Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Cipralexilla vauhtiin.

Vierailija
17.10.2010 |

Muita?

Kuukauden olen syönyt, ja nyt alkaa tuntua, että virtaa olisi vaikka mihin :D Tätä olen niin odottanutkin! Ennen lääkitystä en meinannut saada mitään aikaiseksi, nyt tuntuu ettei vuorokaudessa tunnit tahdo riittää. Maltan silti levätäkin, eli maanisuudesta ei ole kyse. Syön lääkettä pahaan neuroottiseen jännittämiseen.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sulla on annos? Mulla 20 mg aamuisin. Diagnoosina vakava masennus. Loistava lääke.

Vierailija
2/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oireet helpotti - vähän liiaksikin. Jäi hommat tekemättä, kun asenteesta tuli ylirento. Pahimpaan vaiheeseen oli loistolääke ja pääsin takaisin elämänsyrjään kiinni.

Kun olin saanut puolisen vuotta levätä tässä olotilassa, niin kyllästyin kuitenkin saamattomuuteeni, tunteettomuuteeni ja lopetin lääkkeen.

Annos oli korkeimmillaan 10mg ja silloin en pystynyt edes itkemään. Kaikesta huolimatta hyvä lääke!

Muistattehan hoitaa itseänne kuitenkin myös muulla kuin lääkkeillä. Itsellä takana kohta kolme vuotta terapiaa ja olen täysin terve

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan vielä en ole ottanut asioita ylirennosti, ehkä tarkkailen juuri sitä etten suhtaudu asioihin liian rennosti.. vaikka vara olisi pipoa kyllä löysätä. Mutta olo on kyllä paljon parempi kuin ennen lääkitystä, vaikka koin etten ole masentunut mutta olinko sittenkin? Nyt ajatellen en saanut aikaiseksi yhtään mitään muuta kuin pakolliset kotityöt! Nyt olen tehnyt ns extraa, varsinkin tämän viikonlopun ajan olen ollut kuin lennossa :D Ikkunat pesty, verhot vaihdettu, pyykkiä pesty konekaupalla ja viikattu kaappeihin jne jne.

ap

Vierailija
4/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uniongelmien vuoksi. Kokeillaan, olisiko kyse lieästä depressiosta. Syön nyt 5mg ja viikon kuluttua nostetaan 10mg.

Onko kokemuksia ko. lääkkeen vaikutuksista yöllisiin heräämisiin?

Vierailija
5/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivuoireet oli niin kamalat, että piti lopettaa. Oli muutenkin turha lääke. Minulla on myös tuota yöheräilyä, mutta käyn terapiassa ja olo tuntuu ihan ok:lta. Minä myös jännitän ja punastun tosi helposti. Onko jollakin tähän lääke käytössä?

Vierailija
6/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä pahasti manialta! Lääkehän saattaa herkästi laukaista piilevän manian.

Vierailija
7/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivuoireet oli niin kamalat, että piti lopettaa. Oli muutenkin turha lääke. Minulla on myös tuota yöheräilyä, mutta käyn terapiassa ja olo tuntuu ihan ok:lta. Minä myös jännitän ja punastun tosi helposti. Onko jollakin tähän lääke käytössä?

Vierailija
8/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepramia saisi koko satsin muutamalla eurolla kun Cipralexin hinta on melkein euron per pilleri. Toivokaamme, että joku lääketehdas alkaa valmistaa kopiota.

Vierailija
9/29 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneellehan määrätään tämä lääke, että JAKSAISI toimia arjessa mukana.

Eikö siis voimien takaisin saaminen ole hyvä juttu? mikä on liikaa?mitä sitten on mania?

varmaan jokainen masentunut olisi kiitollinen ylimääräisestä virrasta,että jaksaa taas.

onko jollain kokemuksia tämän lääkkeen tuomasta maniasta?

Vierailija
10/29 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopio lääke cipralexista on tullu, mutta alkuperäinen lääke filma veti kopion tekijän oikeuteen. Eli saa varmaan oottaa kauaa ennen kun se takasi tulee. Ja sitten pieni huomautus... Cipralexista loppuu 1.11.2010 kokonaan kela korvattuavuus. Eli sitten maksat koko lääkkeen itse. Ite jouduin vahtamaan lääkkeen juuri ton korvattavuuden loppumisen takia. Ei ole varaa maksaa 28 pillerista 20mg cipralexista 55 euroa.

Vierailija
11/29 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Cipralexin avulla saanut voimiani ja jaksamista takaisin. Aikaisemmin olin koko ajan väsynyt. Myöskään ahdistus- ja masennusoireet eivät enää juuri vaivaa. Nukkuminen onnistuu hyvin ja olen tyytyväinen lääkkeeseen. Ainoa ongelma on, että Cipralex aiheuttaa minulla herkästi painon nousua, joten syömisiä on tarkkailtava suurennuslasin kanssa.

Vierailija
12/29 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lompakkoon ja painon nousuun, kuten muutkin masispillerit. Kärsin rajuista hermo ja lihassäryistä, joiden syy on tuntematon, siitä seurasi keskivaikea masennus, ja tilanne on kuin lankakerä, se alkaa ja loppuu joskus.

Minä saan parasta apua perheestäni, erinomaisista ystävättäristä, koirista ja juttutuokioista psykologin kanssa

Lääkäriä tarvin toki toimeentuloasioideni järjestelyä varten, sairausloma ja sitten eläkkeen esiaste eli kuntoutustuki.

Syksyn jatkoja terveisin Pöhnäs Asko

Vierailija
13/29 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on juuri tuollaista mieletöntä energisyyttä, kuin saisi siivet selkään, kute ap kuvasi. Tulee euforisen kaltainen hyvä olo, voimat riittää mihin vain, elämä tuntuu hymyilevän, itsetunto kymppi, kaikki sujuu, aurinko apistaa ja ellei paista niin onhan se sadekin jees. Herästi tulee puheliaaksi, tervehtii kaikkia ihmisiä, jutustelee kaupan kassalle hyväntuulisesti, soittelee ystäville mukavia puheluita, tuntee olevansa todella hauska ja kiva veikko.

Maniassa on vielä se, että koska se tuntuu niin hyvälle ja etenkin masiksen jälkeen tuntuu että toimintakykä ja virtaa riittää, sen kieltää. Uskottelee itselleen että kai tässä joskus ihmisellä saa hyvinkin mennä ja ei kai hyväntuulisuus ole rikos. Mania on itsensä kieltävä sairauden tila.

Vierailija
14/29 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on juuri tuollaista mieletöntä energisyyttä, kuin saisi siivet selkään, kute ap kuvasi. Tulee euforisen kaltainen hyvä olo, voimat riittää mihin vain, elämä tuntuu hymyilevän, itsetunto kymppi, kaikki sujuu, aurinko apistaa ja ellei paista niin onhan se sadekin jees. Herästi tulee puheliaaksi, tervehtii kaikkia ihmisiä, jutustelee kaupan kassalle hyväntuulisesti, soittelee ystäville mukavia puheluita, tuntee olevansa todella hauska ja kiva veikko. Maniassa on vielä se, että koska se tuntuu niin hyvälle ja etenkin masiksen jälkeen tuntuu että toimintakykä ja virtaa riittää, sen kieltää. Uskottelee itselleen että kai tässä joskus ihmisellä saa hyvinkin mennä ja ei kai hyväntuulisuus ole rikos. Mania on itsensä kieltävä sairauden tila.

masennuksen jälkeen!!!?????

eikö tuolta juuri tunnu kun masennus alkaa helpottaa ja voi nauttia elämästä taas?

Vierailija
15/29 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uniongelmien vuoksi. Kokeillaan, olisiko kyse lieästä depressiosta. Syön nyt 5mg ja viikon kuluttua nostetaan 10mg.

Onko kokemuksia ko. lääkkeen vaikutuksista yöllisiin heräämisiin?

koska heräilyni johtui masennuksesta ja ahdistuksesta.

Vierailija
16/29 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopio lääke cipralexista on tullu, mutta alkuperäinen lääke filma veti kopion tekijän oikeuteen. Eli saa varmaan oottaa kauaa ennen kun se takasi tulee. Ja sitten pieni huomautus... Cipralexista loppuu 1.11.2010 kokonaan kela korvattuavuus. Eli sitten maksat koko lääkkeen itse. Ite jouduin vahtamaan lääkkeen juuri ton korvattavuuden loppumisen takia. Ei ole varaa maksaa 28 pillerista 20mg cipralexista 55 euroa.

Kiva että kukaan ei ole kertonut mulle mitään!

Nyt kyllä lopetan koko lääkkeen prkl.

Joo,harmittaa koska lääke on kallis jo pelkästään kelan korvauksiillakin.

Miten voidaan yhtäkkiä lopettaa korvaus???

CIPRALEXHAN ON SUOMEN KÄYTETYIN LÄÄKE!

LÄÄKEFIRMA SIIS PÄÄTTI ALKAA RAHASTAA VAI?

Miten kaikilla suomalaisilla muka olisi varaa siihen????

Nyt kyllä ihmetyttää!

Vierailija
17/29 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vastaava lääke,joka siis halvempi!

Vierailija
18/29 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 mg,100 tablettia maksaa noin 30 e.

Vierailija
19/29 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että kukaan ei ole kertonut mulle mitään!

Nyt kyllä lopetan koko lääkkeen prkl.

Joo,harmittaa koska lääke on kallis jo pelkästään kelan korvauksiillakin.

Miten voidaan yhtäkkiä lopettaa korvaus???

CIPRALEXHAN ON SUOMEN KÄYTETYIN LÄÄKE!

LÄÄKEFIRMA SIIS PÄÄTTI ALKAA RAHASTAA VAI?

Miten kaikilla suomalaisilla muka olisi varaa siihen????

Nyt kyllä ihmetyttää!

Myös kärkkäys ja nopeasti suutahtelu sekä suoranainen knoppailu ja vinoilu kun asiat eivät mene justiin oman mielen mukaan, on manian oire.

Normaalia voimien palautumista on, että jaksaa tehdä hommansa ja nousta aamulla, aloitekyky palautuu, ei masenna joka asia eikä itketä. Ei makaa kaikkia päiviään sängyssä, jaksaa ja haluaa käöydä pesulla.

Maniaa sitten kun alkaa olla todella lennokas olo, tekee paljon enemmän kuin oli aikonut, on ylitsepursuavan touhukas ja toimelias ja juuri tuo mikä otsikossakin, että on ns. "vauhdikas" olo.

Maniassa ei aina ole varsinkaan alkuvaiheessa mitään isompia nongelmia nukkumisessa. Ihmisestä tuntuu, että vähempi uni riittää, joten hän nipistää pari tuntia illasta ja herää silti pari tuntia aiemmin aamulla virkeänä. Hänestä TUNTUU, että hän lepää ihan riittävästi, vaikka todellisuudessa elimistö vetää koko ajan ylikierroksilla.

Vierailija
20/29 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että kukaan ei ole kertonut mulle mitään! Nyt kyllä lopetan koko lääkkeen prkl. Joo,harmittaa koska lääke on kallis jo pelkästään kelan korvauksiillakin. Miten voidaan yhtäkkiä lopettaa korvaus??? CIPRALEXHAN ON SUOMEN KÄYTETYIN LÄÄKE! LÄÄKEFIRMA SIIS PÄÄTTI ALKAA RAHASTAA VAI? Miten kaikilla suomalaisilla muka olisi varaa siihen???? Nyt kyllä ihmetyttää!

Myös kärkkäys ja nopeasti suutahtelu sekä suoranainen knoppailu ja vinoilu kun asiat eivät mene justiin oman mielen mukaan, on manian oire. Normaalia voimien palautumista on, että jaksaa tehdä hommansa ja nousta aamulla, aloitekyky palautuu, ei masenna joka asia eikä itketä. Ei makaa kaikkia päiviään sängyssä, jaksaa ja haluaa käöydä pesulla. Maniaa sitten kun alkaa olla todella lennokas olo, tekee paljon enemmän kuin oli aikonut, on ylitsepursuavan touhukas ja toimelias ja juuri tuo mikä otsikossakin, että on ns. "vauhdikas" olo. Maniassa ei aina ole varsinkaan alkuvaiheessa mitään isompia nongelmia nukkumisessa. Ihmisestä tuntuu, että vähempi uni riittää, joten hän nipistää pari tuntia illasta ja herää silti pari tuntia aiemmin aamulla virkeänä. Hänestä TUNTUU, että hän lepää ihan riittävästi, vaikka todellisuudessa elimistö vetää koko ajan ylikierroksilla.

masentuneet ei ilmeisesti saa suutahtaa.

varsinkin jos käyttää cipralexia.