Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mun lapsilla oli käytöksessä 6 7 ja 8

Vierailija
31.05.2008 |

ja silti olen heistä ylpeä. Pojilla 6 ja 7 (ovat kuudennella ja ysillä) ja tytöllä 8. Ihania teinejä ja tiedän että he vielä opiskelevat hyvin ja saavat hyvät ammatit. En edes haluaisi että ois 10.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa varmasti ihana ja kunnollinen lapsi. Kotona käytösnumero olis ehkä 7 hyvinä päivinä.

Vierailija
22/27 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhu, puhu ja puhu lapsellesi. opeta jo pienestä pitäen mikä on oikein ja väärin.

t. äiti jolla on adhd ja kehitysvammainen lapsi.

älä ole välinpitämätöpn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on omaksunut tiedot ja taidot sillä tasolla, kun ne keskimäärin pitääkin. 9 ja 10 ylittää tavoitteet.

Omana kouluaikanani 10 oli se numero, joka piti saada ja kaikki sen alle oli epäonnistumista.

Tyttäresi käytösnumero on siis ok. Pojilla on siltä osin parannettavaa, mutta tosiaan, saattavat vain olla huolettomia hulivilejä eikä sen kummempaa.

Vierailija
24/27 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole todellakaan ylpeä siitä numerosta mutta lapsesta sinänsä. Olen ollut erittäin vihainen, ollaan juteltu, huudettu, open kanssa keskusteltu jne (jonka mielestä poika on jopa fiksu jos vain viitsisi) koulusta ja sen tärkeydestä mutta tämä vimppa vuosi on ollut aivan mahdoton, kouluun täysin väsähtänyt. Kun meni seiskalle oli vielä keskiarvo 8 ja nyt 6,9. Ymmärrän nuorten väsymystä ja jaksamattomuutta koska se kuuluu ikään mutta en hyväksy sitä että ei oteta vastuuta asioista eikä yritetä. Viimeinen kuukausi hieman skarppasi muttei se enää auttanut. Päästötodistuksessa oli kuitenkin onneksi 7 käytöksessä. Toivon että saa levättyä kesän ja into hieman kasvaa kun pääsee amikseen (sitä hän odottaa) ja nyt kesäkuussa menee töihin missä on viihtynyt kans 2 kesää ennen ja tehnyt töitä hyvin. Hän on fiksu ja ihana poika muuten ja näköjään on pärjännyt töissäkin kun kerran saa mennä samaan paikkaan taas.

Vierailija
25/27 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri samat kriteerit käytösnumeroon!!! Ja kun tuon asian julki tuossa aiemmin, sain kamalat haukut!

Minä en ole täällä haukkunut ketään, kysyin vaan että mistäs tiedät jonkun asian niin varmaksi vaikka ap ei ollut sitä sanonut.

Kyllä se vaan niin on että on vaikka kuin kuinka valtakunnalliset kriteerit, se on opettajan mielessä viime kädessä minkä käytösnumeron antaa!

Vierailija
26/27 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastaa jääkiekkoa ja siellä on käytöstavat joukkueen ykkösjuttu, josta olen valmentajille kiitollinen.Toki kotonakin edellytetään hyviä käytöstapoja ja pienestä saakka on ohjattu pyytämään anteeksi, kiittämään, katsomaan silmiin jutellessa jonkun kanssa ym. tälläisiä mielestäni perusjuttuja.

Myös 15-vuotiaan tyttömme käytös oli päättötodistuksessa 9 ja 4-vuotias kuopuspoika on päiväkodin tätien mukaan mukava hoitopoika, jonka kanssa asiat sujuvat kivasti.

Mielestäni ap:n pojan käytös ei voi olla pelkästään iän mukanaan tuomaa, vaan jotakin on mennyt pieleen kotikasvatuksessa jo aiemmin.

Vierailija
27/27 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytösnumero todellakin riippuu niin monesta tekijästä. Usein siitä miten oppilaan ja opettajan kemiat kohtaavat. Jos oppilaalla ja opettajalla ei synkkaa, nuori alkaa helposti reagoida "huonolla" käytöksellä.

Itse olen huomannut että koska pidän niistä "häiriköistä", he saattavat käyttäytyä tunneillani kuin enkelit. Eräskin toisten opettajien kammoksuma ja mollaama luokka oli tänä vuonna ehdoton lempiluokkani. Nyt kun koulu loppui on valehtelematta kova ikävä niitä häiskiä. Yhden niistä pestasin onneksi meille kesätöihin ;) Yhden kerran muistan sanoneeni sille luokalle että nyt hiljaa ja silloinkin tottelevat välittömästi ja oikein nolon näköisenä.

Sellaisenkin ilmiön panin tänä keväänä merkille että monen oppilaan kohdalla kävi niin että kaikkien opettajien antamien käytösnumeroitten perusteella monelle oppilaalle olisi tullut kahdeksikko, mutta luokanvalvoja muutti numeron kuutoseksi koska ei itse pitänyt oppilaasta ja tämä oli tehnyt jonkun yksittäisen mokan josta piti "rangaista".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme