Eilen selvisi
että 17 vuotias tyttäreni on raskaana. Tänään käyty lääkärissä ja maanantaina on aika keskeytykseen. Miten jaksan tukea tytärtä kun tuntuu että olen itsekkin aivan rikki ja voimaton.
Kommentit (45)
eräs äiti täällä kertoi tehneensä abortin ja katui sitä niin syvästi että joka yö näki painajaista jossa lapsi maan alta pyysi hakemaan hänet pois. Tuska oli äärimmäisen kova ja ymmärtääkseni yritti itsemurhaa tämän abortin takia ja siitä aiheutuneiden tuskien takia. Joku täällä tiesi että on suljetulla osastolla ollut nyt sitten jo pari vuotta.
on maailmanloppu tälle vauvalle joka murhataan. Kyllä jokaiselle abortin tekijälle pitäisi tehdä sterilisaatio ja mun mielestä jotain pahempaakin mutten tässä sano mitä. Sanon vaan että äidin elämä ei ole arvokkaampi kuin vatsassa kasvavan vauvan.
arvasin että joku hemmetin kiihkoilija tulee tänne taas supeltamaan jotain tosi fiksua. Eli jos raskauden jatkaminen vaarantaa sekä äidin ja lapsen niin silloinkin vain pitäisi hymyillen kuolla pois?
Joo ottamatta sen enempää kantaa tähän itse aborttikysymykseen niin sanoisin ap:lle että ruodi asiaa omien kavereittesi ja muun tukiverkon kanssa mutta ole sinä sitten se kuunteleva korva ja turvallinen syli lapsellesi.
Tsemppiä.
on maailmanloppu tälle vauvalle joka murhataan. Kyllä jokaiselle abortin tekijälle pitäisi tehdä sterilisaatio ja mun mielestä jotain pahempaakin mutten tässä sano mitä. Sanon vaan että äidin elämä ei ole arvokkaampi kuin vatsassa kasvavan vauvan.arvasin että joku hemmetin kiihkoilija tulee tänne taas supeltamaan jotain tosi fiksua. Eli jos raskauden jatkaminen vaarantaa sekä äidin ja lapsen niin silloinkin vain pitäisi hymyillen kuolla pois?
Joo ottamatta sen enempää kantaa tähän itse aborttikysymykseen niin sanoisin ap:lle että ruodi asiaa omien kavereittesi ja muun tukiverkon kanssa mutta ole sinä sitten se kuunteleva korva ja turvallinen syli lapsellesi.
Tsemppiä.
henki on vaarassa, pohditaan tilanteen mukaan hyödyt ja riskit. Itsestään selvää ei ole että lapsen pitäisi kuolla.
ja lähden maanantaina mukaan sairaalaan ja tuen tyttöä. Keskusteltukin on vaikka asia selvisi minulle vasta eilen. Lääkärin vastaanotolla kyllä käsiteltiin toinenkin vaihtoehto, tyttö ei itse halua äidiksi eikä mielestäni todellakaan olisi siihen kypsä.
En pidä tätä maailmanloppuna enkä huumeongelmaan tai vakavaan sairauteen verrattavana asiana. Kouluterveydenhoitaja on järjestänyt jo ajan psykologille loppuviikosta. Pystyn kyllä olemaan aikuinen mutta minunkin on käsiteltävä asia omassa päässäni ja tällä hetkellä tuntuu pahalta.
Ehkäisy on ilman muuta hoidettava kuntoon mutta sterilisaatio nuorelle tytölle olisi kyllä kohtuuton rangaistus huolimatomuudesta.
ap
Nuorille tehdään abortteja paljon ja siitä vain jatketaan elämää. Ja seksin harrastaminen ei muuten kenestäkään tee hyvää ja valmista vanhempaa! Voit olla vaikka miten kypsymätön, ei kukaan voi tulla sanomaan, että nyt kuule pitää äidiksi rueta, kun kerran seksiäkin harrastit, buah!
Olin menossa aborttiin 15 -vuotiaana, sain keskenmenon ennen sitä. Toisen kerran olin menossa aborttiin 25 -vuotiaana, mutta päätin pitää lapsen ja oli sikiö kuollut kohtuun.
30-vuotiaana tein abortin.
ja lähden maanantaina mukaan sairaalaan ja tuen tyttöä. Keskusteltukin on vaikka asia selvisi minulle vasta eilen. Lääkärin vastaanotolla kyllä käsiteltiin toinenkin vaihtoehto, tyttö ei itse halua äidiksi eikä mielestäni todellakaan olisi siihen kypsä.
En pidä tätä maailmanloppuna enkä huumeongelmaan tai vakavaan sairauteen verrattavana asiana. Kouluterveydenhoitaja on järjestänyt jo ajan psykologille loppuviikosta. Pystyn kyllä olemaan aikuinen mutta minunkin on käsiteltävä asia omassa päässäni ja tällä hetkellä tuntuu pahalta.
Ehkäisy on ilman muuta hoidettava kuntoon mutta sterilisaatio nuorelle tytölle olisi kyllä kohtuuton rangaistus huolimatomuudesta.
ap
tämä on paljon vakavampi asia kuin vaikka huumeiden käyttö. Niistä voi päästä eroon, tässä viedään ihmiselämä. Pakottaisin tyttäreni synnyttämään ja antamaan adoptioon jos mieli ei raskauden myötä muutu. Ihmiseltä ei saa viedä elämää! 9 kk odotus ja sitten antaa lapsen pois. Häneltä ei mene pitkää aikaa elämästä hukkaan. Raskaanakin voi käydä koulua. Älkääkä kukaan sanoko et olis noloa tms. Tuo on vähintä mitä tyttäresi voi nyt tehdä. Antaa lapsellensa elämä eikä murhata sitä.
Nuorille tehdään abortteja paljon ja siitä vain jatketaan elämää. Ja seksin harrastaminen ei muuten kenestäkään tee hyvää ja valmista vanhempaa! Voit olla vaikka miten kypsymätön, ei kukaan voi tulla sanomaan, että nyt kuule pitää äidiksi rueta, kun kerran seksiäkin harrastit, buah!
Olin menossa aborttiin 15 -vuotiaana, sain keskenmenon ennen sitä. Toisen kerran olin menossa aborttiin 25 -vuotiaana, mutta päätin pitää lapsen ja oli sikiö kuollut kohtuun.
aivan kamalalta ihmiseltä. Onko mielestäsi sinun elämäsi arvokkaampi kuin tappamasi lapsen?
ja lähden maanantaina mukaan sairaalaan ja tuen tyttöä. Keskusteltukin on vaikka asia selvisi minulle vasta eilen. Lääkärin vastaanotolla kyllä käsiteltiin toinenkin vaihtoehto, tyttö ei itse halua äidiksi eikä mielestäni todellakaan olisi siihen kypsä. En pidä tätä maailmanloppuna enkä huumeongelmaan tai vakavaan sairauteen verrattavana asiana. Kouluterveydenhoitaja on järjestänyt jo ajan psykologille loppuviikosta. Pystyn kyllä olemaan aikuinen mutta minunkin on käsiteltävä asia omassa päässäni ja tällä hetkellä tuntuu pahalta. Ehkäisy on ilman muuta hoidettava kuntoon mutta sterilisaatio nuorelle tytölle olisi kyllä kohtuuton rangaistus huolimatomuudesta. ap
Mun äiti ei puhunut mulle ehkäisystä tai menkoista mitään. Naiskenteli kovaäänisesti hoitojensa kanssa ja kun kerran itkin nurkassa myöhässä olevia menkkoja, äiti huuti mulle, että sen siitä saa, kun jakaa jokapaikassa... olin poikaystävän kanssa ja vietin niillä paljon aikaa, kun en jaksanut kotona olla.
Ei olis siitä naisesta aborttiin ollut tukijaksi...
toivottavasti et ikinä saakkaan lapsia kun abortoit niitä ihan harrastuksena! Järkyttävää!
,.
aivan kamalalta ihmiseltä. Onko mielestäsi sinun elämäsi arvokkaampi kuin tappamasi lapsen?
Niin olenkin kamala ihminen. Minua on lapsena käytetty seksuaalisesti hyväksi ja kaikki oli muutenkin kurjaa.
Mutta ihanaa kun sanoit tuon. Käyn terapiassa traumojeni takia ja en voi töitä tehdä lainkaan. Mulla on kaksi rakasta lasta miehelleni. Traumat ja kauhut puhkesivat vasta myöhemmin.
,.
Niin olenkin kamala ihminen. Minua on lapsena käytetty seksuaalisesti hyväksi ja kaikki oli muutenkin kurjaa.Mutta ihanaa kun sanoit tuon. Käyn terapiassa traumojeni takia ja en voi töitä tehdä lainkaan. Mulla on kaksi rakasta lasta miehelleni. Traumat ja kauhut puhkesivat vasta myöhemmin.
pahoillani siitä mitä olet kokenut mutta en silti hyväksy abortiasi. Mutta tuskin sinä minun hyväksyntää kaipaat. Hyvä jos pystyt itse elämään tuon asian kanssa, itse en pystyisi.
Mulla on vähitellen voimia käsitellä noita asioita ja olen lukenut paljon aiheesta, psykologiaa ja sosiologiaa.
Moni nuori nainen kaikkialla sivistysvaltioissa on samoissa ongelmissa ja kukaan lapsi ei voi valita vanhempiaan ja syntymäänsä! Mutta teillä on oikeus tuomita toinen! Mulla on sentään voimia kirjoittaa nykyään tänne terapian ansiosta ja kertoa elämästäni, mutta tuntuu ihanalta kuulla tuomionenkeleiden kirjoituksia.
Eli täysin vieraan ihmisen ketjussa täysin väärä keskustelu.
Mutta en ole parempi ihminen, kuin abortoimani sikiö. Mitäs minun pitäisi tehdä? Makasin joskus letkuissa sairaalassa itsemurhan jälkeen. Luuletko, että nautin yhdestäkään päivästä elämässäni? Jo lapsena olin pahoinvoiva, mutta silloin tällaisia asioita ei tajuttu. Joo, kiitos kysymästä. En olisi halunnut syntyä tänne, mutta eipä kukaan kysynyt.
Ja miten mieleltään rikkonainen nainen voi synnyttää lapsen, jota ei voi pitää?
Katsastin vain huvikseni tämän ketjun ja ihmetys oli suuri, kun tuomitsijat katosivatkin.
mutta kyyllä on hurjia juttuja täällä niiltä jotka vastustaa sitä.
Voimia hurjasti ap:lle ja hänen tyttärelleen.
-tintti-
kerron oman henkilökohtaisen aborttikokemukseni. Olin 18v vastuullinen nuori nainen, joka yhden yön suhteessa kuuli aktin jälkeen että voi v**ttu se hajos, kortsu oli haljennut kahtia. Heti aamulla marssin lääkäriinhakemään jälkiehkäisyn, mutta pari viikkoa myöhemmin kuukautiset oli myöhässä. Abivuonna en miettinyt vauvaa, ainoa mahdollisuus oli päästä siitä eroon. En ole vauvan laskettuja aikoja haikaillut tai unelmoinut, ja olen nyt kolmen lapsen äiti.
Eli täysin vieraan ihmisen ketjussa täysin väärä keskustelu.
Mutta en ole parempi ihminen, kuin abortoimani sikiö. Mitäs minun pitäisi tehdä? Makasin joskus letkuissa sairaalassa itsemurhan jälkeen. Luuletko, että nautin yhdestäkään päivästä elämässäni? Jo lapsena olin pahoinvoiva, mutta silloin tällaisia asioita ei tajuttu. Joo, kiitos kysymästä. En olisi halunnut syntyä tänne, mutta eipä kukaan kysynyt.
Ja miten mieleltään rikkonainen nainen voi synnyttää lapsen, jota ei voi pitää?
Katsastin vain huvikseni tämän ketjun ja ihmetys oli suuri, kun tuomitsijat katosivatkin.
oikeutta tappaa toista vaikka olisi mieleltään sekaisin. Silläkin riskillä että mieli pahemmin murtuu niin lapsi on synnytettävä. Ei toiselta voi viedä elämää. Sun elämä ei ole arvokkaampi kuin vatsassa kasvavan vauvan. Se ihmisten tarttis ymmärtää, kukaan meistä ei ole toistaan arvokkaampi, ei edes mahassa kasvavaa vauvaa arvokkaampi.
kerron oman henkilökohtaisen aborttikokemukseni. Olin 18v vastuullinen nuori nainen, joka yhden yön suhteessa kuuli aktin jälkeen että voi v**ttu se hajos, kortsu oli haljennut kahtia. Heti aamulla marssin lääkäriinhakemään jälkiehkäisyn, mutta pari viikkoa myöhemmin kuukautiset oli myöhässä. Abivuonna en miettinyt vauvaa, ainoa mahdollisuus oli päästä siitä eroon. En ole vauvan laskettuja aikoja haikaillut tai unelmoinut, ja olen nyt kolmen lapsen äiti.
ei harmita että olet vienyt ihmiseltä elämän, käsittämätöntä mitä kylmyyttä ja julmuutta. Järkyttävää suorastaan!
on maailmanloppu tälle vauvalle joka murhataan. Kyllä jokaiselle abortin tekijälle pitäisi tehdä sterilisaatio ja mun mielestä jotain pahempaakin mutten tässä sano mitä. Sanon vaan että äidin elämä ei ole arvokkaampi kuin vatsassa kasvavan vauvan.