Mun 1.5v lapsi on saanut syödäkseen seuraavia asioita elämänsä aikana...
-Kakkua
-hampurilaista
-bona, piltti, muksu lasten mössöjä
-pizzaa
-perunaa
-lihaa
-kanaa
-porkkanaa
-parsakaalia
-muita vihanneksia
-banaania
-omenaa
-kananmunaa
-leipää - ruis + paahto
-jäätelöä
-suklaata
-hiekkaa
-multaa
-koiranruokaa
-pikkukiviä
Oiskos vielä muuta?
Kommentit (5)
-Kakkua
-hampurilaista
-bona, piltti, muksu lasten mössöjä
-pizzaa
-perunaa
-lihaa
-kanaa
-porkkanaa
-parsakaalia
-muita vihanneksia
-banaania
-omenaa
-kananmunaa
-leipää - ruis + paahto
-jäätelöä
-suklaata
-hiekkaa
-multaa
-koiranruokaa
-pikkukiviäOiskos vielä muuta?
-maissinaksuja
-juustoja
-intialaista ym ym
-mehua..
kouratolkulla...hyvää ja ravitsevaa...
mitä hevi-osastolta meillä on lapset syönyt kun kaikki menee alas joten sun porkkana, parsa, bansku, omena kuulostaa hassulta! :)
onko paahtojäätelö uunijäätelöä? Olen kerran tehnyt sitä kun lapsia olen kasvattanut. Sen siitä saa kun on monipuolinen ravinto?
Meillä 1,5- vuotias syö kaikkea. Kiinalaista otetaan hänelle ananaskanaa tai pähkinäkanaa vasta 5- vuotiaat on maistanu esim. chilikanaa.
Tähän syynä ihan se jos lapsia käyttää raflassa esim. 4 kertaa vuodessa niin sama annos on hyvä välinta.
Esikoinen (7v) ei tykkää siitä, liian tulista. Kotona chiliä olen ripotellut tosin mausteeksi esim. jauhelihaan.
Hampparia meillä myös 1- vuotiaana on saanut. Yhden jaksaa syödä. Ei vielä lastenateriaa. ;)
Viimesimmästä hampparista on muutama kuukausi. Ja semmosia euron hamppareita ollaan syöty. Sen päivän 1/5 ateriaa kyseessä.. Viikossa syödään 35 ateriaa ja kuukaudessa n. 140 ateriaa niin ei paha. 2 kk sitten on 280 ateriaa ollut välissä.
ja lisään vielä:
- nepalilaista (jotain tomaattikermakastiketta, tuorejuustoa, mausteita)
- pähkinöitä (ei suolattuja)
- maissinaksuja
- maissia (grillattua höttöruokien lisäksi) voilla voideltua
- nakkeja (ihan niitä tavallisiakin)
- maksalaatikkoa ja maksamakkaraa
- valmisruokaa (kaalikääryle, hernekeitto)
- valmispastakastikkeita
- erilaisia juustoja (herkuttelujuustoja)
- mozzarellaa
- oliiveja
- sushia (erilaisia rullia)
- texmexiä
- chiliä
äkkiseltään ei nyt muuta tule mieleen. En käsitä terveysterrorismia, milloin se aasinselkä katkeaa, kun lapsi tajuaa makujen maailman mikä häneltä on jotenkin synnillisenä pimitetty? Syödään terveellisesti, mutta syödään välillä herkkujakin. Hampaista huolehditaan, lapsi on normaalipainoinen ja iloinen. En käsitä näintä "pekka syö vain viinirypäleitä" synttärikutsuilla. Tosi juhlaa joo, ainakin sitten tosiaan kun lapsi löytää herkut.
Lapseni on syönyt ja maistellut kaikkea avoimesti, ja tosiaan useimmiten ottaa herkkua pari haukkua, se riittää. Mielestäni on paljon terveempää opettaa, että herkkujakin on olemassa ja niitäkin saa syödä, kohtuudella.