Mikä auttaisi hypermarketahdistukseen? Paniikki iskee aina noissa nykyajan hehtaarihalleissa.
Onko muita, jotka kärsivät samasta ja mikä teitä auttaa selviämään ostoksista hypermarketeissa?
Kommentit (25)
Vaatteet haluan ostaa vaatekaupoista, rautakauppatarvikkeet rautakaupasta, missä taas valikoima ja asiantuntemus rutkasti markettia parempi.
Kirjoita aina kauppalappu. Liikkeelle ilman lapsia, yksi stressitekijä vähemmän. Kauppaan mahdollisimman aikaisin aamusta, kun ei vielä ole ryysistä. Kuuntele jotain mieleistä rauhoittavaa musiikkia, niin unohdat panikoida. Älä mene kauppaan kiireessä, vaan ajoita ostosretki niin, ettei tule kiire mihinkään.
Nämä toimii minulla. Jos mies on mukana, hän huolehtii lapset ja koska tietää ongelmani, ei hän hoputa minua kun ahdistun. Kerro siis läheiselle mite haluat hänen toimivan, kun alat panikoida. Meillä mies myös jatkaa ostoksien teon paniikkini alkaessa, siksikin lappu on kätevä.
Ja teille jotka ehdotatte, että ei kannata mennä sitten kauppaan jos ahdistaa. Pelot ja ahdistus eivät poistu jos ongelmaa ei kohtaa ja itselleni on tärkeää, että voitan kerta toisensa jälkeen pelkoni ja lähden sinne kauppaan. Olen edistynyt kovasti ja ylpeä sen vuoksi itsestäni. Ehkä jonain päivänä voin mennä kauppaan kuin kuka tahansa muukin ihminen.
Harjoittele ostosten tekoa tutuissa kaupoissa, missä suunnilleen tiedät tarvitsemiesi tavaroiden/ruokien olevan.
Tee ostoslista. Opettele, missä tavarat sijaitsevat. Kehitä kiertoreittejä, että vältät pahimmat sumput. Mutta älä kierrä "väärään suuntaan". Älä ota mukaan lapsia jos mahdollista.
Mene joskus ilman ostopakkoa vain katselemaan.
Älä hermostu ajan kulumisesta. Valitse kassa, jossa on lyhin jono... Kaikkea mikä on tarjouksessa ei ole pakko ostaa.
itselle ei tule mikään paniikki, mutten viihdykään niissä. Inhoan sitä, että saa juosta kilometrikaupalla pitkin kauppaa, että löytää kaiken tarvitsemansa, jos joku unohtui alkupäästä niin taas saa kipittää pitkän matkan hakemaan..
Pienemmistä kaupoista, esim. lähin K-kauppa, saan kaiken tarvitsemani paljon pienemmässä ajassa. Ei tule tehtyä niitä "halpoja" (usein turhia) heräteostoksiakaan, kun kaupassa ei joudu viettämään niin pitkää aikaa. Pienemmät kaupat on ihmisläheisempiä, ja ehdottomasti haluan kannattaa sitä, että lähikaupat säilyvät.