Miksi aina syytetään kirkkoa homojen syrjimisessä?
Ja juuri tätä ev.lut.kirkkoa. Miksi ei syytetä helluntalaisia, jehovia, ja muita herätysliikkeitä. Eivät nekään katso suopeasti homo- ja lesbopareja. Tuntuu, että vain evl.lut.kirkkoa vaaditaan kohtelemaan kaikkia tasa-arvoisesti, mutta muilla uskontokunnilla on mitä ihmeellisempiä sääntöjä ja kukaan ei niitä kyseenalaista. Miksei heiltä vaadita sääntöjen muutoksia ja miksei heistä tehdä tv-ohjelmia.
Miksi kirkon pitää muuttaa toimintatapoja, kun ne ovat olleet satoja vuosia samanlaisia ja ne perustuu raamattuun. Jokainen saa valita uskontonsa itse ja jollei sopivaa löydy, niin kukin perustakoon oman uskontoliikkeen ja laatikoot itse sääännöt.
Itse en kuulu kirkkoon, mutta silti en halua alkaa sitä kysenalaistamaan. Olkoot rauhassa.
Kommentit (7)
ja lapsiakin on. Joten synnissä elän :) Ap
Onko isyys tunnustettu ja periikö lapsi isän, saako isä tavata lasta jos tulee ero?
joka suu auki ja ties kuinka kauan toljotti esittelykäytössä ollutta robottipölyimuria. Sssaaatanasta sellanen!
Se on aika suuri määrä kansalaisista. Joten jos joku syyttää kirkkoa syrjimisestä, on aika suuri todennäköisyys, että hän kuuluu/ on kuulunut juuri ev.lut:iin ja tällöin kohde on luonnollisesti ev.lut.
Ev.lut. kirkko myös kerää todellakin veroja, sekä yksityisiltä ihmisiltä, että yrityksiltä. Jos ostat leivän, mieti kuinka monta yrittäjäporrasta leivän valmistukseen osallistuu kaupantiskistä leipomoon. Ja kaikki työntekijät siihen päälle maksavat kirkollisveroa ansiotuloistaan (he tosin voivat erota kirkosta välttyäkseen verolta, yritykset eivät voi näin tehdä).
Joten vaikkei kuuluisi ev.lut:iin, maksaa kuluttjahinnassa kirkollisveroa. Tällöin voisi katsoa, että 100% kansalaisista osallistuu tavalla tai toisella ev.lut:in verotalkoisiin.
Näin ma luulen että on, korjatkaa jos olen väärässä.
ja silti heillä on aivan erilaisia käsityksiä siitä, mikä on syntiä. Aika jännä juttu, että samaan kirkkoon kuuluvat, mutta erilaiset tavat. Miksei he vaadi muita ev.lut. noudattamaan heidän tulkintaa raamatusta, jos se on kerta oikeanlainen.
Ev.lut.kirkon sisällä on useita herännäisyysliikkeitä, ne jäsenet maksavat myös kirkollisverot. Kuten viidesläiset, lestadiolaiset, herännäiset, evankelistit...
että meillä on kansankirkko. Asiaan on ratkaisu: verotusoikeus pois kirkolta ja valtio erilleen kirkosta niin ev lut kirkko on samalla viivalla muiden uskontojen kanssa aj siltä ei vaadita mitään.