Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitäisi kuulua kirkkoon? En saa mitään vastinetta rahalleni, jonka

Vierailija
17.10.2010 |

maksaisin kirkollisverona.

Voin ihan yhtä hyvin juhlia joulua ja juhannusta kuten ennenkin. ei meillä näihin juhliin ole liittynyt koskaan kirkko tai uskonto. emme mieti näitä Jeesuksen juhlina.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos perheneuvonnan, ollaan vielä yhdessä.

järjestöjä, jotka pyörivät pitälti vapaaehtoisvoimin tai lahjoitusvaroin. Itse tuen paikallisen spr:n toimintaa.

mutta kun en ole asiaan perehtynyt, haluaisin löytää organisaation, jota kautta mm. perheet saisivat apua, parisuhdeneuvontaa jne ennalta ehkäisevää työtä. Lisäksi diakoniatyötä vastaavan työn tukemisen kokisin tärkeäksi.

Erityisesti perheneuvonta tuntuu olevan ulkoistettu aika hyvin kirkolle.

että homopariskunta, joilla on lapsia, tarvitsee perheneuvontaa?

Vierailija
2/35 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verot on veroja. Kirkko käyttää niitä verotulojaan monin tavoin yhteiseen hyvään.

En mäkään aina koe, että valtiolle maksamani verot tulee JUST MUN käyttöön. Mä maksan toisten työttömyysmaksuja, koirapuistoja, vammaistukia ties mitä, jotka ei MULLE tuo yhtään mitään. Enkä mä silti itke ja vingu, että voi voi kun tulee niin tyyriiksi...

Mä uskon, että jos kirkko nyt vedetään alas, samat mammat, jotka suu vaahdossa täällä on niin innolla eroamassa kirkosta, itkevät sitten kun ei ole parisuhdeterapiaa tarjolla, ei kriisiapua, ei diakoniatyötä. Koska on aika turha kuvitella, että kun nyt 20 vuotta valtio on vain säästänyt, säästänyt ja säästänyt, se yht´äkkiä alkaisi löytää kaikkeen tuohon rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko tukee mm. diakoniatyöllä yhteiskunnan turvaverkoista muuten tipahtaneita, niitä jotka ovat heikoimmassa asemassa.

Myös perheneuvontaa on vaikea saada mitään muuta kautta.

Monissa paikoissa kirkko järjestää myös nuorille ja lapsille toimintaa, näin ehkäisten syrjäytymistä.

Myös ulkomaanapu on mielestäni merkityksellistä toimintaa.

Minusta nämä kaikki ovat tärkeitä toimintoja, vaikka en itse niitä käytäkään. Uskon, että niiden avulla ehkäistään yhteiskunnassa suurempia ongelmia, jotka tulisivat meille kaikille vielä kalliimmaksi.

Hyvä kysymys sitten on, miksi näiden hoitaminen on monessa paikassa ulkoistettu uskonnolliselle yhteisölle.

Vierailija
4/35 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä meidän lapsetkaan käytä seurakunnan palveluita, joten siitä on turha mussuttaa.

Kirkko kyllä tekee paljon hyvää työtä, mutta meidän elämään se ei kuulu millään tavalla.

Vierailija
5/35 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niimpä, ajattele vaan omaa napaa aina ja kaikessa äläkä koskaan pistä penniäkään kenenkään muun hyväksi ettet vaan tekisi hyväntekeväisyyttä tai hyödyttäisi jotakuta vähemmän onnekasta kuin sinä.

Vierailija
6/35 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta annan suunnilleen kirkollisveron verran hyväntekeväisyyteen joka vuosi.

Että eipä kannata yleistää että kirkkoon kuulumaton ajattelee vain itseään. Tosin tämä ajatus ei mitenkään yllätä, jostain syystä monet uskovaiset tuntuvat kuvittelevan että vain heillä on moraalia ja halu auttaa muita ihmisiä.

niimpä, ajattele vaan omaa napaa aina ja kaikessa äläkä koskaan pistä penniäkään kenenkään muun hyväksi ettet vaan tekisi hyväntekeväisyyttä tai hyödyttäisi jotakuta vähemmän onnekasta kuin sinä.

Vierailija
7/35 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisellakin tavalla ja hoitaa ilman kirkkoa

Vierailija
8/35 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkko ei kuulu minun tukemiin järjestöihin

Vierailija
9/35 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet meistä eivät käy kirkossa, mutta maksavat mielellään veroa, jotta kirkko voi jatkossakin tehdä diakoniatyötä jne.

Mielestäni on huomattavasti oudompaa, että ns. pakanat haluavat kirkkohäät vain sen takia, että kirkko on kauniimpi kuin maistraatti.

Vierailija
10/35 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisellakin tavalla ja hoitaa ilman kirkkoa

yksittäinen ihminen voisi tämän tehdä? Mä en äkkiseltään keksinyt, miten tämän tekisin.

t. 3

Vierailija
11/35 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Monissa paikoissa kirkko järjestää myös nuorille ja lapsille toimintaa, näin ehkäisten syrjäytymistä.

Vierailija
12/35 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestöjä, jotka pyörivät pitälti vapaaehtoisvoimin tai lahjoitusvaroin. Itse tuen paikallisen spr:n toimintaa.

Vierailija
13/35 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi kosketttaa aika montaa joka ei kuulu kirkkoon

Vierailija
14/35 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tarvitse kuulua kirkkoon, jollet koe sen opetuksia oikeiksi omalla kohdallasi. Ehdottomasti kirkon tulee olla uskovien yhteisö, eikä mikään ateistien iltapäiväkerho.

Vierailija
15/35 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi kosketttaa aika montaa joka ei kuulu kirkkoon

Juuri maksoin monen sadan euron laskun, jotta sukuhautaa hoidetaan seuraavat 5vuotta. Hautapaikkakin maksaa saman verran kuulut kirkkoon tai et, kun kuolet.

Joten, ei niitä hautoja ilmaiseksi hoideta, itse joutuu siitäkin maksamaan. Kuuluu kirkkoon tai ei.

Vierailija
16/35 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan rahaa keräyksiin, vien vaatteita sekä toimimme kummina, joten joka kuukausi tulee useampi kymppi laitettua rahaa hyväntekeväisyyteen. Joten ei se kirkosta eroaminen tuota tarkoita, mitä heti automaattisesti kuvittelit.

Vierailija
17/35 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tarkoitin hautausmaiden hoitoa ja ylläpitoa esim hautojen kaivuu, ruohon leikkaus, lumityöt jne

Vierailija
18/35 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksa, mutta olikohan laitonta periä , en nyt muista

Vierailija
19/35 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuolen, jotten ole kenellekään vaivaksi. Kun en maksa sitä kirkollisveroakaan. Tuhkat voi heittää vaikka mereen, sama se on minulle missä ne on.

Vierailija
20/35 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiohan maksaa kirkolle hautaustoimen tappion täysmääräisesti yhteisövero-osuudella. Ei ne seurakunnat nyt sentään kirkollisveroja tuollaiseen käytä. Täytyyhän piispojen saada ne 100 000e+ vuosipalkkansa