Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä ihmisryhmää kohtaan olet ennakkoluuloisin?

Vierailija
19.10.2010 |

kaikki lihavista nahkaliiveihin luetaan mukaan.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi enää aloittaa lausetta 'en ole rasisti, mutta'. Sillä olen ilman muuta nyt rasisti. Haluan kävellä kaupungilla ilman että pitää pitää laukusta kiinni rystyset valkoisina, ja sanokaa mitä sanotte, niin kyllä Helsingissä ennen pystyi.

Vierailija
22/44 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vastaajat ei ole listanneet ennakkoluuloja vaan tosiasioita?

Wikipedian mukaan ennakkoluulo on käsitys kohteesta ennen kuin on tutustuttu kohteeseen. Ennakkoluulo muodostuu tarkkailijan omien käsitysten ja arvostusten tai muualta saatujen tietojen perusteella. Tavallisesti ennakkoluulolla tarkoitetaan käsitystä, joka on ristiriidassa todellisuuden kanssa.

Vaikka tiettyjen ihmisryhmien edustajien kohdalla luulot pitäisi paikkansa niin ne ovat kuitenkin ennakkoluuloja koko ihmisryhmää kohtaan, koska ei ihan kaikki somalit kuitenkaan odota pusikoissa raiskattavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisesti ennakkoluulolla tarkoitetaan käsitystä, joka on ristiriidassa todellisuuden kanssa.

ei välttämättä tarvitse olla ristiriidassa, koska jokaisen oma ennakkoluulo perustuu omiin kokemuksiin tai omiin tietoihin, ei yleisiin kokemuksiin tai yleisiin kokemuksiin.

kysymys oli henkilokohtainen.

Vierailija
24/44 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovin ennakkoluuloinen, mutta mustalaiset ovat kyllä pilanneet maineensa. Toinen ryhmä hipoo lähelle, romanikerjäläiset.

Vielä yks on skinit. Olen itse niin suomalaisen näköinen kuin olla ja voi, en siis kuulu heidän hampaisiinsa, pikemmin joskus jotkut skinit ovat yrittäneet tulla pokaamaan minua, mutta kun mieheni on ulkomaalainen muslimi... :D

Vierailija
25/44 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miesryhmiä kohtaan olen erittäin ennakkoluuloinen, en voi sietää!

Vierailija
26/44 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

filippiiniläiset naiset

mustalaiset

somalit

Vierailija
27/44 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisia miesporukoita kohtaan, on näet niistäkin huonoja kokemuksia.

Mutta periaatteessa olen varovainen kaikkien kanssa, mutta minulle ei ole ennakkokäsityksiä mistään ihmisryhmästä.

Mustat ei ihonvärilleen voi mitään, kerjäävät mustalaiset ovat köyhiä ja natsist taas ovat itse valineet oman tapansa elää, ehkä taustalla jotain lapsuuden traumoja.

Vierailija
28/44 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täällä itäsuomessa parveilee helvetisti venäläisiä. Kun yrität kauppaan mennä niin aina siinä on joku venäläinen päivystämässä ja yrittää väkisin kaupata sitä helvetin mahurkalla höystettyä paskatupakkaa.

Vierailija
29/44 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

romaneja kohtaan jonkin verran. Toinen ryhmä, jota kavahdan ovat skinin/uusnatsin näköiset tyypit. Jotenkin iskee välitön pelko heti, jos vaikka bussiin nousee kalju tyyppi, jolla pilottitakki ja maiharit. Tiedän, etteivät kaikki skinin näköiset ole skinejä, mutta silti...

Yritän pyristellä irti ennakkoluuloista ja olla avarakatseinen, enkä ainakaan anna ennakkoluulojen vaikeuttaa jokapäiväistä kanssakäymistä. Jonkun toisen silmissä minäkin olen outo ulkomaalainen, joka puhuu vieraita kieliä hassulla aksentilla.

Vierailija
30/44 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluttamattomasta ja valmentaumattomasta luonteesta.Se on merkki lapsenomaisesta kypsymättömyydestä. Opiskelen psykologiaa.

Vierailija
31/44 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluttamattomasta ja valmentaumattomasta luonteesta.Se on merkki lapsenomaisesta kypsymättömyydestä. Opiskelen psykologiaa.

Hanki tutkinto ja ala sitten soveltaa oppimaasi vastaanotolla.

T:28

Vierailija
32/44 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

somaleja kohtaan.

Vierailija
33/44 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä tietyssä ikävaiheessa jää aivot narikkaan ja tulee "uhmis". 16-17-vuotiaat tytöt yleensä tyhmiä kuin vasemman jalan saapas. Myös tummahipiäiset ja romanit aiheuttavat ennakkoluuloja. Itse naimisissa venäläisen kanssa.

Anteeksi

Vierailija
34/44 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään puolustele ennakkoluuloisuutta, mutta eikö lievä ksenofobia ole kuitenkin ihmiselle luontaista tiettyyn pisteeseen asti?

Vierailija
35/44 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään puolustele ennakkoluuloisuutta, mutta eikö lievä ksenofobia ole kuitenkin ihmiselle luontaista tiettyyn pisteeseen asti?

Sivistynyt, itseään valmentanut (tässä ei tietenkään ole kyse liikunnallisesta valmentautumisesta ;D) ihminen ei ole ennakkoluuloinen.

Ennakkoluuloisuus on luontaista kypsymätömille luonteille. Ihmisellä on siihen taipumus, samoin kuin on taipumus mustasukkaisuuteen esim. Toisella se menee yli..usein kyse on oman itsensä hyväksymisestä ja itsetunnosta.

Vierailija
36/44 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiihkouskovaiset. Siis usein vapaisiin seurakuntiin kuuluvat, jotka suu vaahdossa käännyttävät ja ovat vanhoillisia ja suvaitsemattomia ;-)

Vain kahdesta oikeasti sellaiseta kokemusta, muut luokittelen kylmästi ennakkoluulon perusteella.

Vierailija
37/44 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yks on skinit.

Skinhead kulttuuri on oikeasti niin hevletin kaukana uusnatseista (joita suomalaiset yleensä tarkoittavat kun puhuvat skineista), että sama jos puhuisi kärpäsistä ampiaisina..

"oikea skini ei ole rasisti" -lause on paikkansa pitävä. Tottahan skinit ja muut punkkarit/ug-kulttuurin edustajat näyttävät tietämättömille pelottavilta ja uusnatseilta (uusnatsit ovat ottaneet tyylinsä brittien skineiltä ja modeilta, mutta aatteet tulevat saksasta, joo todella isänmaallista)..

Itselläni on ennakkoluuloja ehkä eniten nuoria naisia kohtaan. No oman ikäisiäni.. Useimmat näyttävät muovisilta tekoripsineen ja paksun meikkikerroksen takana. Tuohon kun lisätään vielä vesirajahame, 10cm piikkikorot ja miltei kokonaan rinnat paljastava toppi niin vaikutelma on "täydellinen"..

Ennakkoluuloni on siis lähinnä se, että en usko heidän päissään liikkuvan mitään muuta kuin silmät.

En ole itse mikään hiirulainen ja tiedän että minun näköisiäni kohtaan on ennakkoluuloja (tyyli on aika sama kuin bb extraa juontavalla Elinalla, lisättynä pääkalloilla ja hämähäkeillä. Tatuointeja ja lävistyksiäkin löytyy..) mutta no, tykkään olla rauhassa. Minua ei haittaa yhtään jos kukaan ei puhu minulle jos olen lasten kanssa leikkipuistossa.. =D

Vierailija
38/44 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin paljon negatiivisia kokemuksia, mutta myönnän, että kyse on jo ennakkoluulosta: se ylettyy ryhmän niihinkin yksilöihin, joista minulla ei vielä ole henk. koht. kokemusta.

Vierailija
39/44 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Suomessa (ja suomen kielessä) skiniys kyllä linkittyy nimenomaan rasismiin ja vihan lietsontaan. Aina kyse ei ole järjestäytyneestä uusnatsismista, siksi vierastan sen käyttöä.

Olen kyllä tietoinen skinheadien alkuperästä, mutta joskus käsitteet vääristyvät pesiytyessään uusiin maihin. Valitettava tosiasia.

Vierailija
40/44 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuinka yrittäisin ajatella, että ihmisiä hekin, tunnen useimmiten puistatusta kun heitä seuraan. He kailottavat ja häsläävät aina, käytös ei vaikuta fiksulta ja sitten sitä mukaa se oma yrityskin taas latistuu.

Juttelen kyllä ihan normaalisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi