Cipralexilla vauhtiin.
Muita?
Kuukauden olen syönyt, ja nyt alkaa tuntua, että virtaa olisi vaikka mihin :D Tätä olen niin odottanutkin! Ennen lääkitystä en meinannut saada mitään aikaiseksi, nyt tuntuu ettei vuorokaudessa tunnit tahdo riittää. Maltan silti levätäkin, eli maanisuudesta ei ole kyse. Syön lääkettä pahaan neuroottiseen jännittämiseen.
Kommentit (29)
http://www.apteekkari.fi/uutisarkisto/yksittainen-artikkeli/essitalopra…
http://www.laakeohje.fi/catalog/public/ViewProducts.do?id=1019
Pitää kysyä ens kerralla, ei mulle ole kyllä koskaan tarjottu lääkevaihtoa. Prkl!
saa suutahtaa, mutta obn oltava äärimmäisen rehellinen ja skarppi itsensä kanssa että pystyy myöntämään, jos lääke heittää manian puolelle. Mania voi aiheuttaa turhia avioeroja, ylivelkaantumista ym. tragediaa ja tietenkin jopa sairaalapäiviä.
Kopio lääke cipralexista on tullu, mutta alkuperäinen lääke filma veti kopion tekijän oikeuteen. Eli saa varmaan oottaa kauaa ennen kun se takasi tulee. Ja sitten pieni huomautus... Cipralexista loppuu 1.11.2010 kokonaan kela korvattuavuus. Eli sitten maksat koko lääkkeen itse. Ite jouduin vahtamaan lääkkeen juuri ton korvattavuuden loppumisen takia. Ei ole varaa maksaa 28 pillerista 20mg cipralexista 55 euroa.
Kiva että kukaan ei ole kertonut mulle mitään! Nyt kyllä lopetan koko lääkkeen prkl. Joo,harmittaa koska lääke on kallis jo pelkästään kelan korvauksiillakin. Miten voidaan yhtäkkiä lopettaa korvaus??? CIPRALEXHAN ON SUOMEN KÄYTETYIN LÄÄKE! LÄÄKEFIRMA SIIS PÄÄTTI ALKAA RAHASTAA VAI? Miten kaikilla suomalaisilla muka olisi varaa siihen???? Nyt kyllä ihmetyttää!
Myös kärkkäys ja nopeasti suutahtelu sekä suoranainen knoppailu ja vinoilu kun asiat eivät mene justiin oman mielen mukaan, on manian oire. Normaalia voimien palautumista on, että jaksaa tehdä hommansa ja nousta aamulla, aloitekyky palautuu, ei masenna joka asia eikä itketä. Ei makaa kaikkia päiviään sängyssä, jaksaa ja haluaa käöydä pesulla. Maniaa sitten kun alkaa olla todella lennokas olo, tekee paljon enemmän kuin oli aikonut, on ylitsepursuavan touhukas ja toimelias ja juuri tuo mikä otsikossakin, että on ns. "vauhdikas" olo. Maniassa ei aina ole varsinkaan alkuvaiheessa mitään isompia nongelmia nukkumisessa. Ihmisestä tuntuu, että vähempi uni riittää, joten hän nipistää pari tuntia illasta ja herää silti pari tuntia aiemmin aamulla virkeänä. Hänestä TUNTUU, että hän lepää ihan riittävästi, vaikka todellisuudessa elimistö vetää koko ajan ylikierroksilla.
masentuneet ei ilmeisesti saa suutahtaa.
varsinkin jos käyttää cipralexia.
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Ei varmaankaan kovin kivaa luopua upeasta maniasta, mutta lopulta sekin johtaa vain isoihin ongelmiin ja mielisairaalan suljetulle.
Minä olen syönyt nyt puoli vuotta cipralexia ja ensin 10 mg, mutta apua paniikkihäiriöön/ahdistukseen ei tuntunut tulevan.
Nostettiin 15 mg ja kuukauden oireiden pahennuttua, on ollut uskomattoman hyvä olotila. Työnteko tuntuu todella mielekkäältä ja olen tehokas. Myyntityössä olen lisännyt tulosta huomattavasti. Tosiaan tunnitvuorokaudessa ei välillä tunnu riittävän, kun tekisi mieli tehdä vaikka mitä. Aiemmin kaikki tuntui vastenmieliseltä ja en vain jaksanut. Ja jännitin. Nyt lepään sunnuntain ja muut päivät nautin elämästä ja tekemisestä. Sunnuntaina vain makaan tekemättä mitään ja mietin mitä kaikkea kivaa teen ensi viikolla. Siitä olen varma että maniaa tuo ei ole. Koska maniassa tuloksellisuus on kyseenalaista, eikä tuollaisesta kärsivän olotila ole oikeasti hyvä. Lapsesta asti kärsin paniikista, enkä uskaltanut siitä puhua. Enkä saanut koskaan apua. Nyt minä taas olen niin virtaa täynnä. Nukun tosi hyvin, nukahdan heti ja herään aamulla ollen heti virtaa täynnä. Mahtava fiilis. Cipralex on aivan ykkönen. Vaikeinta oli kestää ne alku-ajan oireet. Mutta se oli todella vaivan arvoista.
on poistanut massiivisen uupumuksen, pahanolon tunteen ja ahdistusoireet. Mutta ei mitään suurempaa energisyyttä ole, sellainen aika tavallinen olo. Alussa on kun lääke alkoi vaikuttaa, oli hetkellinen ylienergisyys, mutta se tasaantui muutamassa päivässä normaaliksi. Hyvä lääke ainakin minulle.
Kaikkein pahimmat aallonpohjat on pois ja toisaalta en tunne syvää iloa mistään. ELi lääke tasaa tunnetiloja. Samalla paino on noussut 5 kg. Nyt kun korvattavuus on muuttunut, aion vaihtaa lääkkeen toiseen. Paino-ongelmat masentaa, haluan niistä eroon.
kokeillut monia masennuslääkkeitä ja minulla ne ei tunnu auttavan yhtään. Mitä olette mieltä että voiko teillä tuo vaikutus olla vain plaseboa (jotkut amerikkalaiset lääkärit ja muuthan sanoo että masennuslääkkeet ei oikeasti vaikuta mitenkään) vai onko lääke oikeasti nostanut mielialaa?
aiheesta. En tiedä sitten oliko vaan tarkoitus saada terapeuteille lisää asiakkaita (tuskin, kun nytkin niitä tulee ovista ja ikkunoista).
29
kokeillut monia masennuslääkkeitä ja minulla ne ei tunnu auttavan yhtään. Mitä olette mieltä että voiko teillä tuo vaikutus olla vain plaseboa (jotkut amerikkalaiset lääkärit ja muuthan sanoo että masennuslääkkeet ei oikeasti vaikuta mitenkään) vai onko lääke oikeasti nostanut mielialaa?
rinnakkaislääke?!