Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihteeksi sellainen mukava -pulina

Vierailija
20.10.2010 |

Ihan ahdistaa nämä kaikki negatiiviset aloitukset mitä täällä nykyään tursuaa!

Miten olisi jos vaikka tänne kirjoiteltaisiin sellaisia kivoja asioita? Miten on päivä alkanut, mitä mukavaa tässä päivässä/ tässä viikossa on ollut? Kyllähän sen ymmärtää, ettei aina jaksa olla pirteä ja positiivinen, mutta kyllä nyt jokaisessa päivässä luulisi jotain mukavaa olevan! :) Ja jos ei ole, niin ehkä sitten tätä pulinaa lukemalla edes jonkun päivästä tulee parempi :D

Itsellä on ollut aika perus tylsä päivä. Jäin lomalle maanantaina, pari viikkoa ihan palkallista lomaa ja sitten alkaa mamma-loma, eikä tänään kyllä ole tapahtunut mitään mullistavaa- perus päivä. Siivoillut kämppää touhunnut koirien kanssa ja tunnustellut masuasukin riehakkaita potkusekareita masussa :D

Mukavaa oli kun isäni soitti ja kysyi josko voisin huomenna mennä myymälään auttelemaan pariksi tuntia huomen aamulla (olin siis isäni yrityksessä töissä) jos ei olisi muuta tekemistä. Oli vain jotenkin niin hauskaa, kun isä oli niin varma ettei tarvitse apua ja pärjää takuulla yksikseenkin, kun jään lomalle. Nyt kuitenkin soitti ja kautta rantain kyseli miten oli loma sujunut ja miten sain päiväni kulumaan :)

Noh, eipä minulla huomenna mitään ihmeellistä ole, kun kämppäkin on nyt siivottu joten lupasin mennä muutamaksi tunniksi auttamaan isukkia! Helpottuneelta kuulosti. Itselle tuli hyvä mieli ja varmasti isäukollekkin! :)

Ehkei ollut vain tajunnut miten paljon työpanokseni viimeisen vuoden aikana helpotti hänen päivittäisiä hommiani, ennenkuin nyt, kun jäin lomailemaan :)

Miten teidän päivänne on mennyt?

Ja jos sitten porukalla sovittaisiin, ettei tänne tulla ketään mollaamaan oli ne ilon aiheet sitten kuinka lapsellisia tai pieniä! :)

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli hyvä mieli aamun FB-jutusta, eli siitä pappien laulu-videosta.

Ja siitä kun vauva touhotti mahassa.

Nyt suunnittelen vähän pientä remppaa, ja joulujuttujakin on jo mielessä.

Pimeillä säillä pitää koittaa pitää mieli hyvänä :-)

Mäkin oeln niin odottanut joulua, että pääsis koristelemaan kotia ja touhottamaan kaikkia joulujuttuja, leipomaan yms. Noh, taitaa joulu kuitenkin mennä vähän eri merkeissä, kun on esikoisen laskettuaika 23. joulukuuta et eipä tänä jouluna taideta ihan kauheesti joulujuttujen parissa touhuta. Nyt jo kyllä sanoin miehelleni, että kun viiem jouluna vietettiin joulua hänen äitinsä luona, ja tänäkin jouluna siellä luultavasti olemme (ellemme vietä joulua synnärillä :D ) niin sitten seuraava joulu ollaan meillä, ja mä saan vouhottaa joulua jo kesäkuusta asti :D Tulee OIKEA kuusi ja kaikki mahdolliset rillumareit ja koristeet :D (mies ei liiemmin välitä joulusta, enkä minäkään ole ennen niin hössöttänyt :D ) Sitten täytyy jo alkaakkin viettämään kunnolla joulua kun on lapsi ;) (ihan niinkun se vauva 1v ymmärtäisi joulukuusen päälle paljon mitään :D )

on jouluaaton lapsi :) La oli 27.12 mutta lapsen pienen painon vuoksi jäinkin tarkistusreissulta suoraan käynnistykseen jouluaaton aattona ja poika syntyi 24.12. Mies paisteli ja pisteli menemään 7kg kinkun yksikseen ja joulukuusi taisi olla vielä pääsiäisenä autotallin nurkalla verkkopussissa. Meni hiukan joulusuunnitelmat uusiksi ;)

Vierailija
42/57 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli hyvä mieli aamun FB-jutusta, eli siitä pappien laulu-videosta.

Ja siitä kun vauva touhotti mahassa.

Nyt suunnittelen vähän pientä remppaa, ja joulujuttujakin on jo mielessä.

Pimeillä säillä pitää koittaa pitää mieli hyvänä :-)

Mäkin oeln niin odottanut joulua, että pääsis koristelemaan kotia ja touhottamaan kaikkia joulujuttuja, leipomaan yms. Noh, taitaa joulu kuitenkin mennä vähän eri merkeissä, kun on esikoisen laskettuaika 23. joulukuuta et eipä tänä jouluna taideta ihan kauheesti joulujuttujen parissa touhuta. Nyt jo kyllä sanoin miehelleni, että kun viiem jouluna vietettiin joulua hänen äitinsä luona, ja tänäkin jouluna siellä luultavasti olemme (ellemme vietä joulua synnärillä :D ) niin sitten seuraava joulu ollaan meillä, ja mä saan vouhottaa joulua jo kesäkuusta asti :D Tulee OIKEA kuusi ja kaikki mahdolliset rillumareit ja koristeet :D (mies ei liiemmin välitä joulusta, enkä minäkään ole ennen niin hössöttänyt :D ) Sitten täytyy jo alkaakkin viettämään kunnolla joulua kun on lapsi ;) (ihan niinkun se vauva 1v ymmärtäisi joulukuusen päälle paljon mitään :D )

on jouluaaton lapsi :) La oli 27.12 mutta lapsen pienen painon vuoksi jäinkin tarkistusreissulta suoraan käynnistykseen jouluaaton aattona ja poika syntyi 24.12. Mies paisteli ja pisteli menemään 7kg kinkun yksikseen ja joulukuusi taisi olla vielä pääsiäisenä autotallin nurkalla verkkopussissa. Meni hiukan joulusuunnitelmat uusiksi ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

entinen työkaveri tulossa kylään vuosikkaan poikansa kanssa, minulla täällä 2v. ja puolvuotias pojat. Teehetki omenapiiraan ja vaniljavastikkeen kera, juoruten yhteisistä tutuista ja päivittäen kuulumisia.

Kiva ylläripiristys sadepäivään!

Vierailija
44/57 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin pulinan juttuja!

tuntuu vaan että tämä on varmaan ainoa lämminhenkinen ja mukava keskustelu, kun muissa kaikki jaksavat jauhaa tästä räsäsestä ja homo-asiasta yleensä, enkä nyt sano ettei asiasta olisi hyvä puhua, mutta mä en jaksa kaikkea sitä negatiivisuutta. Sitä tulee istellekkin sellainen ärsytys ja kiukku kun tuonlaista lukee, vaikka olisi ollut mitä parhain mieli ennen sitä!

Nyt hyvä mieli pysyy hyvänä, kun on hyvää seuraa ja voi jutella mukavista ja ihanista asioista, mitä jokaisen ihmisen jokaiseen päivään tulisi kuulua :)

-Ap

Vierailija
45/57 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairauksineen, lääkäreineen, sairaaloineen yms. Nyt koko perhe alkaa toipua ja ovat jo hyvässä kunnossa :-). Perhe tuntuu tavllista rakkaammalta. Joululomamatka saatiin varattua, ja nyt voi ruveta suunnittelemaan mitä kaikkea kivaa siellä tekisi.

Paino oli sairastaessa tipppunut 2 kiloa, jee:-9.

Vierailija
46/57 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle on tullut kanssa ihme halu päästä kutomaan! (vaikka siis en edes osaa)

Pakko kai sitä on mennä mummolle oppiin, tai sitten itse yrittää väkertää, kun vain saisi aikaiseksi käydä ostamassa pelit ja vehkeet, jotta saisi aloitettua :D

Nyt kun lomat alkoi niin on aikaa :D

-Ap

ja oma "ammattitaito" on vähän niin ja näin http://www.kaspaikka.fi/neulonta/index.html . Kipaise ostamaan puikot ja lankaa, tällä sivulla pääsee tosi hyvin alkuun, kaikki mahdolliset silmukat ja muut on selitetty todella kattavasti ja seikkaperäisesti, hahmotettu kuvilla vaihe vaiheelta. Opin itse tässä juuri kutomaan sukkia ja lapasia vauvalle ja opettelin jopa virkkaamaan kukkasia. ;)

Itsellä ei erikoisempaa päivää tiedossa, lapset on kipeinä ja kotipäivä tiedossa, ehkä lääkärissä pitäisi käydä. Pitääkin kokeilla villatakin neulomista päivän mittaan ja ehkä pulliakin voisin tehdä. Pitäisi koota vaatekaappi tytön huoneeseen, tekisi hirveästi mieli mutten ole varma saanko mokoman yksin pystyyn. Lasten kanssa voitaisiin askarrella jotakin, eilen tehtiin silkkipaperipalloilla "väritettyjä" jätskitötterön kuvia ja kukkia, leikattiin ja liimattiin myös toivelahjalistat pukille. Onko mitään ideaa mitä muuta sitä voisi askarrella-paskarrella alle 5v:den kanssa?

Koti oli eilen siisti, iltajärjestelystä luistin keittiön puolella ja eilisillan astiat odottavat uskollisena astianpesukoneen päällä. Taidan tästä livetä keittiötä laittamaan ja lääkärille soittelemaan. Kivaa torstaita kaikille! Ihana ketju!

Vierailija
47/57 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(2 asiaa lukuisiista:)kognitiivinen terapiaryhmä todella avaa uusia ajatusreittejä ja opettaa olemaan onnellinen! Tapaamme vain kahdeksan kertaa ja nyt on kolme takana.

Uskomattomia tehtäviä: täytyy sitoutua tekemään itselleen miellyttäviä asioita ainakin neljänä päivänä tällä viikolla ja kun urakka on valmis, itsensä täytyy palkita kahden vuorokauden sisällä. Palkinto täytyy päättää itse.

Kyllä huomaa miten itse tekee omilla ajatuskuvioillaan itselleen vankiloita, estoja ja lukkoja jotka estävät nauttimasta ihan tavallisesta elämästä.

- Toisena asiana mielessäni pyörii ihailemani 68-vuotiaan miehen sanat, hän on kirjoitusopettajani: "ehkä elämäni tarkoitus oli kohdata sinut ja auttaa kirjoittamaan. Toteutat minun unelmani. Et tiedä miten onnellinen mies olen sinä päivänä, kun julkaiset ensimmäisen romaanisi!"

Kiitos kivasta ketjusta, tällaista lisää! On mukavaa saada olla iloinen ja tyytyväinen itseensä.

Vierailija
48/57 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy mennä heti tutkiskelemaan ja katsomaan mitä löytyy :)

Huomenna varmaan voisi sitten käydä noita kutomis värkkejä ostamassa kun on tilipäivä :) (Sekin vielä! :D ) Jos sais vaikka isännälle jouluks villasukat kudottua (tai edes yhden ;D )

Nyt täytyy lähteä auttelemaan omaa isäpappaa töihin pariksi tuntia! 4 päivää ollut lomalla ja eilen jo tuli ikävä, kun alkaa työt kasautua :D Ehkei se mun työpanos ollutkaan niin pieni, mitä isä luuli :D

Noh, tietokoneella mä sielläkin könötän, että ei anneta keskustelun kuolla! Mä katsastan ketjun kun pääsen duunipaikalle!

Hyvät torstain jatkot kaikille! :)

Vierailija
49/57 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousin ylös 7.30 ja oon tässä kerenny jo pestä pyykkiä, laittaa ruuan alulle ja paketoida monta joululahjaa. Kohta lähden kampaajalle. Ihania nää arkivapaat kun mies on töissä ja lapset koulussa :)) Ens viikkoa odotan jännityksellä: pääsenköhän työpaikkahaastatteluun. Hain vuoden sijaisuutta muihin hommiin, kaipaisin vaihtelua.

Mukavaa torstaita kaikille!

Vierailija
50/57 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on just sitä mitä mä yritän hakea takaa! Kaikkien onnellisuus on kuitenkin ihan siitä oman pään sisällöstä kiinni! Ketä tahansa voi tehdä elämästään kurjaa, jos siltä tuntuu, mutta niin voi hyvänkin! Aina pitäisi pystyä löytämään se kultareinus myrskypilvestäkin.

Mullakin jo ehkä 10 kertaa mennyt hermo pentuun, mutta silti mieli on mitä parhain, enkä pura hermojani koiraan. On se silti ihana ja rakastan sitä, vaikka välillä ei osaakkaan käyttäytyä :D

Pidetään lippu korkealla ja mieli positiivisena!

-Ap

Vierailija
51/57 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(2 asiaa lukuisiista:)kognitiivinen terapiaryhmä todella avaa uusia ajatusreittejä ja opettaa olemaan onnellinen! Tapaamme vain kahdeksan kertaa ja nyt on kolme takana.

Uskomattomia tehtäviä: täytyy sitoutua tekemään itselleen miellyttäviä asioita ainakin neljänä päivänä tällä viikolla ja kun urakka on valmis, itsensä täytyy palkita kahden vuorokauden sisällä. Palkinto täytyy päättää itse.

Kyllä huomaa miten itse tekee omilla ajatuskuvioillaan itselleen vankiloita, estoja ja lukkoja jotka estävät nauttimasta ihan tavallisesta elämästä.

- Toisena asiana mielessäni pyörii ihailemani 68-vuotiaan miehen sanat, hän on kirjoitusopettajani: "ehkä elämäni tarkoitus oli kohdata sinut ja auttaa kirjoittamaan. Toteutat minun unelmani. Et tiedä miten onnellinen mies olen sinä päivänä, kun julkaiset ensimmäisen romaanisi!"

Kiitos kivasta ketjusta, tällaista lisää! On mukavaa saada olla iloinen ja tyytyväinen itseensä.

-Ap

Vierailija
52/57 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tästä tsempattuna viimein ja vihdoin jatkan kilpatanssia. Tanssin aikoinani ja lopetin, mutta järkyttävä polte on veressä ja rytmi suonissa. En edes uskalla katsoa Tanssii tähtien kanssa -ohjelmaa siksi, että tiedän sen pyöräyttävän sisuskalut ympäri ja saavan järkyttävän kaipauksen aikaan. Kyllä sitä ihminen on hömppä kun rakentaa ihan suotta esteitä tielleen ja niin turhaan! Munillakin ainoa "syy" ollut se, ettei ole paria enkä tiedä saanko lapsille hoitajaa tuntia varten. Ehkä se pari löytyy juuri etsimällä vaikka tanssitunnilta ja lasten hoito on vaan järjestelykysymys ;). Kiva kun avasit silmäni!

Vierailija
53/57 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh

Vierailija
54/57 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...netissä oli vähemmän väkeä ja yleensä keskustelut olivat empiiristen havaintojen perusteella positiivisempia kuin nykyään.

Silloin kirjoittajat tunsivat toisensa?

1998: Täällä Ville. Chattailen kirjaston koneelta. Tää on tosi kivaa. Täytyy mennä, moi!

2010: (painokelvotonta ulosantia)

Vierailija
55/57 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin,

Lainaus:

Ehkä tästä tsempattuna viimein ja vihdoin jatkan kilpatanssia. Tanssin aikoinani ja lopetin, mutta järkyttävä polte on veressä ja rytmi suonissa. En edes uskalla katsoa Tanssii tähtien kanssa -ohjelmaa siksi, että tiedän sen pyöräyttävän sisuskalut ympäri ja saavan järkyttävän kaipauksen aikaan. Kyllä sitä ihminen on hömppä kun rakentaa ihan suotta esteitä tielleen ja niin turhaan! Munillakin ainoa "syy" ollut se, ettei ole paria enkä tiedä saanko lapsille hoitajaa tuntia varten. Ehkä se pari löytyy juuri etsimällä vaikka tanssitunnilta ja lasten hoito on vaan järjestelykysymys ;). Kiva kun avasit silmäni!

Meikäläinen tuli nyt sitten auttelemaan isäukkoa töissä, ja mikä läjä täällä olikaan tilauksia! Noh, nyt on kaikki tehty ja voi hetken hengähtää!

Parempi mieli itsellä ja takuulla isälläkin, kun ei tarvi niin hirveellä sykkeellä tehdä näitä hommia, kun puhelinkin pirisee kokoajan.

Täällä on ainakin vielä hieno ilmakin, aurinko paistaa ja ilma on ihanan raikas ja kirpsakka :)

-Ap

Vierailija
56/57 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostellaan taas vähän, niin ei vaivu unholaan tämä keskustelu!!

Millainen ilma siellä on?

Täällä paistaa aurinko ja mukavan pirteä pieni pakkasilma onkin :)

Vierailija
57/57 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

roiku linjoilla?

-Ap (yhä/taas täällä :D )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme