Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos uskonasioita ei lasketa, niin mitä hyötyä on kirkkoon kuulumisesta?

Vierailija
21.10.2010 |

Mietin vaan, että jos nyt eroaisin niin mitä menettäisin?

Olen jo naimisissa (vihitty maistraatissa) ja lapset on jo kastettu, joten niitä palveluja en enää tarvitse.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei taida tietää, että ateisteilla on Suomessa erittäin vahva neuvostotausta, esim 70-luvulla ateismin aatteet ja neuvostoliiton ihannointi kulkivat aika paljon käsi kädessä. Sieltä tämä uskonnottomuus on Suomeen tulut, ei tosiaan sen "älyllisemmästä" ole kyse. Eli minä en halua korostaa vasemmistolaisia arvoja, joihin uskonnottomuus kuuluu. Sen takia haluan pysyä kirkossa. Säälittää jotenkin nämä nykynuoret, kun eivät reppanat edes tajua tukevansa vasemmistolaisia arvoja erotessaan kirkosta. Se niissä jotenkin naurattaa - ottavat kantaa, mutta tuskin itsekään oikein ymmärtävät, että mihin :D

että kommunismi ja kristinusko ideologioina ovat lähestulkoon samankaltaiset. Ne ei ole täydelliset vastakohdat päinvastoin :) Kristilliset ja kommunistiset arvot luettele ne. Molemissa esim. kielletään muut ideologiat täydellisesti. Koska ne tuhoavat puhtaan aatteen....

Vierailija
22/45 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei taida tietää, että ateisteilla on Suomessa erittäin vahva neuvostotausta, esim 70-luvulla ateismin aatteet ja neuvostoliiton ihannointi kulkivat aika paljon käsi kädessä. Sieltä tämä uskonnottomuus on Suomeen tulut, ei tosiaan sen "älyllisemmästä" ole kyse. Eli minä en halua korostaa vasemmistolaisia arvoja, joihin uskonnottomuus kuuluu. Sen takia haluan pysyä kirkossa. Säälittää jotenkin nämä nykynuoret, kun eivät reppanat edes tajua tukevansa vasemmistolaisia arvoja erotessaan kirkosta. Se niissä jotenkin naurattaa - ottavat kantaa, mutta tuskin itsekään oikein ymmärtävät, että mihin :D

Voisi herättää ajatuksia.. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen mukana vapaaehtoistoiminnassa. Hyötynä on loistava ja hauska seura ja hyvää kahvia.

Vierailija
24/45 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään monet eroavat kirkosta, koska siitä itsestään on tullut marxilainen pesäke. Sen sijaan että se taistelisi niitä arvoja vastaan ja vihaisivat pahuutta ja syntyä. Kaiken rakastaminen, joka on kirkon sanoma nykyään, on satanismin hyväksymistä. Kaikki tulee vapaamuurariudesta. Etsikää kuka tai ketkä sen takana on.

Vierailija
25/45 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikivanha ketju, mutta kummallista kristillistä ajattelutapaa, mitä MINÄ HYÖDYN?

Vierailija
26/45 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkot ovat minusta kurlttuurihistoriallisesti arvokkaita kohteita. Ne ovat myös tosi kauniita, jotkut suorastaan taideteoksia. Mä en itse usko mihinkään, mutta kirkossa on musta joskus ihana käydä rauhoittumassa.

Kun mun pappa kuoli, mummu kävi diakoniatyön järjestämässä sururyhmässä. Se ei ollut mitään "käänny Jumalan puoleen niin helpottaa", vaan ihan oikeesti hyödyllinen ja asiantunteva ryhmä.

Vierailija
27/45 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin yksin lasten kanssa ja asunto lähti alta, en saanut mitään apua kirkolta!!

Sukulaisten nurkista ponnistin jaloilleni, kiitos heille :)

Olin siis yksinhuoltaja ja omistaja myi asunnon, ihan vuokralla olin ja laskut maksettu ajallaan.  Että itsestäni riippumattomista syistä kävi noin. Silti en saanut apua, muille antoivat kirkon asuntoja kyllä??

Erosin kirkosta, minun uskonto ei tarvitse lupaa eikä rahastusta.

Vierailija
28/45 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kukaan ei puolusta kristinuskoa, se antaa tilaa Islamille, joka tuhoaa sivistyksen.

Esim heillä on alempi älykkyys, koska Koraani kirjoittaa sukurutsaan. Myös islamin aggressio selitetään alhaisella äo:lla.

Riittää kun pidät ristikorua. Jumala on täysmysteeri myös seurakunnan aktiivijäsenille.

Vierailija
29/45 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit syntynyt Ir.aniin OLISIT 95% varmuudella m.uslimi.

On se ihme miten paljon sattuma vaikuttaa mitä JUMALAA palvoo.

Uskon että kun kuolen madot syövät minut.

Elän täysin itselleni..en ole tehnyt lapsia ym.

KUKA PELKÄÄ KUOLEMAA= USKIS

Vierailija
30/45 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen

jos käännyn islaminuskoon..saanko minäkin PANNA neitsytmiehiä taivaassa???

Vierailija
31/45 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kristityt ei saa nussia taivaassa???

Vierailija
32/45 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kukaan ei puolusta kristinuskoa, se antaa tilaa Islamille, joka tuhoaa sivistyksen.

Esim heillä on alempi älykkyys, koska Koraani kirjoittaa sukurutsaan. Myös islamin aggressio selitetään alhaisella äo:lla.

Riittää kun pidät ristikorua. Jumala on täysmysteeri myös seurakunnan aktiivijäsenille.

Missä olet verrannut omaasi ja m.uslimin aäo:Ta

Kirjoitat VIHAPUHETTA= olet tyhmä

Vierailija
33/45 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvokas arkkitehtoorinen perintö, taide ja sen ylläpito

Vierailija
34/45 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan itselleni taivaspaikan maksamalla yli 400 e kurkollisveroa vuodessa. Siellä on paree olla pehmustettu vuode ja hyvä ruoka!

Vierailija
35/45 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VASTATKAA kirjoitti:

Olen nainen

jos käännyn islaminuskoon..saanko minäkin PANNA neitsytmiehiä taivaassa???

Et. Islamissa naiset ovat miehen OMAISUUTTA.

Vierailija
36/45 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuna on se, että pystyn näin esittämään vastalauseen nykyään yleistä fanaattista uskontovastaisuutta vastaan.

t. tapaluterilainen kulttuurikristitty

Vierailija
37/45 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Meidän on täysin kiittäminen islamia mm. matematiikan, fysiikan ja tähtitieteen kehityksestä.

Vierailija
38/45 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kuulua kirkkoon, koska haluan tukea sen toimintaa ja pidän seurakuntayhteydestä.  Sen jälkeen, kun aloin hakea elämääni muuta suuntaa, kuin sitä, mihin olin silloin itseni sotkenut ja siitä viimein irti päässyt, olen kokenut seurakunnassa toimimisen ja sen yhteydessä olemisen aivan ihanaksi asiaksi elämässäni.  Olen saanut valtavasti uusia ihmiskontakteja ja ihania ystäviä.  Hämmästyin sitä, miten hyvin minut otettiin vastaan, vaikka itse luulin, että minua katsotaan jotenkin nenänvartta pitkin tai jotain.

Ei sinne päinkään!  Aloitin käymällä seurakunnan järjestämissä hartaus- ja sanan ja rukouksen illoissa.  Nyt olen toiminut seurakunnassa luottamusihmisenäkin jo kohta 20 vuotta, tunnen seurakuntaväkeä laidasta laitaan, olen osallistunut vaikka mihin.  Olen saanut sellaista sisältöä elämääni, mitä en ollut osannut ajatellakaan.  Olen käynyt jo vaikka kuinka monilla seurakunnan järjestämillä  ulkomaanmatkoillakin.  Olen ollut rukoustilaisuuksissa, joissa olen saanut kokea pieniä ihmeitäkin, Olen ollut lukemassa päivän tekstiä Jumalanpalveluksissa, ollut siunaamassa uusia seurakunnan työntekijöitä, käynyt  monenlaisia seurakunnan järjestämiä kursseja eri puolella Suomea, lähetyspäivillä, ollut kaatelemassa kahvia varmaan sadoissa tilaisuuksissa, tutustunut valtavaan määrään ihmisiä eri puolilta Suomea ja saanut sielunhoitoa ja rukoustukea vaikeissa elämäntilanteissani.  Vieläkin muistan tytön, joka istui kahvipöydässä minua vastapäätä Lohjan Vivamossa ja sanoi minulle, että näytän hyvältä ihmiseltä. Aivan häkellyin, koska olin itse ajatellut ihan samaa hänestä.  Meistä tuli ystäviä.  

En tule ikinä jättämään seurakuntayhteyttä ja aivan varmasti tulen kuulumaan kirkkoon lopun elämäni ajan.  Lapseni on kastettu ja kuuluvat kirkkoon, yksi on jopa uskossa.  

Tätä toimintaa haluan tukea.  Ja jos joku nyt puuttuu tuohon ulkomaanmatkailuun,. niin kerron heti, että matkat maksoimme aina kaikki itse, seurakunta (tai paremminkin tietyt siihen kuuluvat ihmiset) vain toimivat järjestäjinä.  Toki seurakunta antoi mukaamme tuomisia, kun kävimme tapaamassa kirkon edustajia muissa maissa.

Vierailija
39/45 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin kirkosta, koska  (ja myöskin Kirkon ulos heittämästä Lestadiolaisesta järjestöstä),kun en halua kuulua mihinkään järjestöön missä ihmiset käyttää valtaa,

Uskon kyllä että jumala on olemassa ja kaikki voipa

Vierailija
40/45 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin kirkosta, koska  (ja myöskin Kirkon ulos heittämästä Lestadiolaisesta järjestöstä),kun en halua kuulua mihinkään järjestöön missä ihmiset käyttää valtaa,

Uskon kyllä että jumala on olemassa ja kaikki voipa

Voitko siis kuulua mihinkään järjestöön jossa on yli 1 jäsentä?