Onko totta että raskauden jälkeen jalka saattaa kasvaa montakin numeroa suuremmaksi?
Kommentit (44)
jos joku olisi etukäteen kertonut mutta kun omalle kohdalle sattui... kaksi raskautta takana ja jalan koko on muuttunut 37 -> 36, että näinkin päin voi käydä näköjään.
Jalan koko ennen raskauksia 37 ja edelleen 37, riippuu sitten ihan kengän mallista onko 37 vai 38 parempi. Työkengät mulla paras mittari, koska on vuosikausia ollut hyvä malli ja edelleen (uudet samanlaiset) koko on 37.
Onneksi on vaan kaksi lasta, kun lähtötilannekin oli 39 :(
Ihan pysyvä on muutos. Tosi "kivaa" yrittää löytää 41 numeron kapeita kenkiä... Kun on muutenkin niin herkät jalat, jotka tarvitsevat tukea, eli liian leveät ei saa olla.
T: 28
Kyllä ne jalat siitä kuntoutuu.
Liiskaan "painuneet jalat" kyllä saa entiselleen.
T. turvonneet ja liiskaantuneet koivet taas hyvänä
näin voi käydä.
Mulla ennen lapsia (2 lasta) kenkä koko oli 38 nyt 39 ja samoin kävi mun äitille.
Minulla se tarkoitti sitä että kaikki vanhat kengät eivät enää mahtuneet vaan kokonumeron piti olla yksi isompi.
neuvolassa sanottiin et niin voi käydä ja ainakin vielä on pienempi kuin ennen, vauva 4kk.
aiemmin jalka oli kokoa "reilu 41" eli käytännössä jotkut 41 menivät jalkaan, yleensä oli ostettava 42 kokoa. Nyt ei mene yhdetkään 41-kokoiset kengät ja suurin osa 42-kokoisista ei myöskään mahdu. Tää on tosi turhauttavaa! On muutenkin ollut iso jalka ja nyt on niin iso, että käytännössä edes perus-kenkäkaupasta ei löydy kenkiä. Kävin sovittamassa 42-kokoisia kenkiä, joita oli kaupassa jonkin verran, mutta vain 2-3 sellaisia, joista pidin ja mitkään eivät mahtuneet... Luulen, että jatkossa tilaan Briteistä nettikaupasta kenkiä, koska siellä myös isoissa kengissä on hyvä valikoima, Suomessa on ihan surkea.
40, joissain kengissä 39, ja raskauden jälkeen olen joutunut päivittämään kenkäarsenaalini kokoon 41.
Vierailija kirjoitti:
40, joissain kengissä 39, ja raskauden jälkeen olen joutunut päivittämään kenkäarsenaalini kokoon 41.
Mulla 40, joissain kengissä 39.
Onpa kiva kun näköjään joutuu sitten raskauden jälkeen heittämään kaikki kengät roskiin ja ostamaan isompia.
Joo. 41 --> 43. Hankaloitti kenkien löytämistä ihan olennaisesti, koska melkein aina isoin koko on 41 tai 42.
Minulla kolmen lapsen jälkeen jalan koko kasvoi 38sta 42teen
Ei helvetti.. Jalka on jo nyt 40, onpa hauskaa sitten alkaa metsästämään loppuelämän ajan 41 kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
ja jalka kasvoi yhden koon.
-tintti-
Kaija Koon vai?
Vierailija kirjoitti:
Minulla kolmen lapsen jälkeen jalan koko kasvoi 38sta 42teen
Jalassasiko se vauva kasvoi😂
Ennen olin suunnilleen 39 1/2, nyt tasan 40. Jalka myös leveni ja muutos näyttää olevan ihan pysyvä.