Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein makaronilaatikkoa ja lohikeittoa. Molemmat maistuvat hyvälle, mutta eivätpä kelpaa lapsille!

Vierailija
22.10.2010 |

Joskus ovat syöneet noita ruokia innolla, mutta sitten aivan yllätyksenä taas päättävätkin, että ei maistu.

Haluaisivat hampurilaisateriat. Ovat syöneet viikon kaupan pinaattilettuja (ainut lämmin ruoka, joka ei ole jäänyt lautaselle), puuroa, leipää, juustoa, hedelmiä ja vihanneksia. Olen taas yrittänyt parhaani, mutta laihoin tuloksin. Hampurilaiselle en kyllä heitä vie pitkään aikaan!

T. Turhautunut nirsojen lasten äiti. Karkkipäivä peruttu.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ottanut sellaisen linjan, että aikuinen päättää mitä meillä syödään ja lapset päättävät kuinka paljon syövät. Toki joskus teen niitä lempiruokiakin ja lapset saavat toivoa ruokia, mutta todellakaan en ala vain ja ainoastaan niitä lemppareita kokkaamaan. Syömättömyydestä ei meillä tehdä suurta numeroa; joskus lapsille maistuu ihan mikä tahansa ruoka paremmin ja joskus huonommin. Tosin ylimääräisiä välipalojakaan ei tarjoilla palkinnoksi huonosta syömisestä, mutta ei kyllä syömään lahjotakaan millään.

Vierailija
2/9 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kurjaa!:(

mä voin tulla teille syömää!:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen taistellut nirsojen lasten kanssa. Nyt esikoinen on 10 v ja syö lähes mitä vain, eikä kuopuskaan kauheasti laihdu vaikka jättäisikin syömättä. Mutta ankeaa on kuulla lapsen suusta YÄK, kun on tehnyt omasta mielestään hyvää ruokaa. Esikoinen oli pienempänä painotarkkailussa, kun oli allergioiden vuoksi oppinut suhtautumaan ruokaan epäluuloisesti, ja olimme oikeasti huolissamme.

Vierailija
4/9 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuumaat vaan lapsille, että seuraava ruoka tarjolla silloin ja silloin eikä välipaloja/herkkuja tarjoilla. Luulisi nälän jossain vaiheessa pistävän syömään. :-)

Vierailija
5/9 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuin yrittää laittaa lapsille maistuvaa ruokaa niin ei se aina onnistu.

Jos lapset eivät syö niin en ala mitään uutta laittamaan ja samaa ruokaa syödään vielä seuraavanakin päivänä. Jotkut ruuat ovat "riittoisampia" kuin toiset.

Vierailija
6/9 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille lapsille joskus nälkä, anna vaikka leipää, jos ei ruoka kelpaa. Hyvä, että et ainakaan suostu pompotettavaksi ja vie lapsia hampurilaiselle!

Vierailija
7/9 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen iltaa jossain vaiheessa kelpaa. Pahinta mitä tossa tilanteessa voi tehdä, on alkaa latoa jotain lättyä pöytään. Tyynesti sanot, että "ei sitten, kertokaa sitten, kun on niin nälkä, että maistuu" ja passitat muksut takaisin leikkeihinsä.

Vierailija
8/9 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kolmevuotias on jo vuoden päivät aloittanut joka ikisen aterian sanomalla "minä en tykkää". Osan ruuasta syö tykkäämättömyydestään huolimatta, mutta yleensä jättää syömättä. Harmittaa hurjasti, mutta vielä jaksan uskoa siihen, että jossain vaiheessa tämä menee ohi.

Makaronilaatikkoa poika ei ole muuten koskaan suostunut syömään, lohikeitto uppoaa aina joskus tosi hyvinkin. Mutta ei sille kelpaa hampurilainenkaan yhtään sen kummemmin.

Vierailija
9/9 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö päiväkodissa ja mummolassa hyvin, mutta kotona nirsoilee, ainoastaan pinaatiletut tai kananugetit kelpaavat. Ei mikään äidin tekemä kotiruoka. En pakota syömään, mutten anna jälkkäriä jos ei ole syöty pääruokaa jotakuinkin säällinen annos. Ai mikä huuto ja riita siitä tuleekaan. Aina ei väsyneenä jaksaisi näitä taisteluita. En myöskään hyväksy, että kokkauksilleni sanotaan YÄK. Yritän opettaa, että sellainen on äärimmäisen epäkohteliasta.