Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa joulu,rahat tiukoilla ja kutsuja satelee

Vierailija
19.10.2010 |

tarkoittaen sitä,että joka kyläpaikkaan "pitää" viedä tuliaiset ja älkää sanoko,että askartele jotain kivaa tai kudo sukkia tuliaisiksi kun en osaa!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmasti ole pakko joka juttuun mennä mukaan?

Vierailija
2/14 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joka kissanristiäisiin ei tarvitse osallistua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

normi kyläilyn yhteydessä? Enkä kyllä odotan että meillekään vieraat tuliaisia toisivat. Kiva kun tulevat käymään.

Vierailija
4/14 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolloin sitä "ruokaa" ei tarvitse laittaa kotona. Ja tuliaiseksi riittää kahvipaketti.

Vierailija
5/14 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mitään isoa tehdä. Pikkuselle kertakäyttölautaselle muutama kiva pikkuleipä tai vaikka itse tehty konvehti ja sellofaani nätisti ympärille!

Vierailija
6/14 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän piireissä ei kyllä normaaleihin kyläilyihin viedä mitään kallista tuliaista, ihan pikkujutut riittää. Joulun aikaan voi hyvin viedä esim. kynttilän. Itse voi myös leipoa jotain, esim. jouluinen hedelmäkakku tai maustekakku on aika helppo tehdä. Glögipullokaan ei ole kovin kallis tuliainen ja joulun aikaan kiva tuominen.

Vierailija
7/14 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten saat itse lahjuksia. :)

Tai vielä parempi kutsua nyyttäreihin kaikki tapaninpäivän jälkeisenä päivänä. Pääsee eroon ylimääräisistä sapuskoista ja herkuista.

Kutsuuko ihmiset teitä joulukuukylään jo NYT?

Vierailija
8/14 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulossa myös sukulaisia saksasta,joita nähdään kerran vuodessa,heitä olisi kiva muistaa ja lasta jos olemme joulupäivän yhdessä.

ap

Vierailija
9/14 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä että jokaiseen juttuun pitää viedä jotain jotta vieraat koetaan todellisiksi ystäviksi...

Mulla ainakin olisi pokkaa sanoa, että rahat on nyt tiukilla. Toisaalta meidän ysätäv-/sukulaispiireissä ei ole tapana lahjoa isäntäperhettä tai vaadita vastalahjoja jos joku on tuonut vierailullaan jotain.

Tää materialistinen maailma on menny ihan mahdottomaksi, jos vähävaraisuus estää ihmisiä kyläilemastä toistensa luona

Vierailija
10/14 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota selvää paikkakuntasi tapahtumista joulupäivänä. Ehkä järjestetään esim. kirkkokonsertti, jonne pääsee ilmaiseksi tai pienellä rahalla? Vie vieraat sinne.

Tai ota selvää paikkakunnan nähtävyyksistä ja anna vieraille lahjaksi kiertoajelu/kävely, jolla itse opastat.

Ja sano, että halusit antaa tällaisen aineettoman lahjan, ettei tule ostettua turhaa krääsää, jota heidän tarvii kuljettaa kotiin.

Saksalaiset usein ekoihmisiä, varmasti arvostavat tällaista. Ja jää kauniimmat muistot kuin jostain tavarasta.

Vierailija
11/14 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olis varaa ostaa kenellekään lahjoja, mutta mitä ostan kummilapsilleni?? mulla 3 kummilasta,muille ei ole varaa ostaa oikein.. saan 600e veronpalautuksia mutta saa sanoa hei hei kun ulosotto vie ne, että sapettaa...

ite mokannu itseni..

Vierailija
12/14 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:lle: vie kyläpaikkoihin konvehtirasia tai kukka. Saksalaisille tutuille kauniisti käärittyinä esim Aarikan tai Marimekon heijastin.

no 12: kuinka vanhoja kummilapsia? Osta elokuva-lippu kaikille.

Vierailija
13/14 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko joka perheelle ison, jonka koristelisin perheenjäsenten nimillä tai sukunimellä. Tai sitten kokoelma pienempiä pipareita, joihin on kirjoitettu perheenjäsenten nimi. Aika ihana vieminen, koska on henkilökohtaisempi kuin jokin kynttilä tai kukkanen.

Jos sitten oikeita lahjoja haluatte antaa, niin se on toinen juttu.

Vierailija
14/14 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole edes rahasta kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän