Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Luettele sinun moraalisi mukaiset 10 käskyä:

Vierailija
22.10.2010 |

Jos saisit kirjoittaa uudestaan 10 käskyä nykyajan ihmiselle, mitä asioita siihen kuuluisi? Kirjoita niin monta kuin keksit/jaksat, mutta korkeintaan siis kymmenen :)

Kommentit (32)

Vierailija
22/32 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.pakanaverkko.fi/uskonnoista/satanismi/maan-yksitoista-saatan…" alt="http://www.pakanaverkko.fi/uskonnoista/satanismi/maan-yksitoista-saatan…">http://www.pakanaverkko.fi/uskonnoista/satanismi/maan-yksitoista-saatan…;

Toi numero 11. Josa joku häiritsee sinua eikä lopeta pyynnöistä huolimatta, saako sellaisen ihmisen sitten tuhota?

Miten määrittelet häiritsemisen?

Saako naapurin, joka kuuntelee musiikkia liian myöhään, tuhota?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

häiritsee myös tuo julmuus ja armottomuus.

Vierailija
24/32 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia, eikä suinkaan tarkoita esim. tappamista :D

Ja mikä nyt sitten häiritsee ketäkin? Mua harvemmin naapurin musat häiritsee. On liian hyvät unenlahjat. Jotakuta toista voisi häiritäkin.

Tuhoamisen katson tässä yhteydessä ilmoittamisen isännöitsijälle, joka taas sitten tekee omat toimenpiteensä.

Jos musan kuuntelu tapahtuu taas taloyhtiön määrittelemissä rajoissa, niin sitä toki noudatetaan.

Satanistinki edellytetään noudattavan sen maan lakeja, jossa asuu ja oleskelee.

Vierailija
25/32 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nekin sitten ovat. Jos joku häiritsee minua minun kodissani, niin toki kohtelen häntä julmasti ja armottomasti; heitän pihalle.

Esim. kristitynhän pitäisi suunnilleen kääntää vain toinen poskensa.

Vierailija
26/32 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttuminen ei ole negatiivisuutta, vihan tunteminen on.

Viha on tunne jolla on oma paikkansa. Vihan tunne ei kuitenkaan edellytä toimintaa. Toiminta voi olla väärin, tunne ei.

Vierailija
27/32 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi ja Jumalaasi yli kaiken.

Vierailija
28/32 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nekin sitten ovat. Jos joku häiritsee minua minun kodissani, niin toki kohtelen häntä julmasti ja armottomasti; heitän pihalle.

Esim. kristitynhän pitäisi suunnilleen kääntää vain toinen poskensa.

mutta mun maailmankuvaan kuuluu myös armo. Mä en näe johdonmukaista, itseään suojelevaa käyttäytymistä julmana tai armottomana.

Sanakirjassa (SUomen perussanakirja) julma selitetään sanoilla säälimätön, armotonn, raaka, hirveä, kauhea. Mä näkisin sen myös tarkoittavan sitä, että suhtaudutaan ihmiseen ymmärtämättä hänen lähtökohtiaan. Esim. vaikka vakavista mielenterveysongelmista kärsivää ihmistä ei nähdä hänen sairautensa läpi, vaan pannaan samalle viivalle terveiden kanssa.

Vierailija
29/32 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. jos mun kodissa joku käyttäytyy minua häiritsevästi tai jopa uhkaavasti, niin kyllä siinä lentää pihalle hyvin äkkiä. Huolimatta siitä, että kuinka olisi taustalla mt-ongelmia tms.

Hirveä, kauhea, raaka... Sanathan ovat tilannekohtaisia. Joillekin ihmisille esim. täydellinen huomioimattomuus voi olla hirveää. Juurikin vaikka provosoiva ärsyttäjä voi kokea melkomoisen "tuhoutumisen", kun hänet vaan jättää omaan arvoonsa. Hän hakee provokaatiollaan huomiota, ja kun ei saa sitä, niin hän kokee tilanteen hirveäksi.

Vierailija
30/32 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. jos mun kodissa joku käyttäytyy minua häiritsevästi tai jopa uhkaavasti, niin kyllä siinä lentää pihalle hyvin äkkiä. Huolimatta siitä, että kuinka olisi taustalla mt-ongelmia tms.

kotoa ulos heittämistä julmaksi. Kyllä julmuus on jotain ihan muuta.

Vierailija
31/32 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi ja Jumalaasi yli kaiken.

Jos ei vaikka rakasta jumalaa yhtään.

*pohtii*

-tintti-

Vierailija
32/32 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka ei osaa "soveltaa" näitä nykypäivään ja http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/10kaskya.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän