Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kivittäkää minut, olen rv32 ja polttanut koko odotusajan

Vierailija
23.10.2010 |

En vain ole saanut lopetettua, nikotiinivalmisteet saavat minut melkein oksentamaan. Tulee niistä niin huono olo. Olen yrittänyt lopettaa ja ollut päiviä ilman tupakkaa. Silti ajaudun taas polttamaan. Vihaan itseäni tämän vuoksi..

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko eka lapsi? Se syyllisyys muuten iskee todnäk pahiten lapsen synnyttyä....

Vierailija
2/27 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ajattelit, että pystyt huolehtimaan lapsesta sen syntymän jälkeen, kun et siinä onnistu edes silloin kun se on kohdussasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysiaikaisena siis, mutta poltin koko odotusajan, n.6 tupakkaa päivässä, ja häpesin itseäni jatkuvasti. Toivottavasti tästä ei aiheudu vauvalle mitään, toistaiseksi kaikki vaikuttaa olevan ihan ok.

Vierailija
4/27 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei vaan pystynyt.."

Vauvanhan on pakko, ei sille kukaan anna syntymän jälkeen nikotiinia vaikka se kuinka sitä huutaa :'(

Vierailija
5/27 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsivuodeosastolla työskennellessäni nään näitä nikotiinivauvoja usein..ei käy kateeksi niiden hoitaminen

Vierailija
6/27 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ollut päiviä ilman tupakkaa. Ja toivottavasti väliaikoinakin polttanut mahdollisimman vähän.

Mä poltin esikoista odottaessa. Typerys olin. Juu, tiedän. Kahden nuoremman kohdalla en enää polttanut. Esikoinen on luojan kiitos ollut tosi terve lapsi: ei allergioita, ei korvatulehduksi, hyvä keskittymään, lukee nyt 6-vuotiaana jo hyvin jne. Uskon, että suurempaa vahinkoa ei tapahtunut. Vielä on yksi asia avoinna eli hänen hedelmällisyys aikuisena. Ymmärtääkseni tupakointi vaikuttaa siihenkin.

Vierailija
7/27 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä vaan haluat hokea, että kun oot niin heikko ja niin paska, vaikka oikeasti et vaan kanna vastuutasi lapsestasi. Hän on heitteillä sinun mielihalujesi takia.

Multa ei heru yhtään sympatiaa, kaltaisesi ihmiset ovat iljettäviä paskoja. ihan vaan "ajaudut"... niinpä niin. Ei sulla vissiin kovin moni muukaan asia elämässä ota onnistuakseen, kun ei ton vertaa ole seläkärankaa, että ehdoin tahdoin lapsellesi kaikkea paskaa aiheutat.

Ja hei, tupakan vaikutukset vauvassa saattavat näkyä vasta aikuisena esim. lapsettomuutena, kivessyöpänä jne.

Mut tärkeintähän oli, että mami sai nikotiininsa, kun oikein yökötti ne nikotiinivalmisteet...

ARGH mä voisin kuristaa tuollaiset nössöääliöt.

Vierailija
8/27 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua kaduttaa viimeistään sitten, kun lapsi on syntynyt ja rakkaus häntä kohtaan puhkeaa ja tajuat mitä olet tehnyt. Ehkä voisit vielä yrittää lopettamista.

Vierailija
9/27 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasyntyneestä. Ei itkenyt juuri koskaan. Nukkui ja söi, killitteli maailmaa tyytyväisenä. Tarkoitus ei ole puolustella, mutta ei se noin yksioikoistakaan ole. Toisaalta eihän mun vauvaa pidetty edes tupakkavauvana, kunnen sellaista tietenkään edes neuvolassa uskaltanut sanoa.

t: se esikoista odottaessa tupakoinut ääliö

lapsivuodeosastolla työskennellessäni nään näitä nikotiinivauvoja usein..ei käy kateeksi niiden hoitaminen

Vierailija
10/27 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi heikentää istukan verenkiertoa rankasti. Vähän verta = vähän happea = huono aivoille. Yleensä tupakkavauvat ovat alkuun muutaman päivän vierotusoireiden vuoksi itkuisia, sitten ovat muutaman vuoden ihan normaaleita lapsia, kunnes osalle sitten iskee kehitysongelmat kroonisen hapenpuutteen seurauksena. Sikiökautinen kehitys on kuitenkin se tärkein kaikista.

Vierailija
11/27 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi heikentää istukan verenkiertoa rankasti. Vähän verta = vähän happea = huono aivoille. Yleensä tupakkavauvat ovat alkuun muutaman päivän vierotusoireiden vuoksi itkuisia, sitten ovat muutaman vuoden ihan normaaleita lapsia, kunnes osalle sitten iskee kehitysongelmat kroonisen hapenpuutteen seurauksena. Sikiökautinen kehitys on kuitenkin se tärkein kaikista.

toki joillekin tulee nuo ongelmat. ei kuitenkaan useimmille.

Vierailija
12/27 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuule yhtä huono ihminen.mä en kivitä.koita lopettaa ja armahda itteäs.

Vierailija
13/27 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vastavalmistunut tohtori. Entas sinun tupakaton lapsesi?

Vierailija
14/27 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua kaduttaa viimeistään sitten, kun lapsi on syntynyt ja rakkaus häntä kohtaan puhkeaa ja tajuat mitä olet tehnyt. Ehkä voisit vielä yrittää lopettamista.

Vierailija
15/27 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaan tupakoinnin, kun olin raskausviikoilla 25-26. Raskaus oli yllätys ja heti alkuun vähensin jonkin verran 5-8 tupakkaan ja ennen lopettamista 1-3 tupakkaa. Lapsi on nyt 10 v ja ei tähän mennessä ollut terveys- tai oppimisongelmia. Harmittaa silti:(

Vierailija
16/27 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea..saat itkuisen vauvan... lapsivuodeosastolla työskennellessäni nään näitä nikotiinivauvoja usein..ei käy kateeksi niiden hoitaminen

Esikoisesta poltin max 10/pv. vauva syntyi täysiaikaisena, hieman päälle 4kg ja on ollut oikein iloinen ja terve. Ei ollut itkuinen vauva. Nyt on reipas ja fiksu 2,5-vuotias. Toista odotan rv 34 poltan edelleen.

Mutta nyt vihaan itseäni tämän tavan takia. Lopettaa yritin. Käytin nikotiinipurkkaa 3pv, mutta olin raivohullu ja suoraansanottuna ihan hirviö äiti esikoiselle. Olin ahdistunut hermokimppu ja aloin polttaa, kun tukistin lastani. Enää ei hermot petä, silti en ole ylpeä itsestäni kun poltan. On huono omatunto.

Vierailija
17/27 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelen kätilöksi. luennoilla opin, että kun poltat tupakan, lapsellasi on vielä tunteja kuin kuristusote kaulan ympärillä. itse kärsisin niksat sun muut oireet jotka kyllä parin pvn jälkeen olisivat huomattavasti helpommat, kuin tieten tahtoen kuristaisin vauvaani...

Vierailija
18/27 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli järkyttävä katsoa häntä vatsa pystyssä, rööki huulessa. Sen verran häpesi sentään, että veti vain kotipihassa sitä röökiä...

No, lapsi syntyi, lapsivesi vihreää, kärsi hapenpuutteesta. Kehitys mennyt tasaisesti parin vuoden viivellä ikätasoon nähden. En tiedä, johtuuko tämä röökistä vai ei? Mutta uskon, että äiti tuntee syyllisyyttä niin kauan kuin elää.

Tsemppiä sulle, ihanaa, että olet hyvä äiti.

Vierailija
19/27 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tämä oikeasti totta? Huhhuh, kiitos todella paljon! Tarvitsin juuri tällaisen 'säikäytyksen'. Voisin todella yrittää uudelleen lopettamista,mutta onko tässä vaiheessa enää edes hyötyä...

ap

Vierailija
20/27 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidan tupakkavauva oli itkuton ja aurinkoinen

nyt vastavalmistunut tohtori. Entas sinun tupakaton lapsesi?

että teillä kävi hyvä tuuri eikä ongelmia ilmennyt, sun mielestä lapsen altistaminen tupakalle on hyväksyttävää, vaikka sen haitat on ihan tieteellisesti todistettuja faktoja eikä mitään propagandaa? Puolusteletko myös muuta laiminlyöntiä, koska on olemassa mahdollisuus, että siitä ei ehkä hyvällä säkällä olekaan haittaa?