Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko pitää vuotaa verta,että tulee verenhukka?

Vierailija
23.10.2010 |

eli tuossa kysymys tulikin. Vuodan ihan järkyttävän paljon verta emättimestä, olen siis raskaana 13 viikolla. Veri ihan lorisee pönttöön,mutta sairaala ei ota vastaa. Vuoto alkoi aamuyöllä klo 4 ja jatkuu edelleen 10h myöhemmin todella kovana.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla keskenmeno 13viikolla. kotona synty pikkuinen pois, jälkeiset tuli normisti n.10min jälkee. 2 päivää tästä olin siivoomassa kyykyssä lastenhuonetta tunsin vain että nyt tulee ja lujaa! juoksin vessaan en päässyt enää pöntöltä ylös koska vuosin kuin vettä vain. ONNEKSENI äiti tuli samaan aikaan käymään meillä. asuu naapurissa. pyysin häntä tuomaan vaipan mulle sain sen ja housut jalkaan pääsin sohvalle asti tuli läpi jo housuista ja takas vessaan. soitin siitä pöntöltä kättärille sano heti tänne en päässyt enää ylös kun huimasi ja voimat lähti pois. olin ihan jäässä. no äiti soitti taksin oli neuvonut kättäriltä jos mahd. soita taksi pääset nopeammin tänne. menin taksiin ja nousin sieltä kättärin kohdalla hyytymiä vaan valui veren mukana lahkeesta, näki selvästi vana takanani. joku hoitaja oli onneks siinä käytävällä sain sanottua vain mä vuodan ja mua väsyttää. kiidätti mut nopeasti naistentautien p.klinikalle ja siellä sainkin pikaisesti hoitoa. muistan vain yksi hoitava läpsi mua poskille ja seurasi mun katsetta koko ajan kun hem.glo. oli joku 60 jotain. en nyt muista tarkkaan. nukutus, kaavinta ja sit verensiirtoa ja lepoa. kotiin pääsin iltamyöhään omasta pyynnöstä. papereissa lukee menetin verta 3litraa kättärillä ja plus se mitä kotona menetin. elämäni kauhein kokemus mitä en ikinä toivo kenellekkään.

Vierailija
2/25 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nostit näin vanhan keskustelun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietävätkö siis että noin kovasti vuotaa?

Vierailija
4/25 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo tietävä,eivät ota kun on viikkoja liian vähän,olen soittanut 2 kertaa jo synnärille. Meillä ei ole kunnassa muuta paikkaa mihin mennä :/

Vierailija
5/25 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tuosta on sitä määrää laskea. Ehtii kuitenkin kehittymään lisääkin.

Mulla alkoi noutaja saapua, kun synnytyksen jälkeen vuosin äkillisesti 2,4 litraa.

Vierailija
6/25 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta kohistaan mitä sille rv 13 vuotajalle kävi, pääsikö sairaalaan, tuliko keskenmeno, kuoliko se nainen"

Vierailija
7/25 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs jos oksettaa ja voi muutenkin tosi huonosti? Mä en oikein tiedä mitä nyt tehdä!

Vierailija
8/25 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta kohistaan mitä sille rv 13 vuotajalle kävi, pääsikö sairaalaan, tuliko keskenmeno, kuoliko se nainen"

Oletko tosiaan toin torvi että et tajua minkälainen tilanne on päällä! mene vähän itseesi!

Vierailija
9/25 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tärisyttää, kylmänhikeä pukkaa tai pyörryttää, niin soitat hätänumeroon

Vierailija
10/25 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ambulanssi heti jos olo tuntuu huonolta eikä vuoto lopu.

Vierailija
11/25 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tärisyttää, kylmänhikeä pukkaa tai pyörryttää, niin soitat hätänumeroon

Eipä tässä kait muu auta,kun koittaa levätä ja juoda,katsoa mitä tapahtuu!

Hirveää tällainen kohtelu sairaalasta! Eihän se veisi heiltä kuin 5 min tarkistaa asia ja tehdä jatkotoimenpiteet!

Vierailija
12/25 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnäri ei ota noilla viikoilla mutta mihin päivystykseen menisit jos vaikka kädessä olisi vuotava haava? Eli sinne siis.. sieltä laittavat tarvittaessa esh:n puolelle jatkoon.

HopiHopi...

Vierailija
13/25 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos laitat siteen, niin kuinka nopeasti tulee läpi?

Veren määrää on tosi vaikea arvioida. Ei 10 tuntia vielä välttämättä ole kauheasti, jos ei ihan tulvimalla vuoda.

Mullakin synnytyksen yhteydessä meni 2,6 litraa, niin se jo tuntui ja leikkuriin oli kiire.

10 tunnissa sitä kuitenkin kerkeää kehittyä lisää ja ei varmaan ihan yhtä paljon vuoda.

Tarkkaile oloasi, niinkun muutkin ovat sanoneet, että jos pyörryttää, niin tarvit apua.

Lepää ja juo vettä, jospa vuoto rauhoittuisi.

Voimia kurjaan tilanteeseen!

Vierailija
14/25 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se synnärin asia ole korjata verenhukkaa... eiköhän poli tms. ole oikea paikka...

Vierailija
15/25 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ole keskenmeno siis? Mutta mene päivystykseen. Ei tosiaan synnytysvastaanoton vaan päivystyksen asia. Tietysti varsin ihmeellistä, ettei sinulle tuota sanottu siellä synnärillä.

Mulle sanottiin "että kannattaa tulla, jos ei pysty olemaan kotona vuodon kanssa". No mä en pystynyt, kun siteetkään eivät riittäneet ja pääsin sisään. No tämä vauveli on nyt sitten 2-vuotias, joten eihän tuo siis välttämäti km ole.

Vierailija
16/25 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne vain hop hop

Vierailija
17/25 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kun spoilasin hyvän kohujutun heti alkuunsa.

Mutta noin muuten, jos joku tosissaan olisi tuupertumassa verenvuotoon rv 13, niin silloin mennään päivystykseen eikä ÄPKL:lle. Ei silloin kukaan istu pöntöllä vuotaa loristen kirjoittamassa AV-palstalla, että "ei ne ota mua vastaanotolle, voivoi."

Vähän trollinenää kehiin, emakot.

Vierailija
18/25 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on verenvuoto taipumusta sain rautalääkekuurin,oli arvot menneet allse 100 tavallisesti on 150 luokkaa. Ei minua kyllä huimannu eikä pyöryttäny..

Vierailija
19/25 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesällä keskeytynyt keskenmeno jasain netyhjennys pillerit kotiin. Vuoto alkoi 11 aikaan ja jatkui koko päivän. Lorisi siis pönttöön (tuli myös paljon hyytymiä).Side ei olisi kestänyt hetkeäkään.

Tuli siis aina sellaisina hurahduksina.

Vn.klo 22 oli pakko lähteä päivystykseen,lkoska huippasi sen verran paljon.

hb. oli laskenut sen päivänaikana 104 (oli edellisenä päivänä 148).

Jouduin nestetippaanja osastolle ja lopulta kaavintaan.

Vierailija
20/25 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan alkoi sen verran huippaamaan,etten enää pysynyt pystyssä. Soitin vielä uudelleen Synnärille ja lääkäri tuli puhelimeen,sanoi että välittömästi tänne. (vuoro oli juuri vaihtunut lääkäreillä) ihmetteli miksi en aikaisemmin ollut päässyt sinne jo sisään. Sattui olemaan osaston ylilääkäri. No ei ollut keskenmeno,vuodolle ei löytynyt mitään selitystä. Raskaus ainakin vielä jatkuu normaalisti.Sain verenvuodon tyrehdyttävän lääkityksen 6 tabua per päivä ja kontrollikäynnin viikon päähän. Eli sellainen stoori.

Kiitos kaikille tukijoille ja risupuska sellasille ilkeille jotka eivät ymmärrä toisen hätää kun vuotaa verta ja lääkärit ei ota vastaan! Silloin ei väkisin paljon sairaalaan lähdetä!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi