Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäisen olette vieneet luistelemaan?

Vierailija
17.10.2010 |

Ostin tänään 2,5-vuotiaalle tytölleni luistimet, kun isoveli on halunnut syyslomalla luistelemaan, ja pienempi tietysti tahtoo tehdä kaiken saman kuin isompikin. Mahtaako hommasta tulla muuta kuin parku?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luistimet odottaa kaapissa ensi viikkoa. Tahtoo myös isoveikan mukaan luistelemaan.

Vierailija
2/13 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin pääsi kaupungissamme järjestettyyn luistelukouluunkin. Siellä sitten oli liuta 3v muksuja, jotka poikkeuksetta oppivat luistelemaan kurssin edetessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli meidän kolmas tyttö.Isosisko oli saanut luistimet joululahjaksi,ja niitä oltiin tapaninpäivänä kokeilemassa.Täpäkkä neiti halusi kokeilla luistimia kun isosisko oli luistelunsa luistellut.Pystyssä pysyi,ja sen jälkeen on luistellut aina sisarustensa kanssa.Tyttö on liikunnallinen,ja käveli vahän alle 9kk.Nykyisin ekaluokkalainen,ja haluaa ehdottomasti luistella aina hokkareilla,kun niillä pääsee lujempaa.

Vierailija
4/13 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oppi nopeasti luisteemaan

Vierailija
5/13 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt 4.v luistelee tosi hyvin.Kyllähän se parku eka yleensä tulee,mut kyllä se siitä ku sitkeesti jatkaa.

Vierailija
6/13 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö täyttää helmikuussa 4v ja olen luullut, että ei vielä pariin vuoteen tarvitsisi ostaa luistimia. Inhoan kaikkea liikuntaa sydämeni pohjasta, ei vähempää voisi kiinnostaa, opettaa nyt muksua luistelemaan, apua! Ei mulla ole ollut luistimia sitten lukion ekan luokan, joka oli sentään 1988.

Vierailija
7/13 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle 7 vinkiksi, että laita lapsesi johonkin luistelukouluun, niin ei itse tarvitse opettaa. Riittää kun olet siellä kentän laidalla kehumassa. jos ei oikea tekniikka ole itsellä hallussa, niin ei kannatakaan opettaa itse, vaan antaa homma osaavien hoidettavaksi, niin lapsi ei opi sinun virheellistä tekniikkaa.

Vierailija
8/13 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luistelemaan ja poika tykkäsi. Oma lapsen tuntien kannattaa katsoa, 1)koska on valmiudet oppia ja 2)koska on halua oppia sekä 3)koska on kärsivällisyyttä/intoa harjoitella koska luistelua ei opi 5 minuutissa. Meillä se ikä oli 4v =)

Vierailija
9/13 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni ovat olleet noin kaksi vuotiaita. Yksi lapsista oli vasta 1v11kk kun pääsi ekan kerran luistelemaan. Naapurin perhepäivähoitaja otti kaikki 2 vuotta täyttäneet mukaan luistelemaan.

Tietenkin siitä parku tulee jos laitat luistimet jalkaan ja käsket selvitä itsekseen. Luistimet ja kypärä lapselle ja pidät lapsesta kiinni että lapsi saa rauhassa harjoitella. Ensimmäisellä kerralla ei varmaan pysy pystyssä sisätiloissakaan, toisella kerralla pysyy jos sisätiloissa pystyssä, mutta ei jäällä jne. Niin ainakin omilla lapsillani on käynyt.

Vierailija
10/13 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne, että inhoan liikuntaa, kiitos epäaktiivisten vanhempieni sekä peruskoulun liikunnanopen. Nyt 35-vuotiaana huomaan, millaista tuhoa liikkumattomuus on elimistölleni tehnyt.

Siksi haluan tukea ja kannustaa lapsiani liikkumaan kaikin mahdollisin keinoin. Niin, että he saisivat positiivisia kokemuksia liikkumisesta jo pienenä ja pystyisivät pitämään itsensä terveenä aikuisiälläkin.

Meillä tyttö täyttää helmikuussa 4v ja olen luullut, että ei vielä pariin vuoteen tarvitsisi ostaa luistimia. Inhoan kaikkea liikuntaa sydämeni pohjasta, ei vähempää voisi kiinnostaa, opettaa nyt muksua luistelemaan, apua! Ei mulla ole ollut luistimia sitten lukion ekan luokan, joka oli sentään 1988.

Vierailija
11/13 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päiväkodissa käyvät 3v ryhmässä luistelemassa. Hyvä on totuttaa lapsi kokeilemaan luistelua ja hiihtoa jo pienestä, yleensä ovat innokkaita. Kun vaan muistaa ettei vaadi lapselta liikaa ja on tukena. Saavi on muuten hyvä välinen luistelemaan opettelussa, saavin kahvoista kiinni ja siitä vaan työntämään jäällä saavia eteenpäin.

Vierailija
12/13 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos lasta ei ole esim kuuteen ikävuoteen mennessä käytetty jäällä luistimilla, sen oppiminen menee aina vaan vaikeammaksi.

Eli kyllä 4v kannattaa jo luistelemaan viedä. Jäähalleissa on sellaisia "häkkyröitä" joiden avulla voi opetella pysymään tasapainossa tai sitten talvella ulkona ihan vaan potkukelkan kanssa.

Vierailija
13/13 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jatkokysymyksen laitan:

Minkälaiset luistimet ensimmäisiksi luistimiksi? Niitäkin on varmasti monenlaisia. Minkä merkkiset olisi hyvät ja mitä hintaluokkaa ne suurin piirtein ovat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi