Äidit! Millä tuloilla olette jääneet hoitovapaalle? Paljonko miehesi tienaa?
Mieheni tienaa noin 4100 euroa/brutto (&bonukset 2krt/vuosi).
Mietin tässä että kuinkahan kauan voin olla kotona kuopuksen
kanssa.Lapsia on kolme.Haluaisin olla kotona mutten tiedä olenko
valmis kitkuttamaan kotihoidontuella.Asumme pk-seudulla ja
asumiskustannukset sen mukaiset :(
Kommentit (31)
Asuntolaina+eläkevakuutukset n. 1000¿ Pienelläkin pärjää jos haluaa.
tasan kuukauden. Sen jälkeen painuin työkkäriin ilmoittautumaan työnhakijaksi ja muutaman kuukauden päästä olin töissä.
ja sanotte että usein rahasta pula,miten saada riittämään rahat ja äidillä ei ole varaa jäädä hoitovapaalle kun talous kaatuu?Miten kulutatte kuukausittain sen 3000 ¿ tai enemmän?Eikö jostain menoista pysty vähän tinkimään että äidillä mahdollisuus olla hoitovapaalla?
Meidän perheen tulot yhteensä n.1700-2000 ¿/kk ja aivan normaalisti elellään,maksetaan asuntolainaa omakotitalosta,auto on,1 lapsi ja ruokakaupassakaan ei tarvitse joka senttejä laskeskella,rahaa saadaan myös säästöönkin isompia ostoksia varten ja aika usein tykkään myös shoppailla.
Tietysti itsekin haluaisin isommat tulot perheelle mutta en todellakaan valita etteikö tultaisi toimeen,sillä monet elävät paljon paljon vähemmälläkin ja aina mekin voidaan jostain tinkiä jos tulee tiukkaa,kuten vaikka siitä shoppailusta jne.
Olisi kiva kuulla kommentteja mihin silleen suurinpiirtein käytätte rahanne?
On pärjäilty, rakennetaankin. Itse siis ollut 1,5v. hoitovapaalla.
Verottajan jälkeen käteen jää miehelle min. 2500E, usein 3000E kun päivystyksistä, ylitöistä ja matka-ajasta tulee lisää rahaa. Miehellä siis työnantajan sponssaamana nettiyhteys kotiin, auto ja kännykkä, joista verottaja kiittää. Asumiskuluihin menee 1000E/kk, kodin hankintoihin n.500E/kk (ok-talon rakentaminen vielä kesken). Itse käyn väliin viikonlopputöissä, ehkä yhden viikonlopun/kk joista voisi laskea +250E/kk. Pärjättän, mutta elintaso on kyllä romahtanut kun vertaa siihen mitä se oli minunkin töissä ollessani.
Joka tapauksessa lapsi on vain pienen hetken niin pieni, että tarvitsee vanhempiaan näin kokopäiväisesti. Nautin tästä ajasta ja hetkestä, tämä on ainutkertaista.
Minä jäin just äitiyslomalta hoitovaalle, ilman miestä.
Tulot siis kotihoidontuki, lapsilisät ja kunnan elatustuki.Ja aion pärjätä mainiosti.
No, enpä ole työssä ollessanikaan tottunut yllelliseen elämään...
Sulla on varmaan kanssa pienet menot, niin mullakin olis ilman miestä. Nyt on isot rakennusmenot, menot kahdesta autosta, suuret vakuutukset (mm. veneestä, jota mulla ei yksin myöskään olisi).
Yksikseni asuisin vuokralla, ilman autoa. Elämä olis aika halpaa :).
Kht+lapsilisät tekee noin 500 e yhteensä (2 lasta). Suuressa kaupungissa asutaan, ei kuitenkaan pääkaupunkiseudulla, ja asuntolainaan menee noin 700 euroa kuussa.