Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet äidistä, jonka lapsi kävelee tissille?

Vierailija
21.10.2010 |

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin se kävely tuntuu olevan joku ihmeellinen henkinen kynnys. Yksi tuttava sanoi ettei ikinä voisi imettää kävelevää lasta, ja kun huomautin että jotkuthan kävelevät jo 8-kuisena, hän vastasi että sitten hän lopettaisi imetyksen siihen 8 kuukauteen.

Tähän ajatukseen liittyi siis aloitukseni. Olen aina imettänyt julkisesti, ja lapseni lähti kävelemään 9kuisena. Olen huomannut hiukan vieroksuvia katseita ja törmännyt "lapsi ei saa kävellä tissille" ajatteluun. Ajattelin kysellä, onko tämä jokin yleinen ajatusmalli vaiko vaan yksittäisten ihmisten kummallinen päähänpinttymä, että kävely ja tissi liittyisivät toisiinsa.

Vierailija
2/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtälailla mietin omiani nähdessäni taaperon juovan tuttipullosta maitoa. Tai aikuisen juovan tai syövän jotakin. En kiinnitä asiaan sen kummempaa huomiota.

Onhan se hyvä, että lapsi juo tietenkin ja iloinen asia että on jotakin mitä juoda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä näin lapsi saa parasta ravintoa. Muuta kun ei välttämättä ole. Suomessa pidän taaperoimettäjiä fanaatikkoina... Naisina, jotka eivät vain osaa päästää irti.

entas jos vieroittaminen onkin se paljon hankalampi prosessi ts. lapsi itse haluaa jatkaa imetysta? Omilla lapsillani on ollut noin, ei siis ole ollut kyse (ainakaan pelkastaan) omasta kyvystani "olla paastamatta irti". Lisaksi olen kylla esim. mennyt toihin lapsen ollessa 12 kk (koska asun maassa, jossa menetan tyopaikkani jos en mene) eli sikalikin irtipaastaminen on sujunut ihan hyvin. Eli alapa yleista.

Itse ajattelen etta kas, ihan kuin meidan lapset. Tosin pikkukolmonen oppi vasta 15 kk vanhana kavelemaan, eli sita ennen kukaan ei ainakaan voinut rinnalle _kavelya_ paheksua... ;-)

Vierailija
4/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonolla itsetunnolla varustettu taaperoimettäjä vai joku jolle toisten ihmisten erilaiset valinnat on ylitsepääsemätön ongelma!

En kerro mielipidettäni.

Vierailija
5/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset alkaa kävellä 8-9 kk ikäisenä. Tuskin se kävelemään oppiminen on pakottava syy lopettaa imetys.

Entäs jos osaa puhua ja imetetään? Mua on imetetty 14 kk ikään asti ja vuoden vanhana olen neuvolakortin ja perheeni mukaan puhunut ihan kuin aikuiset (äiti sai moitteita neuvolassa, että tämä lapsi ei ole normaali, kun se puhuu näin). Lyhyitä lauseita tuli jo useita kuukausia ennen vuoden ikää.

Vierailija
6/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä muuta siitä pitäisi ajatella?

Vierailija
7/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö tästäkin äidistä jotain ajatella erityisesti?

Mun lapsi käveli tissille useinkin.

Vierailija
8/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin ja lapsen suhde on herkkä, ja äiti ajattelee lastaan. Minäkin imetin 2v asti, joten kyllä meilläkin lapsi käveli ja puhui, kun tuli tissille.

Vierailija
9/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tissille menee. Jos menee oman äitinsä niin ok, mutta jos vieraan niin ei kovin hyvää tule mieleen.

Vierailija
10/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tissille menee. Jos menee oman äitinsä niin ok, mutta jos vieraan niin ei kovin hyvää tule mieleen.

Tosin silloin äidinkin tissi on jo liikaa.

Vierailija
11/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi kävelisi omalle tissilleni, mutta en ajattele negatiivisesti, jos joku muu niin tekee :)

Vierailija
12/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos jo yli tuon, niin saattaisinhan mä mielessäni katsoa kieroon.

Vierailija
13/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi kävelisi omalle tissilleni, mutta en ajattele negatiivisesti, jos joku muu niin tekee :)

lapsi tosiaan käveli jo 8kk iässä, ja sai vielä rintamaitoa :)

Vierailija
14/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen oppi kävelemään 11kk vanhana ja sai tissia 1v 2kk

Toinen oppi kävelemään 8kk vanhana ja sai tissiä 11kk

Kolmas oppi 1v kävelemään ja ITSE lopetti tissin syönnin 8kk vanhana

Luulen että itse päätän kuinka vanhaksi tämä neljäs esim. saa rintaa!!! (Ellei tämäkin röntti kieltäydy jossain vaiheessa :()

Vierailija
15/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä näin lapsi saa parasta ravintoa. Muuta kun ei välttämättä ole.

Suomessa pidän taaperoimettäjiä fanaatikkoina... Naisina, jotka eivät vain osaa päästää irti.

Vierailija
16/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään erityistä, pitäisikö? En ajattele mitään erityisempää niistäkään äideistä, jotka eivät koskaan imetä lapsiaan.

Jokaisen äidin oma asia, ei kuulu minulle!

Vierailija
17/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pidätkö äitiä, joka imettää 1-vuotiasta fanaatikkona?? Hui kauheeta. Mullakin kakkonen oppi kävelemään 10kk, eikä tullut mieleen lopettaa sen takia. Kaverin tyttö puhui jo 12kk kokonaisia lauseita, olisko siksi pitänyt lopettaa? Hassu olet. Musta on paljon tyhmempää antaa sille reilun vuoden ikäiselle tuttipulloa, näyttää tyhmältä. Eikö voisi jo juoda mukista? Omani eivät mitään pulloa ole koskaan tarvinneet.

Vierailija
18/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on nyt 1 v 8 kk taapero jok asaa tissiä vielä ainakin 1 kerta /pvä, eli ennen nukkumaan menoa. Ei siis tarvitse ravinnon takia mutta on sellainen lohdutus ja läheisyyden tankkaus paikka! kun itse on töissä niin huomaa että taapero tarvitsee vielä sitä oikein lähi kontaktia..ja sopii meille !

Vierailija
19/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin se kävely tuntuu olevan joku ihmeellinen henkinen kynnys. Yksi tuttava sanoi ettei ikinä voisi imettää kävelevää lasta, ja kun huomautin että jotkuthan kävelevät jo 8-kuisena, hän vastasi että sitten hän lopettaisi imetyksen siihen 8 kuukauteen.

Mulle nämä kaksi eivät liity mitenkään toisiinsa. Itse halusin kuitenkin vieroittaa omat lapseni ennen uhmaikää, sillä pelkäsin että vieroittaminen olisi siinä vaiheessa vielä tuskallisempaa.

Vierailija
20/22 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistunut noin hyvin. Itselläni vasta neljännen lapsen kohdalla imetys sujui, muut kolme ovat enemmän tai vähemmän pullolapsia ja imetys loppui parin kk sisällä, neljättä imetin loppujen lopuksi siihen asti kunnes menin töihin ja lapsi oli 1 v 7 kk ja käveli ihan itse tissille.