Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilen selvisi

Vierailija
22.10.2010 |

että 17 vuotias tyttäreni on raskaana. Tänään käyty lääkärissä ja maanantaina on aika keskeytykseen. Miten jaksan tukea tytärtä kun tuntuu että olen itsekkin aivan rikki ja voimaton.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

oikeutta tappaa toista vaikka olisi mieleltään sekaisin. Silläkin riskillä että mieli pahemmin murtuu niin lapsi on synnytettävä. Ei toiselta voi viedä elämää. Sun elämä ei ole arvokkaampi kuin vatsassa kasvavan vauvan. Se ihmisten tarttis ymmärtää, kukaan meistä ei ole toistaan arvokkaampi, ei edes mahassa kasvavaa vauvaa arvokkaampi.

Millä oikeudella tulet sanomaan, että "lapsi on synnytettävä"? En minäkään tule sinun elämääsi neuvomaan. Ja laki antaa mahdollisuuden aborttiin. Ja niitä tehdään myös pimeästi ja on aina tehty.

Vierailija
2/45 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 17 vuotias tyttäreni on raskaana. Tänään käyty lääkärissä ja maanantaina on aika keskeytykseen. Miten jaksan tukea tytärtä kun tuntuu että olen itsekkin aivan rikki ja voimaton.

Meidän pitää olla se vankkumaton peruskallio, johon maailman murjomat lapset voivat aina turvata ja luottaa. Me ollaan äitejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä

ja lähden maanantaina mukaan sairaalaan ja tuen tyttöä. Keskusteltukin on vaikka asia selvisi minulle vasta eilen. Lääkärin vastaanotolla kyllä käsiteltiin toinenkin vaihtoehto, tyttö ei itse halua äidiksi eikä mielestäni todellakaan olisi siihen kypsä.

En pidä tätä maailmanloppuna enkä huumeongelmaan tai vakavaan sairauteen verrattavana asiana. Kouluterveydenhoitaja on järjestänyt jo ajan psykologille loppuviikosta. Pystyn kyllä olemaan aikuinen mutta minunkin on käsiteltävä asia omassa päässäni ja tällä hetkellä tuntuu pahalta.

Ehkäisy on ilman muuta hoidettava kuntoon mutta sterilisaatio nuorelle tytölle olisi kyllä kohtuuton rangaistus huolimatomuudesta.

ap

tämä on paljon vakavampi asia kuin vaikka huumeiden käyttö. Niistä voi päästä eroon, tässä viedään ihmiselämä. Pakottaisin tyttäreni synnyttämään ja antamaan adoptioon jos mieli ei raskauden myötä muutu. Ihmiseltä ei saa viedä elämää! 9 kk odotus ja sitten antaa lapsen pois. Häneltä ei mene pitkää aikaa elämästä hukkaan. Raskaanakin voi käydä koulua. Älkääkä kukaan sanoko et olis noloa tms. Tuo on vähintä mitä tyttäresi voi nyt tehdä. Antaa lapsellensa elämä eikä murhata sitä.

Vierailija
4/45 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

oikeutta tappaa toista vaikka olisi mieleltään sekaisin. Silläkin riskillä että mieli pahemmin murtuu niin lapsi on synnytettävä. Ei toiselta voi viedä elämää. Sun elämä ei ole arvokkaampi kuin vatsassa kasvavan vauvan. Se ihmisten tarttis ymmärtää, kukaan meistä ei ole toistaan arvokkaampi, ei edes mahassa kasvavaa vauvaa arvokkaampi.

Millä oikeudella tulet sanomaan, että "lapsi on synnytettävä"? En minäkään tule sinun elämääsi neuvomaan. Ja laki antaa mahdollisuuden aborttiin. Ja niitä tehdään myös pimeästi ja on aina tehty.

Kasva aikuiseksi.

Vierailija
5/45 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat läpeensä sairaasta päästä!

Ihminen, joka ei lue sanomalehdestään kärsimyksestä tai sosiaalipoliittisia aiheita. Haluaa vain tuudittautua kajahtaneeseen maailmaansa, jossa kaikilla on hyvä olla.

Vierailija
6/45 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet äiti ja sun pitää jaksaa tällaisissa tilanteissa

Vierailija
7/45 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 17v jo vauvan kanssa pärjäisi ihan hyvin.

Vierailija
8/45 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin sen tytön itse päättää mitä raskaudelleen tekee...

Vierailija
9/45 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eetä on paras vaihtoehto ja on myös aivan varma ettei selviäisi, itsensä ja koulunkäynnin kanssa on jo tarpeeksi.

Vierailija
10/45 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyttö on kyllä tehnyt itse päätöksensä.

Vierailija
11/45 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten varautua jälkimorkkikseen kun ne hormoonit vielä siellä elimistössä hyrrää vähän aikaa sen keskeytyksen jälkeen...luvassa itkua, raivoa ja ehkä jopa masennusta...

Vierailija
12/45 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty abortti 19-vuotiaana ja monille kavereille myös aikoinaan, eikä asia ole jäänyt ketään meistä painamaan pätkääkään.

Vierailija
13/45 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välivuosi tai pari siitä tulisi. Ei siitä maailma lopu jos pitää lapsen.

Tänä aikana ehtii kasvaa mukavasti! Ja saattaa koulukin maistua erilailla kuin nyt.

Anoppi oli 16 kun sai esikoisen, mieheni. Nyt onnellinen nuori mummo kun lapset alkanut saamaan omia lapsia.

Äitinsä koitti painostaa aborttiin mutta piti päänsä ja kasvatti upean perheen, meni opiskelemaan esikoisen jälkeen ja välillä teki töitä, välillä sai lisää lapsia.

Abortti on valinta mutta sitä saattaa katua verisesti jos ei tosissaan harkitse lapsen pitämistä.

Järkisyitä abortille riittää myös iäkkäämmällekin naiselle mutta abortti on niin iso asia ettei sitä auta kevytkenkäisesti tehdä: jos on mahdollista pitää lapsi niin se on mahdollisuutena parempi.

Ystäväni teki opiskeluaikana abortin ja se oli hänelle virhe.

Isoin asia jota äiti voi lapselleen tehdä on sanoa että tukee häntä. Jutelkaa!

Vierailija
14/45 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se jälkimorkkis kuitenkin iskee...siihenkin kannattaa varautua...vaikka sulla ei tuntunu abortti missään niin mulla tuntu....

Vierailija
15/45 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi auttaa asian käsittelemisessä ja sitä kautta jaksamisessa. Hyvä saada asia käsiteltyä, ettei siitä muodostu iso mörkö, joka alkaa myöhemmin kummittelemaan.

Vierailija
16/45 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sanoa sille lapselle että vaihtoehto on myös pitää lapsi.

Vaikka sanoo ettei pidä lasta, niin sen kuuleminen on tärkeää.

Sun lapsi saattaa tarvita tukea siihen että uskaltaa valita elämän.

10

Vierailija
17/45 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaks plussan rollolainen!!!

Vierailija
18/45 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäresi kaipaa tukea ( sen verran kuin on valmis ottamaan vastaan) Aika syö tuskan pois, unohda asia ei varmasti koskaan.

Kyseessä ei nyt kuitenkaan ole maailmanloppu, parantumaton sairaus, huumeet eikä rikostuomio. Nyt vaan sitten ehkäisy kuntoon!

Vierailija
19/45 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä on karmeaa että tekee abortin. kyllä tuon ikäinen jo osaa huolehtia jos kerran jo sekstaileekin. Itse olisin ollut tuon ikäisenä täysin valmis äidiksi. Minulla on omia tyttäriä jo aika vanhojakin ja kyllä mulla on ihan selvä periaate että jos hankkiutuu raskaaksi niin vauvaa ei tapeta. Se on kamalaa että ihmiseltä viedään elämä. Lisäksi lapseni varmaan tappaisi myöhemmin itsensä omantunnon tuskiensa kanssa. Mut jos tyttäresi ilman painostusta on tuota mieltä niin ehkä hänelle ei tule pahaa mieltä.

Vierailija
20/45 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä sinua noin horjuttaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän