Millä voi karkottaa oravat? Mokomat jylläävät kesämökin välikatossa
Ja ovat jo nyt penkoneet vuorivillat pitkin terassia. Pelottaa, että järsivät viellä sähköjohdotkin.
Tietääkö joku muuta karkotuskonstia kuin joku ultraäänivimpain (tehoaako se edes)?
Kommentit (51)
menee perässä myös näädät. Koko välikatto voi pilaantua virtsasta ja ulosteista ja se on sitten kallis remppa. Suosittelen rautakauppareissua, sieltä saa tiheäsilmäistä verkkoa, jolla tukit kaikki sisäänpääsyreiät.
ihan sairas korjuuremppa on edessä, siis katonliepeen alunen on verkotettu jollain muoviverkolla, josta oravat painaa läpi saman tien.
Voi vittu. Ihan tosi.
ap
välikattoon. Meillä rapisteli mökillä ja sitten olikin jo sisällä ja piti häätää.
talon rakenteisiin ja olivat levitelleet villoja ym tuhojaan tehneet. Yritettiin pitää meteliä sille oravalle et se häipys mut sillä perkeleellä oli poikaset siellä jo tehtynä. Yleensähän oravalla on aina varapesä jossain minne se voi siirtää poikasensa jos hätä tulee. aina kun menin pihalle se meni lähimpään puuhun ja naksutteli(vittuili)mulle. Ei me niitä saatu sieltä minnekään häipymään. Häipyivät itse sitten kun ne poikaset oli valmiita lähtemään. Vitutti kyllä se rapina ja rouske mikä alkoi aina aamuyöllä sieltä kuulumaan. Nykyisin meillä on kissa ja en ole nyt enää tavannut yhtäkään oravaa pesimässä meidän pihassa/talon rakenteissa.
Mä en oikein jaksa uskoa, että näädät menee seinää ylös välikattoon.
Ja mikä ihmeen kosteusongelma oravanpissasta kehittyy, ei luulisi niin kauheasti pesäänsä kuseksivan yhden talven aikana!
se on näppärä kiipeäjä.
Mutta se on kyllä myös oravan pahin peto, eli ei ne siellä takuulla YHTÄ AIKAA majaile!
ap
aina kun menin pihalle se meni lähimpään puuhun ja naksutteli(vittuili)mulle.
Että oikein vittuili... :D No mitä, sylkikö perään ja näytteli keskaria?
aina kun menin pihalle se meni lähimpään puuhun ja naksutteli(vittuili)mulle.
Että oikein vittuili... :D No mitä, sylkikö perään ja näytteli keskaria?
ap
... Ja hyvin toimi. Voihan orrelle antaa lyijymyrkytyksen siellä häkissäkin jos ei jaksa kuljettella. Me vietiin oravat muutaman kilometrin päähän ja puoli vuotta oli hiljaista.
Mä ammuin kaikki oravat, lokit, räkätit tehokkaalla ilmakiväärillä. Ei oo sen jälkeen niitä pihapiirissä näkyny. Helppoa ja taloudellista.
omivat kesällä terassin, laitoimme valkosipulilla maustettua öljyä sinne tänne ja pystyivät poissa. Valkosipulin haju pietti ne pois en vaan tiedä auttaako sinua?
meillä on tarjolla hiiribaarin antimet eli myrkkyä. Tämä kuivattaa rotat, niistä ei paljoa hajuhaittoja synny.
Ja ensi kesänä kannattaa estää pesiminen
että oravat ovat rauhoitettu eläinlaji ajalla 1.2.–30.11. Muutenkin kannattaisi vain tilkitä raot niin, etteivät pääse välikattoon! Mitä jos yhden satsin hävitätkin, niin sinnehän pääsee lisää.
menee perässä myös näädät. Koko välikatto voi pilaantua virtsasta ja ulosteista ja se on sitten kallis remppa.
Suosittelen rautakauppareissua, sieltä saa tiheäsilmäistä verkkoa, jolla tukit kaikki sisäänpääsyreiät.
välikattoon. Meillä rapisteli mökillä ja sitten olikin jo sisällä ja piti häätää.
Paras vaihtoehto on ilman myrkkyjä ilmakivääri.Itsellä ok talossa monenvuotena pesineet ja villat lennelleet ja sekä siinä on se riski etä kun puevat sähköjohdot niin ei siitä tule mittän.Ikävväähänse on luontokappaletta ampua mutta jos haluaa selvitä vähin vahingoin niin ilpparilla emolta henki pois.
Vierailija kirjoitti:
Oravat,varsinkin kun niillä on poikasia vetelee kissoja kuin pässiä narussa.Ei ainakaan tavallinen kotikissa pärjää,nehän on hirveitä petoja ja saattaa tartuttaa jonkun loisen,kirpun yms.
Riippuu kissasta. Meillä oli loistava oravanpyydystäjä, joka piti ongelman kurissa. Tämän kissan kuoltua oravat ovat alkaneet mellastaa tosissaa, vähintään kolme on aina pyörimässä.
Eikö tosiaan ole muuta keinoa kuin tuo verkottaminen?
Oravat ovat rauhoitettuja suuren osan vuotta. Muutenkin ikävää tappaa luonnon eläimiä. Mökit ovat maaseudulla ja sinne kuuluvat oravat paremmin kuin ihmiset.
Laita tiheäsilmäistä.metalliverkkoa, laita hajustin ja laita sellainen tärisevä myyränestinpuikko. Luulisi tehoavan.
Siis oleellista on estää oravien pääsy sisälle sinne välikattoon. Ei luulisi kohtuuttoman vaikeaa olevan.
Ihminen rakentaa kesämökin luonnon keskelle ja haluaa sitten tappaa sen luonnon ympäriltään.
ettei vain olisi näätäpoikue?