Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku löytänyt avun pms-vaivoihin?

Vierailija
22.10.2010 |

Minulla on aivan kauheat pms-oireet, jotka tuntuvat vain pahenevan iän myötä. Olen nyt 30v

Kärsin eniten psyykkisistä oireista, olen tietyn aikaa kuukaudessa todella ärtynyt, jopa aggrssiivinen. Pahimmat riitamme miehen kanssa, jotka muistan vielä usean vuoden jälkeen, ovat ajoittuneet aina noihin päiviin. Mahan ja tissien turvotuksen ja vatsakipujen kanssa pärjään, pääni kanssa en.

Huomaan valtavan eron nyt, kun imetän neljättä lastamme. Kun ei ole menkkoja, olen normaali, tasapainoinen ihminen. Tosin nämä hormoonit varmaan vaikuttavat myös siihen, että en todellakaan laihdu imetyksen aikana, päin vastoin. SEn hinnan maksan mielelläni tasapainoisesta päästäni. Pelkään mitä tapahtuu, kun hormoonit taas muuttuvat??????? Haluaisin pystyä tehdä asialle jotain, kun tietäisi mitä? Netistä löytyy todella erilaisia ohjeita, millä vaivaa voisi kokeilla hoitaa.

Lapsilukumme on nyt täynnä. Jokin toimiva ehkäisy pitäisi löytää, mutten edes uskalla harkita hormonaalista ehkäisyä, olen kuulluut sen sekoittavan pakkaa entisestään.... Kohdun poisto olisi yksi vaihtoehto, poistaisiko se muutkin vaivat? Toisaalta se tuntuu jotenkin liian lopulliselta kun olen vasta 30v

Kaikki toimivat vinkit pms:n hoitoon otetaan kiitollisena vastaan

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo vaikka löytyisi kohtalotovereita -ap

Vierailija
2/10 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain luontaistuotekaupasta jotain öljyjä, joita myyjä suositteli. Liekö ne auttaneet vai aika, mutta lievenivät siedettäviksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen lapsen jälkeen (nyt 8kk) tuntuu pahenevan, ensi viikolla kuparikierukan laitto joka nyt ei pms-vaivoihin auta, mutta muutakaan en uskaltanut..

Olen ollut NIIIIN kireä nyt pari päivää ja tänä aamuna alkoi tosi kivualiaat menkat, koskaan ei aiemmin kuukautiskipuja..

Vierailija
4/10 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 2vkoa ennen menkkoja aloitan, eipä oo enää tarvinnut rähjätä eikä raivota. eikä vituta enää laisinkaan.

Tietty joskus sapettaa, mutta en enää ole raivohullu!

Vierailija
5/10 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kerron kuitenkin mistä olen saanut apua.

-Ensinnäkin tiedostan mistä on kyse, sekin jo auttaa. Onhan se vittumaista olla pahalla päällä ja äksyilevä, mutta tietää ainakin mistä se johtuu ja ettei ole tulossa hulluksi :)

-jooga. Aloin harrastamaan niskasärkyjen takia, mutta huomasin että rauhoitti mieltä myös PMS-aikaan.

-vähemmän alkoholia. En tiedä sinun käytöstäsi, mutta minulla alkoholi vaikuttaa vahvemmin nopeammin n viikko ennen menkkoja ja menkkojen aikana.

-PMS-aikaan yritän viettää mahdollisimman leppoisaa elämää. Joo, onnistuu aina lapsiperheessä :D Mutta siis yritän katsoa että saan syötyä hyvin (tarpeeksi ja terveellisesti, vähentää turvotusta joka ainakin minua ärsyttää), levättyä tarpeeksi, en kittaa hulluna kofeiinia ja ennen kaikkea saa breikkejä kotielämästä, oli se sitten jumppa, lenkillä käynti, kaverin tapaaminen kahvilassa tai kirjastokäynti

Toivottavasti löydät jotain helpotuksia oloosi :)

Vierailija
6/10 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pms:ään, en tiedä auttaako vai säännöllinen seksielämä ja rakastuminen, mutta nyt on helpompaa kun ennen.

Vierailija
7/10 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mielestä tasoittaa mielialojani.

Vierailija
8/10 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnemyrskyä niillä joille hormonit aiheuttavat niitä muutenkin! En suosittele. Tehokas lääke on sertranil joka nostaa aivojen serotoniinitasoa PMS:n aikaan. Sitä ei tarvitse syödä kuin niinä päivinä kun mieliala muuttuu ja se todella tehoaa.

Vierailija
9/10 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnemyrskyä niillä joille hormonit aiheuttavat niitä muutenkin! En suosittele. Tehokas lääke on sertranil joka nostaa aivojen serotoniinitasoa PMS:n aikaan. Sitä ei tarvitse syödä kuin niinä päivinä kun mieliala muuttuu ja se todella tehoaa.

Vierailija
10/10 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormonihoitoa, masislääkkeitä, kalaöljykapseleita, liikuntaa... Mikään niistä ei ole juurikaan auttanut PMS:ään. Suurimman avun saan suklaasta (mahdollisimman paljon) ja pizzasta sekä hampurilaisista. Ei ehkä koululääketieteen mukaista, mutta kun auttavat, niin mitä väliä. Pahimpien päivien/yön aikana myös särkylääke ja nukahtamislääke (nukkumiseen) auttavat. Itse olen 10 vuotta vanhempi kuin sinä ja vaivat pahenevat vuosi vuodelta.