Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten JÄRJETTÖMÄN uppiniskaisen pennun saa ruotuun?

Vierailija
19.10.2010 |

Kaikkea olen koettanut paitsi ruumiillista kuritusta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No piiskaa perseelle oikeen kunnolla. Niin oppii jokainen, lopulta.

Vierailija
2/9 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi totta kai vielä pitkän aikaa ennen kuin puupää oppii, mutta kyllä se oppii, kun aikuiset jaksavat olla johdonmukaisia ja peräänantamattomia - sopivissa asioissa siis. Ei diktatuuri sentään ole tarpeen.

No piiskaa perseelle oikeen kunnolla. Niin oppii jokainen, lopulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vitsaa säästää se lastaan vihaa.

Vierailija
4/9 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt istuu sitten linnassa. Ei oppinut ikinä.

Vierailija
5/9 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi olla tottelematon ja itsepäinen,omaehtoinen yms. Nämä kannattaa hyväksyä piirteinä ja arvostaa niitä, vaikka tiedän, että vaikeaa. Rajat pitää vain pitää esim. siten että ei saa jotakin mieluista ellei tée jotakin toivottua. Liika autoritäärisyys vain lisää uhmaa,käskeminen vähiin, mutta selkeät rajat ja miljoona toistoa. Paljon positiivista palautetta. Mahtavan sisun voi kääntää myöhemmin voitokseen,kunhan vain aikuinen pysyy omassa roolissaan, mutta ei kuvittele, että "lapset laitetaan ruotuun"

Vierailija
6/9 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että puhut lapsesta etkä koiranpennusta.

Itse luin kirjan "Lapselle rajat" by Anne Skodvin ja mielestäni hän puhui hyvin asiasta.

Olen samoilla linjoilla hänen kanssaan ja lämpimästi suosittelen kirjaa kaikille. Takana oli vielä mainintoja muista kirjoista joita kannattaisi lukea.

Vierailija
7/9 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ehdottaisin suurta rakkautta. Tee lapsen kanssa yhdessä kivoja asioita ja vietä aikaasi hänen kanssaan. Puhu ongelmakohdista empaattisesti, nimeä silloin hänen tunteitaan ja kysele mikä meni pieleen? Miten muuten olisi voinut toimia? Aiheutuiko muille pahaa mieltä? Pane siis lapsi itse miettimään ja vastaamaan. Jos rike paha voit laittaa lapsen itse keksimään rangaistuksen, kutsuisin sitä nimellä muistutus.

Vierailija
8/9 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silloin vain sanoisin, että ruumiillisesti näytät kumpi teistä on vahvempi. Eli ei hakkaamalla, mutta pitämällä aloillaan, painamalla maahan kun niin vaaditaan, pitämällä paikoillaan.

Vierailija
9/9 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sinulla vaikka rottweiler ei todellakaan kouluteta maahan painamalla jne. Silloin treenataan TOKO:a ja paljon, monta kertaa päivässä pieniä hetkiä. Aina jos uhmaa ilmenee, nami käteen ja TOKO:a.

Vois toimia siihen uppiniskaiseen penskaankin hieman muunnellen :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän