luistelu koulussa
Minua hieman pelottaa tuleva talvi lapsen kannalta. Koulussa varmasti mennään luistelemaan, mutta lspseni ei osaa luistella. Hän ei ole koskaan osoittanu mitään kiinnostusta luistelua kohtaan ja jäälle meno on ollut hänelle jyrkkä ei. SIis hän on oitkenyt, että luistelemaan en lähde. Minulle on ihan yhdentekevää, osaako lapsi luistella tai pitääkö hän siitä, on muissa lajeissa hyivnkin ketterä ja pitää liikunnasta.
Luokkakaveri kuitenkin varmasti osaavat luistella ja pelkään, miten tämä vaikuttaa poikaani.
Kommentit (7)
Ostat lapselle kunnon luistimet ja menette yleisöluisteluun harjoittelemaan.
Yleisin ongelmahan on se, että lapselle hankitaan ihan liian huonot luistimet ja jätetään ne vielä teroittamatta, jolloin luistelu on käytännössä mahdotonta. Sitten lapselle tulee tunne, että hän on huono, vaikka vika on luistimissa joilla ei kerta kaikkiaan voi luistella.
Suomessa asuvana poikana hän tulee törmäämään luisteluun ihan jatkuvasti. Jotkus asiat vain ovat sellaisia, että ne on parempi opetella siitäkin huolimatta, että ei tykkää. Säästyy elämässään paljolta mielipahalta, nöyryytykseltä ja huonommuuden tunteelta.
Ei ketään itkien jäälle viedä, mutta sinun tehtäväsi olisi ollut tukea ja rohkaista ja vaikka lahjoa.
Miten minä raahaan 7v pojan yleisöluisteluun jos hän ei sinne suostu menemään? Eikö luistelun pitäisi olla mukavaa? Pojan mielestä se ei ole mukavaa eikä hänellä ole mitään kiinnostusta asiaa kohtaan.
Kyllä veisinkin hänet luistelemaan jos sinne päästäisin niin, ettähän olisi hyvällä tullella ja haluaisi.
Jos ei halua, niin ei. Mikä pakko sitä on kaikkien haluta. Opetelkoon jotain muuta, ja vaikka paremmin kuin muut.
jos kerrot että koulussa on joka tapauksessa pakko luistella ja se on helpompaa jos on harjoitellut etukäteen.
Entä luistelukoulu? Menisikö hänmieluummin sellaiseen harjoittelemaan?
Eihän luistelua ole pakko harrastaa ja osata, mutta jos Suomessa käy koulunsa niin helpommalla selviää kun osaa.
Kerro mitä hyötyä pojalle on siitä, että osaa luistella. Kerro, että vaikka se ei ole hauskaa niin koulussa siihen törmää seuraavat 9 vuotta väkisin. On helpompaa hoitaa asia nyt alta pois¨. Vetoa järkeen. Ja käytä omaakin järkeäsi.
Hänestä tulee homo, ei siinä sen kummempaa käy.