TAPAUSKOVAISET: Voisitko pitää ristikorua?
Mä olen ihan tapauskovainen enkä kirkossa juuri käy. Silti tekisi mieli lisätä risti rannerenkaaseeni johon kerätään erilaisia symboleja (Argento925). Ihan pähkähullu idea? Joutuukohan paljon selittelemään (ystäville, sukulaisille)?
Kommentit (6)
tulkitsen hänet automaattisesti uskovaiseksi. Vaikea kuvitella, että ei-uskovainen ristikorua pitäisi. Ainakin mielikuvitusköyhää se olisi: maailma on täynnä koruja ja valitsee symbolin, jolle itselle ei ole suurta merkitystä (tapauskovainen).
Suomessa on paljon ns. kaappikristittyjä! : )
Jostain syystä suhde uskoon on kovin yksilökeskeistä Suomessa (verrattaessa vaikkapa Pohjois-Amerikkaan tai vaikkapa kotoisaan Etelä-Eurooppaan).
Suomessa on paljon ns. kaappikristittyjä! : ) Jostain syystä suhde uskoon on kovin yksilökeskeistä Suomessa (verrattaessa vaikkapa Pohjois-Amerikkaan tai vaikkapa kotoisaan Etelä-Eurooppaan).
Sellaiseksi juuri tunnen itseni, toki uskonasiat kiinnostaa jotenkuten kuten luterilaisilla yleensä mutten juuri lueskele raamattua saati käy kirkossa. ap
mun mielestä ne ns. "rippiristit" ei kerro onko ihminen uskova, lähinnä se mulle kertoo, että ihminen on ev.lut tapakristitty.
jos risti kaulassa on isohko/iso eikä esim. sisällä bling,blingiä ( esim. tämänhetken muotikorut)
hyvin todennäköisesti henkilö on uudestisyntynyt uskova, etenkin jos hän on nuori ja kantaa puuristiä.
on pölyttymässä jo toistakymmenettä vuotta laatikossa :). Tosin, erosin kirkosta jokunen vuosi sitten, mutta en pitänyt ennen sitäkään.
ja pidän itseäni siis uskovaisena siitä huolimatta, että en ole uskon ulkoisissa muodoissa kovin aktiivinen. Pidin aikanaan ristikorua, mutta kun olen kansainvälisessä valtion virassa niin nykyään se ei vaan enää tunnu hyvältä idealta - vaikka meillä sitä ei olekaan missään kielletty niin sitä joutuu koko ajan tekemisiin sellaisten ihmisten kanssa, joilta uskonnolliset tunnukset joko on kielletty tai ainakin kertovat poliittisesta aktivismista sellaisissa asioissa, joihin minä EN halua osallistua.