Luulen, etä valtaosalla kirkosta eroajista kiiluu silmissä verolla saatava etelänloma tms.!
Sehän on sitä pyytetöntä tosi kristillisyyttä, jos mikä!
Kommentit (11)
Itsekkyyssyytökset ovat aika loukkaavia. Suurin osa eroajista kuuluvat varmasti kanssani samaan ryhmään: veroeuroja ja -markkoja on maksettu jo vuosia pyyteettömästi. Mitään palveluja en ole käyttänyt, enkä usko jumalaan. Olisitte hihhulit edes kiitollisia, että olen vaivautunut tukemaan teidän ja perheenne harrastustoimintaa ja ohjelmapalveluja tähänkin saakka.
siitä, että toteaa, ettei tahdo kuulua taikauskoisten vainokerhoon. Kiitos siitä!
Sehän on sitä pyytetöntä tosi kristillisyyttä, jos mikä!
pari varakkainta kaveriani erosi kirkosta kun lapsi oli kastettu, ahneita siis. Nyt täm'än erobuumin aikana nuo nuoremmat ja älykkäät, keskustelevat ihmiset ovat eronneet vain kirkon antaman kuvan takia, ei rahan.
Totta kai kyse on rahastakin. Jos saisit 400 euron laskun ja mahdollisuuden liittyä jäseneksi islamilaiseen/hindulaiseen/kommunistiseen yhteisöön, maksaisitko? Minä maksaisin, jos kokisin tuollaisen toiminnan omakseni tai kokisin saavani siitä jotain henkisesti.
Kattokaa urpot siitä veroehdotuksesta, paljonko on kirkollisveron osuus!!!
Ei meikäläinen sillä rahalla ainakaan paljon etelään matkustele.
Kyllä te olette toopeja=D
Onko kirkko huolissaan, että siitä lähtee 15 000 ihmistä, jotka ovat alle 0,2 % sen väestä? Ei. Kirkko on huolissaan yli 2 miljoonan euron rahoista. Jo kiiruhdettiin kertomaan miten ero vaikuttaa TALOUDELLISESTI kirkon toimintaan. Homot ja heidän rahat siedetään kirkossa, mutta heitä ei haluta siunata toisin kuin vaikkapa Suomen lippua tai kauppakeskuksia.
Minusta jokainen ihminen pitäisi erottaa kirkosta, antaa hänen miettiä omaa vakaumustaan ja uskoaan ja sitten saada liittyä jäseneksi.
ja en ole kyllä reissuun päässyt niillä rahoilla:) No menihän mulla kirkollisveroa n. 80e vuosi..
Mulla meni 500/vuosi. Kun erosin, otin intialaisen kummilapsen, johon käytän suunnilleen saman rahasumman.
Kummilapsi muuten on kristillisen järjestön kautta :D. järjestö ei tee lähetystyötä, vain avustustyötä.
Jos kuuluisin kirkkoon, maksaisin Helsingissä vajaat 600 € vuodessa, ei sillä vielä kummoisia kaukolomia tehdä. Erosinkin alun perin kirkosta ihan muista syistä.
Onpahan vaan saatu taas perisuomalainen herraviha roihahtamaan. Eihän se eroaminen maksa mitään. Enpä näe tuolla ulkona ketään banderollien kanssa vaatimassa oikeutta homoille. Se olis jo liian vaivalloista.