Onko Kanariansaaret ihan kamala paikka?
Itse en ole koskaan siellä käynyt, ja nyt mietin hiitolomaviikolle matkaa. Kaipaisin paikkaa, jossa olisi lapsille ohjelmaa ja lämmintä, ja Kanaria vaikuttaa sopivalta.
Vaikuttaa ettei Kanariansaaret ole muotia tällä hetkellä. Monet siellä tuntuvat käyvän mutta siitä ei pidetä kauheasti meteliä.
Kommentit (5)
Yllätyin positiivisesti. Hotelli ja ranta-alue toki oli sellaista turistialuetta jne. mutta kun sen tietää, niin ei se mitään haittaakaan. Sujuupahan kaikki helposti ja mukavasti, kun on kaikki suunniteltu turisteja silmällä pitäen.
MUTTA saaren luonto yllätti. Vuokrasimme auton ja kiersimme yhden päivän saarta ja olin tosi positiivisesti yllättynyt vuoristoalueista ja luonnosta muutenkin. En osannut ollenkaan odottaa mitään niin hienoa.
Itse en ko. saarille halunnut matkustaa junttimaineen takia. En ymmärtänyt, miksi aikuiset ihmiset (pariskunta ilman lapsia) lähtevät jonnekin Kanarialle syömään lihapullia, ruispeipää ja juomaan KultaKatriinaa...
Totuuksia on monenlaisia. Vuosi sitten kävin ensi kertaa (olen 40+ ja matkustellut aika paljon elämäni aikana) ja pystyn nyt ymmärtämään hieman ihmisiä, jotka käyvät KAnarialla.
Saaria on useita, mistä valita. Me menimme Lanzarotelle, joka on ilmeisesti karuin saarista. Asuimme matalassa hotellissa (en olisi voinut sietää ajatustakaan mistään 17-kerroksisista komplekseista) 2-3 kilometrin päässä lähimmästä kaupungista. Siellä oli rauhallista, paljon lapsiperheitä (jotka eivät osaa puhua kuin suomea...) ja eläkeläisiä.
Vauvan kanssa hyvä liikkua. Vuokrasimme auton ja kiersimme koko saareen ja kävimme katsomassa "kuumaisemia" (ainutlaatuinen ja hieno kokemus Timanfayan luonnonpuisto).
Jos suljet silmäsi turistihässäkältä ja kaipaat lämpöä luillesi ja helppoa lomaa lapsien kanssa, lähde ihmeessä Kanarialle. Eli ei se ole "kamala" paikka.
Kanarialla on kaikkea. On Suomi-baareja täynnä tuulipukuisia juntteja ja on huippukalliita viiden tähden hotelleja. Voit syödä halpaa rasvaista roskaruokaa tai sitten jotain ihan muuta.
Reissu on kuin koko elämä muutenkin, ihan sellainen miksi sen itse teet.
Lämpötila on sentään kaikille sama -itse tykkään koska en siedä kovia helteitä.
Minusta Kanarilla on ihana lomailla: lyhyt lento, pieni aikaero, hyvä hygienia, kivat ilmat ja varsinkin lasten kanssa helpointa mahdollista lomaa, jolloin äitikin pääsee valmiiseen pöytään syömään. Ja oikeasti saarilla on paljonkin nähtävää, jos haluaa tai viitsii lähteä rantaa kauemmas etsimään. Esim. Teneriffan luonto on upea.
Me olemme matkustelleen Kanarilla usein, mutta niin myös monessa muussakin paikassa - olen itse matkailualalla töissä ja lapsetkin ovat päässeet näkemään maailmaa vanhempien kanssa.
Minulle on ihan sama onko Kanaria muotia vai ei, mutta harmittaa se tälläkin palstalla tapahtuva mollaaminen sellaisten ihmisten toimesta, jotka eivät ole joko ikinä siellä käyneet tai viimeksi vuonna -87.
Suosittelen.
Itse olen kerran ollut siellä rantalomalla ja sain mitä hain, kun minulle riitti aurinko ja meri. Mutta siellä on myös paljon muuta, jos kiinnostusta riittää.