Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka vietitte lapsuutenne Helsingin keskustassa,

Vierailija
24.10.2010 |

millaista lapsuus siellä oli? Missä leikitte ja millaisia leikkejä? saitko ulkoilla vapaasti?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kasvanut Kruunuhaassa ja täällä asutaan edelleen (2 lastakin on). Leikin ihan tässä lähiympäristössä. Tunnetko Helsinkiä? Täälläkin on puistoja :). Säätytalon puisto tossa Rauhankadulla, sitten Tervasaari ihan vieressä jne. Kruunuhaka on pikkukaupunki (n. 6000 asukasta) kaupungissa. En ole lapsuudessani oloa turvattomaksi tuntenut ja ihan normaalisti leikittiin ulkona. En kyllä omassa lapsuudessanikaan saanut myöhään ulkona olla eivätkä saa meidän lapsemme. Siis ihan normaalit kotiintuloajat lapsen iän mukaan.

Mieheni on kyllä "espoon korvesta" tänne stadiin muuttanut, mutta paremmin kuin hyvin viihtynyt. Molempien työpaikka on keskustassa, niin senkin puolesta kiva, että jää aikaa lasten kanssa (6 ja 10 v.) oleskeluun. Muutenkin stadin kulttuuritarjonta ja muutkin aktiviteetit lapsille on tosi hyvät. Mun vanhemmatkin asuu täällä ja maalle voidaan mennä isovanhemmille Espooseen :).

Vierailija
2/3 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin 17 ekaa vuotta etu-töölössä ja sinne kaipaan vieläkin.Meillä oli kortteli seikkailuja ja yleisurheilukisoja yms.Ei maailma 80-luvulla ollu sellanen kuin tänään.Aina pääsin kavereitten kans ulos ja illalla sisään yheksäksi.Mitään ei koskaan tapahtunut enkä pelännyt.Nykyään kun kuljen esim.rautatieasemalla niin mietin etten ikinä päästäis omaa lastani sinne ees murrosikäisenä.Minä ja kaverini ajeltiin välillä päivittäin kolmosen ratikalla ja keksittiin mielikuvitus vakoilu juttuja.Hietsuun oli ihan pikku kävely ja siellä viereisellä hautuumaallakin pörrättiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuus oli monin tavoin oikein kivaa.

No oma piha oli alkuun aika onneton, pelkkä autojen parkkipaikka. Mutta kyllä sielläkin jotain leikittiin. Jopa pelattiin nelimaalia myöhemmin , kun pihasta vähennettiin parkkipaikkoja.

Ihanat puistot oli lähellä ja Tervasaaressa käytiin paljon leikkimässä.

Ekaluokasta asti saatiin kyllä aika vapaasti pyöriä pihoilla ja puistoissa lähialueella. Ei ollut vaaranpaikkoja pahemmin, liikennettäkin suht vähän nykyaikaan verrattuna.

Leikeistä muistan naruhyppelyn, nelimaalin, rosvoa ja poliisia leikittiin, hypättiin ruutua ja twistiä, kumipallolla pelattiin kymppistä, superpalloillakin leikittiin, talvisin luisteltiin ja laskettiin jäämäestä Kaisaniemessä, hiihdettiin Tervasaaressa.

Leikittiin isoissa porukoissa tytöt ja pojat sekaisin aika pitkään.