Te joilla on erityislapsi tai lapsella jokin sairaus
Paljonko joudut olemaan töistä pois lapsen takia ja miten onnistut järjestämään kaikki poissaolot?
Vai oletko joutunut jättämään työsi?
Kommentit (25)
olen ollut jo useamman vuoden määräaikaisena sijaisena samassa paikassa hoitoalalla. lapseni sairastui viime vuoden joulukuussa ja poissaoloja osastojaksojen takia olit touko-elokuussa noin 10 jotka pidin palkattomina. Lapsen pääasiallinen hoito tällä hetkellä lastenlinnassa ja itse asumme noin 150 km päässä ja koen tarpeelliseksi olla lapsen luona osastojaksoilla. Yllättäen sitten elokuussa määräaikaista sopimustani ei enään jatkettukaan vaikka alkukesällä niin annettiin ymmärtääkin.
Meillä myös mies tekee 2-vuorotyötä ja lapsi ei enään päiväkoti ikäinen (meni juuri ekalle). Oltaisiin saatu kyllä vuorohoitoon pidennetty sopimus, mutta käytännössä sairaus väsyttää niin paljon, että normaalikoulupäivässäkin on välillä liikaa tunteja.
Hoitoalallahan vuorojen venkslaaminen olisi todellakin mahdollista ja olisin mielelläni jatkanut työssä, mutta tällä hetkellä teen satunnaisesti keikkatyötä ja saan lapsesta korkeimman hoitotuen. Omaishoidintukeen olisimme ilmeisesti myös oikeutettuja, kun vaan jaksaisi hakea. Tiukkaa on, mutta eiköhän tästäkin selvitä.
Luojan kiitos lapsi ei poissa paljoakaan- paitsi lääkrin ja kuntoutusten takia. mies hoiti ne kuskaamiset iltatyönsä takia
sen minkä olin töissä välissä, sain kyllä vapaata lapsen takia.
auttaneet siinä, ettei yhtälö ole mahdoton. Saan tehdä tarvittaessa etätyöpäiviä, jolloin voin ajoittaa lapsen terapiakäynnit tai sairaalakäynnit niille päiville ja teen sitten työt vaikka illalla myöhään, kunhan tulevat tehdyiksi.