Tuleeko e-pillerien lopettamisen seurauksena tai raskausaikana finnejä?
Minulla oli finnejä ennen kuin aloitin e-pillerien käytön 5 vuotta sitten (olen nyt 29). Onko todennäköistä että naama puhkeaa kukkimaan kun lopetan pillerit? Entä raskausaikana, kokemuksia?
Kommentit (6)
Itselläni oli akne johon söin 6 vuotta Diane Nova ja sitten 4 vuotta Yasmin e-pillereitä. Auttoivat yli pahimman. Joillakin naisilla juuri pillerit aiheuttavat finnejä, toisilla ne poistavat ne, riippuu myös pillereistä. No lopetin pillerit ja iho ei alkanut kukkimaan. Olin ilman pillereitä noin vuoden ennenkuin tulin raskaaksi. Olisin varmaan tullut aiemminkin jos olisimme yrittäneet tarkoituksella, kuukautisetkin tulivat heti ensimmäisestä kuukaudesta pillereiden lopettamisen jälkeen ajallaan.
Kun tulin raskaaksi ensimmäisen 3kk aikana ilmestyi hirveästi finnejä. Nyttemmin ovat kadonneet ja iho nyt loppuraskaudesta ihan kunnossa taas. Joillain raskaus parantaa ihon kuntoa huomattavasti, toisilla tulee finnejä paljonkin.
Ei siis voida yleistää, kokeilemalla sen tietää. Raskautuminen ei varmasti kenelläkään ole siitä kiinni alkaako iho kukkia vai ei.
Mulla tuli heti pillereiden (Yasminelle 2 vuotta) lopettamisen jälkeen finnejä yläselkään ja leuan alle kaulaan. Raskauden alussa tuli vaan lisää finnejä rintaan. Noin puolessa välissä raskautta iho parani kun hormonit tasoittui. Katsotaan nyt kuin kauan menee synnytyksen jälkeen et alkaa taas näppylät nousta kaulaan.
- riippuu tietysti ihmisestä. Mulla jokainen hormonimuutos saa aikaan naaman kukintaa, pahinta oli kun pidin ensimmäisistä pillereistä (Yasmin) taukoa, tuntui että finnit oikein räjähti päähän. Myös pillerimerkin vaihtaminen ja nyt taas lopettaminen on aiheuttanut näppyjä, ja sitten on tietysti stressi ja kaikki muu. Toiset oireilevat naamallaan, toiset jotenki muuten. Raskaudessa todennäköisesti sama juttu, hormonitasapainohan siinäki muuttuu. Tasoittuu kuitenkin muutamien kuukausien kuluttua.
minulle ilmestyi finnejä kasvoihin - otsaan ja leukaan - vasta n. 20-vuotiaana. Kun aloitin e-pillerien käytön finnit katosi kokonaan, minulla on ehkä kerran vuodessa yksi finni. Siksi pelottaa miten käy kun lopetan pillerien käytön. Mitä jos finnit räjähtää pahempana kuin ennen niiden aloittamista? Olen kuullut että myös raskaus voi pahentaa aknea.
kun lopetin e-pillerit. Koskaan aikaisemmin en ollut finneistä kärsinyt. Eli siis sellaisia jopa kaulassa asti olevia kipeitä, ihonalaisia patteja naama täynnä. Lääkäri määräsi voiteita yms ja parani sitten muutamassa kuukaudessa.
ja hiukset rasvoittuu nopeasti. Oon ollut käyttämättä pillereitä nyt noin 4 kuukautta ja oon myös 29.