Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diagnosoikaa mut, AV:n kaikkitietävät mammat ;)

Vierailija
23.10.2010 |

Mulla on seuraavia oireita (en tiedä, liittyvätkö ne toisiinsa):

- lihas- ja nivelkivut (esim. jalkaterien kipu aamulla, lievät lihaskrampit alaraajoissa, ranteiden ja käsien ja sormien luiden vihlominen, lihasten ja nivelten kylmänarkuus)

- väsymys ja ahdistus (en kutsuisi tätä masennukseksi, olen kyllä sairastanut masennuksen, ja tiedän, mitä se on)

- keskittymiskyvyn puute

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen menossa lääkäriin kyllä, mutta askarruttaa tää asia..

Vierailija
2/8 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloitat aktiivisen liikkumisen, kivut katoavat ja mieli kohenee. Muuten saatat tarvita mielialalääkettä (serotoniini) ja kipukynnystä nostavaa lääkettä (Triptyl).

Voi olla fibromyalgiakin, mutta sen hoitokeinoja on mm liikunta ja samat lääkkeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan puute. Kun aloitat aktiivisen liikkumisen, kivut katoavat ja mieli kohenee. Muuten saatat tarvita mielialalääkettä (serotoniini) ja kipukynnystä nostavaa lääkettä (Triptyl).

Voi olla fibromyalgiakin, mutta sen hoitokeinoja on mm liikunta ja samat lääkkeet.

Käyn joka päivä 2 - 5 km lenkillä koiran kanssa, harrastan pilatesta (1 krt viikossa), joogaa (1 krt viikossa) sekä astangajoogaa kotona (1 - 2 krt viikossa).

Mä en haluaisi aloittaa mitään lääkitystä, koska yritän tulla raskaaksi...

Tuota fibromyalgiaa mä oon ajatellut, samoin kilpirauhasen vajaatoimintaa.

Ap

Vierailija
4/8 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai joku reumasairaus.

Itselläni on selkärankareuma juuri diagnosoitu ja kaikki oireesi kuulostavat tutuilta. Lisänä muutaman ison nivelen tulehdus selvästi turvottaen.

Keskittymiskyvyn puute ja väsymys ovat itselläni ainbakin huonon hemoglobiinin seurausta. Hb alle sadan pitkään, nyt 90.

Vierailija
5/8 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla ihmisellä voi olla masennuksesta ja ahdistuksesta eri muotoja.

Kun yhden muodon kanssa on oppinut elämään, masennus voi muuttaa muotoaan.

Todellinen syy pitää selvittää, ja ratkoa, ainakin omalla kohdallani elämä aukesi ja kivut lähti pois ihan ekana, jo pelkän ratkaisun keksimisestä, keskittymiskyky ja kaikki palautui normaaliksi pikkuhiljaa! Toteutus vaati toki voimia, ja oli elämäni isoin muutos. Vaati toki alan vaihdoksen, avioeron, muuttamisen, opiskelua ja uusia harrastuksia ja ystäviä, eli ei välttämättä ole ihan pikkujuttu, mutta rohkeaus kannatti.

Vierailija
6/8 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai joku reumasairaus.

Itselläni on selkärankareuma juuri diagnosoitu ja kaikki oireesi kuulostavat tutuilta. Lisänä muutaman ison nivelen tulehdus selvästi turvottaen.

Keskittymiskyvyn puute ja väsymys ovat itselläni ainbakin huonon hemoglobiinin seurausta. Hb alle sadan pitkään, nyt 90.

sh:n vastaanotolla, ja hänkin sanoi, että pitäisi olla tulehduksia nivelissä, että olisi reuma, ja tulehduksia ei ole ollut.

Tuota hemoglobiinia en ole tullutkaan ajatelleeksi, mulla on ollut aina aika hyvä hemppa, mutta mistäs sitä tietää, jos se oliskin laskenut!

Ap

Vierailija
7/8 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan se ollakin psyykkistä, mutta mulla on enimmäkseen mieliala aika hyvä! Olen sairastanut keskivaikean masennuksen, mutta saattaa tietenkin olla, että nämä ovat sen jälkimaininkeja.

Mä olen myös epäillyt itselläni ADHD:ta (ja sitä, että se olis syynä mun masennukseen ja tähän ahdistukseen). Keskittymiskyvyn puute on vain pahentunut viime vuosina.

Ap

Vierailija
8/8 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jollain sattuu olemaan tietoa..

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän