Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olette tehneet, kun LA on jo mennyt ja vauvaa ei kuulu?

Vierailija
25.10.2010 |

Nyt RV 40+6, mihinkään en osaa enää keskittyä, mitään ns. isompaa en voi suunnitella... Mitä ihmettä tekisin. Tämä AVlla roikkuminen tietysti, mutta jotain muuta... ideoita? Siivoamista on tehty jo pari viikkoa :D

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se käynnistää synnytyksen!

Itse olin samassa tilanteessa 3kk sitten enkä kuuna päivänä olisi uskonut, että seuraavana yönä synnytys spontaanisti käynnistyy, eli 41+0.

Zemppiä loppumetreille, lepäile ja rentoudu =)

Vierailija
2/18 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et saa olla enää kotona, koska vauva on nyt yliaikainen!!!1 Menet nyt heti sinne synnytyssairaalaan ja kerrot tilanteen, niin ne ottaa sut sinne ya-osastolle sisään. Toivottavasti vauva on kunnossa, vaikka äitinsä on noin välinpitämätön... huh huh!!!1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et saa olla enää kotona, koska vauva on nyt yliaikainen!!!1 Menet nyt heti sinne synnytyssairaalaan ja kerrot tilanteen, niin ne ottaa sut sinne ya-osastolle sisään. Toivottavasti vauva on kunnossa, vaikka äitinsä on noin välinpitämätön... huh huh!!!1

kuullutkaan vaikka kaikki kolme raskautta ovat menneet yli ajan =D

Mutta ap, mä olen tehnyt ihan normijuttuja. Siis niitä asioita, joita ihan arkena yleensäkin olen tehnyt.Eipä siinä oikein muuta voi tehdä.

Vierailija
4/18 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain, mikä ei vaadi keskittymistä, mutta vie ajatukset pois, eikä ole siivoamista... tv:n katselukin alkaa jo veetuttaa :(

Kyllähän se tässä käynnistyy varmasti, mutta kun tuntikin tuntuu jo viikolla. Äf.

t. ap

Vierailija
5/18 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kontrolliin (ellei jo antaneet). Normaalistihan raskaus kestää keskimäärin 38-42 vkoa.

Vierailija
6/18 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos vielä saisin niin tuskin sekään. Yliaikaisena synnytys käynnistetään jos mitään ei muuten tapahdu. Neuvolassa varmaan käyt muutaman päivän välein joten voi rauhassa odotella siellä kotona..odottavan aika on pitkä mutta yritä lepäillä ja nautiskella.

Vierailija
7/18 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla kaksi yliaikasita vauvaa enkä ole kyllä sekuntiakaan ollut missään osastolla. La on vain laskennallinen määre. Mikä tahansa syntymäaika 42 viikoille asti on ihan normaali syntymäaika. Meinaatko että jossain sairaalassa riittää petipaikkoja kaikille, joilla on viikkoja yli 40?Mitä tulee ap:n kysymykseen, olen puuhaillut kaikkea melko normaalia. Olen mm. kaakeloinut kylpyhyonetta 40+0 päivänä. Paras keino n varata joku meno kuten kampaaja. Silloin alkaa tapahtua.

Vierailija
8/18 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä kerran lepää ja kerää voimia synnytykseen ja tuleviin hetkiin vauvan kanssa :)

Älä stressaa - sinun ei _tarvitse_ tehdä mitään!

Vierailija
9/18 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei normaalissa, hyvin sujuvassa raskaudessa oteta osastolle ihan pelkän yliaikaisuuden takia! Toki neuvolassa seurataan 2x/vko, ja äiti siirtyy äitipolin kontrolliin viikolla 41+3 (vähän kunnasta riippuen), mutta ei silloinkaan oteta osastolle, jos kaikki on ok. On aivan normaalia, että raskaus jatkuu viikkoon 42 saakka.

Jos taas ongelmia esiintyy (esim. istukan toiminta heikkenee), niin sitten synnytys käynnistetään.

Tsemppiä ap:lle! Pistä kunnolla päälle, ja lähde ulos kävelemään. Liikunta saattaa auttaa synnytyksen käynnistämisessä. Käy vaikka kirjastosta hakemassa joku hyvä ja paksu kirja, tai vuokraa leffa. Mä pääsin sivulle 30 (/550), kun synnytys oli jo käynnissä.

T: Mamma, joka synnytti viikoilla 41+0 ja 41+3, eikä ollut osastolla ennen synnytystä hetkeäkään

Vierailija
10/18 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 40+5 menossa. Itse en enää jaksa enkä yritäkään tehdä mitään hyödyllistä, mielenkiintoista tms. Olen vaan ja lasken kellosta minuutteja ja yritän nukkua mahdollisimman paljon. Ja välillä roikun täällä av:lla, kun en todellakaan halua olla enää tekemisissä kenenkään "oikean ihmisen" kanssa.

Vierailija
11/18 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tylsää se on, mutta lue kirjoja ja lehtiä, syö suklaata (jos saat, itellä raskausdiabetes estää sen), nuku aina jos nukuttaa. Mulla nyt menossa toisen odotuksessa 35+0 ja olo on tosi iso, sf-mitta jättisuuri ja oon ihan ilmapallona. Vauvan pitäisi olla normaalikokoinen, mutta oon ite niin lyhyt ettei se mahdu sisään kasvamaan. Esikoinen nyt reilu 1v ja huoh oon välillä väsynyt nostelemisesta. :) Mutta ei ole enää kauaa..

Vierailija
12/18 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minulla on jo yksi synnytys takana, luulisi, että tähän olisi tottunut.

Rv 40+5 menossa. Itse en enää jaksa enkä yritäkään tehdä mitään hyödyllistä, mielenkiintoista tms. Olen vaan ja lasken kellosta minuutteja ja yritän nukkua mahdollisimman paljon. Ja välillä roikun täällä av:lla, kun en todellakaan halua olla enää tekemisissä kenenkään "oikean ihmisen" kanssa.

Vierailija
13/18 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjaa. Kyllä synnytys sitten alkaa, kun rupeet pääseen sisälle juoneen. Sitten sun jo pitääkin lopettaa se kesken ;)

Vierailija
14/18 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on nyt 37+2 ja voin nyt mainiosti ja innokkaasti tulevaa odottaen, mutta tiedän että mielialani romahtaa jos laskettua aika tulee ja menee eikä vauvaa kuulu muutamaan päivään sen jälkeenkään.

Eikä kenenkään tarvitse nyt viisastella kuinka on ihan normaalia blaa blaa että raskaus kestää 42 viikkoa. On ihan normaalia joo mutta on henkisesti tosi, tosi raskasta vain odottaa ja odottaa ja fyysisesti myös, varsinkin jos on pikkuesikoinen koko ajan jaloissa pyörimässä kuten mulla. Antaisin mitä vaan yhdestä dvd-päivästä!

Te esikoistanne odottavat, nauttikaa levosta ja vapaudesta, mutta mä kyllä ymmärrän et tilanne on silti rasittava. Ja mäkään en todellakaan halunnut olla enää kehenkään yhteydessä la:n jälkeen!

Vierailija
15/18 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, että ne päivät olivat kiduttavia :) Mies oli vielä reissutyössä ja yritti sovitella töitään niin ettei olisi tarvinnut kovin kauas lähteä :)

Klassinen keino on laittaa mies baarireissulle, varmasti tulee lähtö, kun olet yksin kotona ja mies pienessä vihneessä kaveriporukalla baarikierroksella :)

Itse lähdin lähikauppaan silloin rv 41+6 enkä yhtään uskonut, että vauva syntyy enää omin voimin. Seuraavalle päivälle oli varattu aika käynnistykseen, jos synnärissä vaan on tilaa. Olin kävelemässä kaupasta kotiin, kun lapsivettä lorahti housuun. Kännykkä oli kotona, hissukseen kävelin kotiin saakka, vettä lorahteli muutamaan otteeseen. Puhelu miehelle, joka oli 100km päässä työhommissa, ja toinen soitto sairaalaan. Käskivät tulla kun siltä tuntuu.

Supistuket alkoivat n. 4 tuntia siitä kun vettä alkoi lorahdella, vauva syntyi 5 tuntia supistusten alusta :) Siihen se rauha ja oma aika sitten loppuikin.

Vierailija
16/18 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toteuttaa; mutta yritä nauttia, rauha ja hiljaisuus loppuu kyllä pian ja sitä on ajoittain ikävä, jos lapsi on vaativaa lajia! Sään salliessa tee pitkiä kävelylenkkejä (tai lyhyitä, kunnon mukaan).

Vierailija
17/18 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni esikoinen meni yli reilusti syntyi 42+6

Tein itselleni selkeän rytmin elämään,

Herätys samaan aikaan

aamupala

ulkoilua

katsoin tv:tä 10+11,30

lounas

pötkötin sängyllä ja luin kirjaa

päiväkahvit

ulkoilin

mies tuli kotiin 16 jälkeen, minkä jälkeen iltatouhuja.....

Vierailija
18/18 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se "vanhanaikainen" kolmen ÄSSÄN tekniikka, eli seksi, sauna ja siivous. Pesin ikkunoita, vaihdoin järjestystä...

Siskoni antoi mulle silloin vinkkejä että mm.liikunta auttaa, kävelylenkit, rappusissa ravaaminen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi