Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sanoa isäpuolelle, että hän ei tule saattamaan minua häissäni?

Vierailija
18.10.2010 |

Minulla on sekä isä, että isäpuoli. Isäpuoli on asunut kanssani 8-vuotiaasta asti (ei toki enää) ja elänyt arkea ja "kasvattanut". Isäni on ollut minulle aina läheinen, vaikka ei aina niin usein olla nähtykään, mutta isäpuoltani en voi edes sanoa rakastavani, enkä tiedä olenko koskaan rakastanut.

Nyt olen menossa naimisiin, ja isäpuoleni jostain syystä olettaa, että taluttaa minut alttarille ja tanssittaa "morsiamen isänä", vaikka näin en todellakaan ole suunnitellut. Haluan, että isäni taluttaa minut jne. Miten ihmeessä sanon tämän loukkaamatta häntä? Hän ei edes liiemmin pidä isästäni... :(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kävelette alttarille miehesi kanssa kahdestaan?

Vierailija
2/21 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aika törppö se isäpuolesikin jos OLETTAA saattavansa sinut alttarille eikä edes kysy mielipidettäsi.Suoraan sanominen lienee ainut vaihtoehto?

Voisin kuvitella äitini miesystävän tekevän samoin,vaan enpä ole naimisiin menossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miehet sopii sun kauppaamisesta suvusta toiseen olemaan hellan ja nyrkin välissä? Eläköön 2000-luku...

Vierailija
4/21 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat isät voivat tanssittaa. Isäpuoli varmaan kokee sinun olevan hänen tyttärensä. Hienoa sinänsä.

Vierailija
5/21 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äitini oli kovasti sitä mieltä, että isäni (jonka kanssa en ollut ollut missään tekemisissä 20 vuoteen) pitäää kutsua häihin ja isän pitää saattaa alttarille. En ollut samaa mieltä, isääni en kutsunut häihin ja alttarille mentiin miehen kanssa yhdessä. Ei ollut jälkeenpäinkään mitään puinteja asiasta. Teet niinkuin itse tahdot, omat ovat häänne ja teille pitää itsellenne jäädä siitä hyvät muistot.

Vierailija
6/21 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miehet sopii sun kauppaamisesta suvusta toiseen olemaan hellan ja nyrkin välissä? Eläköön 2000-luku...

Vierailija
7/21 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa nyt vetää tähän mitään kauppatavara- ja feministijuttuja mukaan, jos keskusteltaisiin vaan tästä aiheesta?

ap

Vierailija
8/21 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat isät voivat tanssittaa. Isäpuoli varmaan kokee sinun olevan hänen tyttärensä. Hienoa sinänsä.

Ja "surullista" on se, että en koe olevani isäpuoleni, vaan isäni, tytär.

ap

Vierailija
9/21 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla voit kertoa hänenkin olevan sulle tärkeä mutta haluat isäsi saattavan alttarille ja tanssittavan ensin.Älä ainakaan anna asioiden vaan luisua johonkin suuntaan muiden päätöksien mukaan!

Vierailija
10/21 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
11/21 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alttarille? Mun yhdellä kaverilla kävi vähän samoin, tosin halusi isäpuolensa saattamaan. Isä oli hylännyt tämän kaverin äidin kaverin ollessa pieni. Sen jälkeen tapasi lastaan ehkä kerran kolmessa vuodessa. Isäpuoli oli todellinen isä ja kasvattaja. Sitten häiden alla nosti metelin, kuinka hänen kuuluu saattaa alttarille. Isäpuoli osoitti siinä vaiheessa "suuruutensa" ja antoi kaverille synninpäästön asiassa. Sanoi, että hänen ja tämä kaveri tietävät totuuden ja antaa isän saattaa, jos se kerran on maailman tärkein asia.

Vierailija
12/21 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat vaan asian puheeksi ja sanot, miten itse asian koet. Olette kaikki aikuisia ihmisiä, joten mitä sitä kiertelemään, vaikkei niin helposta asiasta olekaan kyse.

Vierailija
13/21 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko helpointa käyttää häntä välikätenä. Kyllä isäpuolesi asia pitäisi ymmärtää,varsinkin jos asian ilmaisee kohteliaasti (esim. olette molemmat minulle tärkeitä, mutta vain yksi voi saattaa alttarille, ja se olisi kovin tärkeää isällesi yms..). Voisiko isäpuolelle antaa jonkun muun kunniatehtävän häissä, vaikka maljan kohotus ja/tai puheenpito?

Vierailija
14/21 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat olla loukkaamatta ketään, mikä on mielestäni fiksua käytöstä noinkin läheisille ihmisille, kannattaa sinun kävellä miehesi kanssa alttarille. Sitten voit antaa molemmille jonkun tehtävänumeron häissä, mitä nyt yleensä morsiammen isälle kuuluu.

Vierailija
15/21 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätätte typerät tanssittamisrituaalit pois.

Vierailija
16/21 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi koet että et rakasta ihmistä joka on ollut elämässäsi tiiviisti mukana, vaan koet olevasi läheisempi etäisen isän kanssa. Mitä haavekuvaa olet sisimmäsi hellinyt, mikä on se syy ettet rakasta isäpuoltasi? Jos isäpuolesi on ollut ihan kunnollinen, läsnäoleva ihminen elämässäsi kaikki nämä vuodet niin luokkaat häntä tosi syvästi jos et ensin selvitä hänen kanssaan että miksi et halua hänen saattavan sinua alttarille. Tässä opnkyse päljon syvällisemmästä jutusta kuin alttarillekävelystä!

Vierailija
17/21 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätätte typerät tanssittamisrituaalit pois.

Ei kukaan aikuinen nainen tarvitse miestä saattajaksi!

Vierailija
18/21 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kuulostaa oudolta tuo saattamisjuttu.

Yhdessä jo asuneet pariskunnat myös kävelevät yhdessä.

Vierailija
19/21 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano sille et mee roskii!!!! nii mä sanoin peiq-stefanolle ja se rupes itkee, kelaa mikä peelo

Vierailija
20/21 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimoni käveli yksin puoliväliin, jonne minä tulin vastaan. Minä tanssitin morsiamen äitiä, minun isäni morsiantani. Äitini jäi ilman tanssittajaa, sillä vihaan häntä todella paljon.

Kyllä ne pitää tilanteen mukaan aina hoitaa asiat.