Olen 30v nainen ja tapasin 43v miehen,
ikäero tuntuu todella isolta lukuna, kertokaa kokemuksia, missä asioissa ikäero yleensä näkyy, niin hyvässä kuin pahassa.
Kommentit (36)
pari-kolmekymmentä vuotta eteenpäin. Moni viisi-kuusikymppinen nainen on tosi vetreä ja kuusi-seitsemänkymppisellä ukolla alkaa olla jos jonkinlaista "vaivaa"...
Minä olen 36 ja mieheni 49, yhdessä on oltu 15 vuotta, tuosta naimisissa 12v. Ikäero ei oikeastaan tunnu missään. Meillä on pitkälti omat ystävät, mutta istutaan iltaa myös toistemme ystävien seurassa. Lapsia meillä on 3. Ikäeroa enemmän merkkaa se,kuinka tulette keskenänne toimeen, arvostatteko samoja asioita jne.
vanhemman miehen kanssa, saimme lapsen ja miehen neljänkympin kriisin tuloksena erosimme katkerasti. Aikaa kului ja tapasin lähes itseni ikäisen (olen 33) miehen. Ja hyvänen aika mikä piristys se oli elämään! Jatka ap etsimistä. Jos jo nyt mietit ikäeroanne, niin ei kannata jämähtää noin paljon vanhempaan mieheen. Eihän ihmiset tietenkään ole pelkkiä vuosia, mutta kuitenkin... Aika tekee tehtävänsä ja kuluvat vuodet tulevat väkisinkin korostamaan tätä. Olette väkisinkin eri vaiheissa eri aikaan.
molemmat olette aikuisia. Mutta jos suhteenne jatkuu todennäköisyys että jäät nuorena leskeksi on aika suuri.
Ainakin minä eronnut 45v en osaisi kuvitella että ottaisin noin 60v miehen, varsinkin kun olen vanhainkodissa töissä jossa on hoidettavana vähän yli 70v miehiä, tuntuisi kauhealta ajatella että mies ehkä jo 10v kuluttua olisi hoidettavana.
minusta tuo on ihan normaali ikäero, itse olen 28 ja voisin ihan hyvin olla nelikymppisen miehen kanssa. Ihan eri juttu kuin 20 v ja 40 v jotka joskus nekin toimii, mutta kuitenkin.
ja eipä se näy juuri missään. paitsi ystäväpiirit on sit sitä omaa ikäluokkaa aikalailla.
mitä sitte pähkäilet, haittaako se teillä jotenki?
Minä 29v., mies 38v.
Eipä tuo oikein näy missään. Mitä nyt joskus leikkimielisesti vinoillaan toisen "vanhuudesta" tai "kakaramaisuudesta". Muistellaan hiukan eri tv-sarjoja tai "nuoruuden" bändejä :)
en tiedä miksi tuo ikäero niin mietityttää. Mies on kuitenkin todella nuorekas, enkä toistaiseksi ole huomannut ikäerosta haittaa.
-ap
Mutta kun ikää tulee lisää. Esim: sinä 38 ja mies 51, kyllä sen ikäeron silloin huomaa.....
Ikäero alkoi nyt hiukan tuntua toisen lapsen synnyttyä. Eka syntyi 6 vuotta sitten, mutta nyt mies on selvästi väsyneempi. Siis menee hyvin muuten, mutta kestää huonommin yövalvomista kuin ennen. Jos joutuu yöllä hoitohommiin, niin on ihan naatti seuraavan päivän ja makaa sohvalla töiden jälkeen silmät kiinni. Muuten ei jaksamisessa ongelmia, kun saa nukkua yöllä edes 6-7 tuntia.
Muilta osin ikäero ei vaikuta meidän elämään mitenkään.
emme huomaa ikäeroa missään nyt.ehkä sitten vanhempana sen huomaa kun toinen kuolee aikaisemmin. vaikkakaan mistään ei koskaan tiedä!
saimme juuri esikoisemme:)
Ehkä minäkin pääsen yli tästä ikäshokista ;). Ja tsemppiä sinulle esikoisestasi, olikos nro 8.
-ap
Olemme olleet yhdessä 7 vuotta, eli tapasin mieheni ollessani 32v, mies siis 45v. Eipä se pahemmin ole tuntunut, silloin alussa mietitytti kumpaakin, muttei enää.
Ei ikäero tällähetkellä tunnu missään. Tietenkin se on tosiasia, mutta so what? Mieheni on minulle rakkain juuri sen ikäisenä kuin on!
olen 24v ja mies 43v. lapsia ei vielä ole, ensimmäinen tulossa. kohta neljä vuotta ollaan oltu yhdessä ilman mitään suurempia ongelmia :) toki sen ikäeron huomaa mut sukulaiset, ystävät ym on ottanu todella hyvin vastaan ja molemmat ollaan onnellisia toistemme kanssa. jotkut ihmiset on vaan sopivia toisilleen isostakin ikäerosta huolimatta!
Mies 44v, minä 32v. Yhdessä oltu 12v ja yhteisiä lapsiakin puolisen tusinaa :)
Ikäero ei näy meidän arjessakaan, en koskaan edes mieti sitä.
Onnea tulevaan!
Yhdessä on oltu 26 vuotta nyt. Alussa ei muuten tuntunut, kuin että oli eri ystäväpiirit, niinkuin joku jo tuolla aikaisemminkin mainitsi. Mutta nyt kun olen 46 ja mies kohta 60, niin ikävä kyllä alkaa tuntua. Mies ukkoutuu yllättävää vauhtia.
Ainoa missä haittaa on se, että nuoruusmuistot eivät ole samalta ajalta.
mitäs sitten ,kun vuodet vieree ja itse olet 40 ja mies yli 50...hyi hemmetti=/. ota nuorempi.yök.
Jos muutoin olette samalla aaltopituudella ja omaatte samat näkemykset lasten hankinnasta yms, en näe ongelmaa.