Raskaana olevat: otatteko influenssarokotteen?
Eli taas pitäisi tehdä päätöksiä, joista ei kauheesti tiedä mitään. Raskaana olevat on nyt lisätty riskiryhmään ja rokotetta suositellaan, mutta entä haitat?
Onko influenssasta haittaa sikiölle?
Kommentit (36)
rv 34 menossa. Ei tarvinnut kahta kertaa miettiä, tottakai otin. Suojaa myös syntyvää vauvaa 6 kk ikäiseksi.
Vauvani on minulle tärkeä, samoin 1-vuotiaani ja otan meille rokotteet. Influenssa voi olla sikiölle ja pienelle lapselle vaarallinen.
Toki ei ole kovin todennäköistä että taudin saamme, mutta parempi suojautua.
USA:ssa ei ole mitään valtavia määriä rokotteesta johtuvia keskenmenoja, siellä ei ole yhtään rokotteesta johtuvaa keskenmenoa. Että voisitteko olla höpisemättä tollasta koska joku saattaa oikeasti säikähtää.
En ota. En syö myöskään seisovista pöydistä salaatteja tai ruokia, niissä on paljon bekteereja! Hämmästyisitte, jos tietäisitte. En myöskään syö kahviloissa, joissa leivonnaiset ja pullat on esillä ilman pakkausta.
Hämmästyisit jos tietäisit :D
mutta viime vuonna otin, en pelännyt itseäni puolesta vaan vauvani puolesta, kuulemma synnyttyään vauva sa puolenvuoden suojaa..
en halunnut ottaa riskia, joten otin
Jos et ota rokotteen, suojele ainakin lapsesi!!
...tai alalla suositelaan tuota 4 kk:n ottamiskieltoa.
Entä mitähän nuo yllä mainitut "erinäiset autoimmuunioireet" mahtavat olla?
Tän vuoden rokotehan ei siis todellakaan ole sama kuin viimeksi käytetty sikainfluenssarokote. Nyt on ihan kausi-influenssarokotteeseen lisätty tuo sikainfluenssan suoja, ihan niinkuin joka vuosi niihin lisätään tai poistetaan jotain kantoja.
Joku kehui torjuvansa influenssan käsihygienialla, hah! Se kyllä auttaa aikalailla, mutta jos perheessäs on useampia lapsia ja käyt kaupassa ja töissä ja ehkä jopa muuallakin, niin ei taida sun käsihygienias riittää. Kyllä se tarttuu pisaratartuntanakin.
Mutta jokaisen oma asia ottaako vai ei. Itse sitten vastuun kantaa, teki miten teki. Hysteriaan en suosittele lähtemään mukaan. Ja tiedoksi sille, joka sai keskenmenon viikolla 6, taitaa olla aika yleistä muutenkin noilla viikoilla, siitä ei voi syyttää mitään rokotetta.
raskausaikana samaan (nyt rv 40+5). Otan kuitenkin piikin itselleni yksityispuolella lapsen synnyttyä ja samoin rokotetaan mies ja 3 v esikoinen. Toivottavasti vauvakin saa jonkilaista suojaa äidinmaidon kautta ja eipähän ainakaan perheenjäsenten pitäisi tuoda tartuntaa kotiin.
Ikinä en ole ko roketetta ottanut. Enkä ole tarvinnut. Miksi sitä ei voi vaan sairastaa, jos tulee? Ei siihen kai perusterve ihminen kuole. Ja kannattaa miettiä nyt tarkemmin, jos siihen tosiaan on se sikainfluenssa rokote lisätty. Se oli ihan huijausta koko tauti!!!
Siihen on lisättu myös sikarokote, ja se vahvistaa jo otettua rokotettua tai tuo suojaa jos sikarokotetta ei vielä ole. Sehän on taas tulossa. Ei ole raportoitu MITÄÄN haittavaikutuksia sikiölle, ei sikarokotteesta eikä flunssarokotteesta. Sen sijaan molempiin on kuoltu. Äifdin Influenssa altistaa sikiön joillekin sairauksille, esim. skitsofrenialle. googlaa faktatietoa, esimerkiksi terveysportista tai duodecimista.
Olen nyt raskaana vko 17. Otin myös viimevuonna sikainfluenssarokotteen, kun olin raskaana vko 39.
minulla on 1.tyypin diabetes ja olen joka ikinen vuosi saanut influenssarokotteen
En ota.
En syö myöskään seisovista pöydistä salaatteja tai ruokia, niissä on paljon bekteereja! Hämmästyisitte, jos tietäisitte. En myöskään syö kahviloissa, joissa leivonnaiset ja pullat on esillä ilman pakkausta.
....kuolemsta olekaan kysymys. Rankasta taudista mahdollisine pahoine jälkitauteinee. Ei varmaan kovin hääviä esim. synnyttää tuon taudin olllessa päällä ja vauvan hoitokin on aluksi rankaan. Itse olin pari vuotta sitten kausi-influenssasta ihan pedin oma viikon ja viikko meni vielä lisäksi, että olin edes jossain tolkussa.
Siihen on lisättu myös sikarokote, ja se vahvistaa jo otettua rokotettua tai tuo suojaa jos sikarokotetta ei vielä ole. Sehän on taas
tulossa.
Ei ole raportoitu MITÄÄN haittavaikutuksia sikiölle, ei sikarokotteesta eikä flunssarokotteesta. Sen sijaan molempiin on kuoltu. Äifdin Influenssa altistaa sikiön joillekin sairauksille, esim. skitsofrenialle. googlaa faktatietoa, esimerkiksi terveysportista tai duodecimista.
saattaa käydä niin, että lapsi syntyy reilusti etuajassa eli ennen marraskuuta, joten rokotetta ehdi ottaa. Muuten otan kyllä.
En kyllä erityisemmin pelkää rokotteen riskejä, mutten pelkää influenssaakaan.