Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ero ja lapsen tapaamiset?hirveä tilanne!!

Vierailija
17.10.2010 |

tilanne ons iis tämä.

Minullaja exällä 3vuotias lapsi.Minulla yksinhuoltajuus,olemme pari vuottas sitten eronneet,lv ei tuolloin edes ehdottanut yhetishuoltoa,emme tulleet toimeen ollenkaan.sitten palasimme yhteen.

Nyt on kuitenkin tapahtunut paljon epruuttamatonta ja suhde on lopullisesti ohi.

kaikki alkoi siis pari viikkoa sitten kun ilmoitin miehelle että en jaksa enää.

tästä alkoi show.mies VAATI viikko-viikko tapaamisia ja päätti itsenäisesti että järjestely alkaa "hetinyt" ja hän käy hakemassa lapsen päivähoidosta ja "ilmoitan kuulumisia sitten tekstiviestillä" ja että kutsu lastenvalvojalle tulee postissa.

sain tästä käsityksen että hän aikoo viedä lapsen minulta,soitin lastensuojeluun ja päiväkotiin ilmoitin ettei lasta saa antaa kenellekkään muulle kun minulle.

Tämnä siis tapahtui ma tai ti.

keskiviikkona menin hakemaan lasta hoidosta aijemmin kun yleensä,lähdimme pojan kanssa kotia kohti ja miehen isovanhemmat kaahaavat siihen ja rupeavat mesoamaan että mitä minä haen sitä lasta että minun pitäisi olla töissä jne.

ex-anoppi avasi auton takaoven ja oli laittamassa lasta sinne kun sanoin että lapsi ei lähde heidän mukaansa vaan kotiin.

(en tiedä mitä ex oli kotonaan puhunut kun sain sen käsityksen että MINÄ vien heiltä lapsenlapsen)

ex-anoppi piti teatraalisen esityksen,nojaili autoon ja liikennemerkkiin ja itki oikeen äänekkäästi,ja tätähän lapsi sitten hätääntyi..anoppi huuteli vaan että "kiitos XX,kiitos" ja oieken esiintyi siinä lapselle sekä minulle.

sain syyttelyryöpyn niskaani ex apeltani ja käräjillä uhkailun koska minä olen uhannut viedä lapsen hänen pojaltaan.

aivan uskomatonta.

jos minulla on yksinhuoltajuus niin silloinhan MINÄ olen lapsen ainoa huoltaja?

ex on nyt sitämieltä että joko minä suotun siihen viikkosysteemiin tai hän vie asian käräjille.

samoin sanoi että jos en poista hakukieltoa päiväkodista niin hän suuttuu kovasti.

mielestäni suojelen lastamme sekä itseäni.

sanoi myöskin että joko viikkotapaamiset tai sitten jokapäivä tapaaminen,hakee päiväkodista tuo minulle illalla.haluaa olla lapsen kanssa jokapäivä.

haluan että lapsellani on isä ja isovanhemmat,mutta ihan kun minun pitäisi nyt luopua lapsesta kokonaan vaan koska hän haluaa..tai suostua viikkosysteemiin koska HÄN haluaa.

ex asuu vanhempiensa kanssa kaksiossa ja on sanonut ettei hällä varaa omaan asuntoon eikä aijo sellaista hankkia.

ehdotin jokatoinen viikonloppu + 2arkipäivää (sillä viikolla kun ei viikonlopputapaamista ole)

ei suostu tähän koska silloin minulla on enemmän aikaa lapsen kanssa kun hänellä (ihan kun tämä olisi jokin kilpailu)

ex tekee myös 3työtä eli päivätyön lisäksi tekee iltatöitä 3päivänä viikosta eli lapsi olisi mummonsa kanssa enemmän kun isänsä..ja TIEDÄN että mummo hoítaisi lapsemme eikä isänsä,se on nähty tässä vuosien varrella.

en tiedä mitä teen,vai lähdetäänkö sinne oikeuteen kattelemaan?

ex myös uhkailee että oikeudessa hän näyttää jonkun videon jossa pahoinpieteln lastani :o

tuollaista ei todellakaan ole tapahtunut!!

hakukielto en aijo poistaa ennenkun lopettaa uhakilut yms.

ksoka on nähty miten mies kiristää minua esim rahlla (meillä yhetistä velkaa jonka aikoo jättää maksamatta jos ei saa haluamaansa läpi.

poika oli isänsä/mummonsa kanssa pe parituntia ja meis kysyi että jos voi viedä pojan uimaan tänään,suostuin tottaki koskoa kysyi eikä vaan tapaansa mukaan ilmoittanut,kokoajan utelee että mitä olen tapaamisten suhteen päättänyt..

(olen täällä aiejmmin kirjoittanut kun mieheni on tehnyt mun nimissä velkaa ja jättänyt ne pystyyn jne)

valakaa muhun uskoa että asiat järjestyy!!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sinulla ei ole mitään hätää. Anna miehen riehua ja kerää siitä todistusaineisto (tekstiviestit yms.). Varatkaa aika lastenvalvojalle ja tehkää viralliset tapaamispaperit. Sinun ei ole mikään pakko allekirjoittaa yhtään mitään paperia. Exäsi voi halutessaan hakea oikeudelta yhteishuoltajuutta tai huoltajuutta itselleen ja laajaa tapaamisoikeutta, mutta ennen sellaista päätöstä sinun ei tarvitse suostua yhtään mihinkään.

Teidän pitää kyllä saada tilanne rauhoitettua! Ette pysty tekemään järkeviä päätöksiä ennen sitä.

Vierailija
2/9 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole siinä asemassa, että voisi vaatia sinulta yhtään mitään.

Soita lastenvalvojalle ja säästä kaikki miehen uhkaavat tekstiviestit yms. varalle, jos käräjille menette.

Miehen työkuviot puhuvat sitä vastaan, että tuskin joudut viikko -systeemiin suostumaan, kun isä ei pysty itse edes lastaan hoitamaan.

Sinä olet tässä vahvoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota itse ensin yhteys lastenvalvojaan ja kerro tilanteen kärjistymisestä ja että sinua ahdistaa tilanne ja että pelkäät lapsesi puolesta, voit mainita siitäkin, että mies uhkailee velan maksamatta jättämisellä ja että on ottanut nimiisi velkaa. Eli kannattaa olla liikkeellä ennen miestä, jotta saat sympatiat oikeutetusti puolellesi. Onneksi sinulla on jo yksinhuoltajuus. Jos jotain oikeustoimia tms. miehen puolelta uhkaa tulla, niin on hyvä kerätä mahdollisimman hyvin talteen kaikki vähänkään uhkaavat/epämiellyttävät tekstiviestit, sähköpostit, mahdollisesti nauhoittaa puhelut jne. Saat sitten näyttöä miehesi kommunikaatiosta. Keää myös talteen velka-asiakirjat yms. ja laadi seloste siitä, miten velat on suunniteltu maksaa ja miten käytännössä miehesi on maksuihin osallistunut. Kaikki talteen ja dokumentoiduksi. Samoin kokoa tiedot miehen asumisesta ja asuin- ja elinympäristön soveltumisesta lapselle. Jos aikuinen mies ei osaa huolehtia edes itsestään sen vertaa, että asuu itsekseen vaan vanhemmillaan, niin ei se kyllä lapsestakaan voi olla vastuussa.

Tsemppiä sinulle, pidä pää kylmänä ja näytä sille miehelle, että sinä olet lapsesi äiti ja yhteisesti sovitusti yksinhuoltaja. Minkä ikäisiä olette?

Vierailija
4/9 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikille vastanneille!

yksinhuoltajuudestani huolimatta haluaisin hoitaa asiat kunnialla,niin että kaikki olisivat tyytyväisiä.

ex ei ymmärrä etten halua hänelle mitään pahaa,hän keskittyy siihen mikä meni suhteessamme vikaan ja minä taas siihen misten tästä eteenpäin.

ex ei aijo lv:lle tulle ksoka "he ovat aina äitien puolella"..voisinhan silti ajan varata.

viikkosysteemi toimisi heti jos ex hankkisi asunnon ja alkaisi huolehtimaan itse asioistaan,osaa kyllä jos haluaa.

kaiken tämän lisäksi miehellä ei ole suomen kansalaisuutta vaikka on suomessa asunut koko ikänsä,on "vaara" että mies veisi lapsen kotimaahansa (entisen itäblokin alueella)..en tiedä miten voisin luottaa siihen että poika ja meis tulisi takaisin.

Olen 24v ja ex 28v

Vierailija
5/9 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa paska tilenne.. no onneksi oot selvästi vahvoilla! hullu toi sun exäs on!

tsemppiä sulle! harmi vaan, että lapsi tämän kaiken paskan keskellä joutuu olemaan! toivottavasti ei nyt tarvitse enempää draamaa nähdä!

ja toivottavasti mihesi äiti ei lapsellesi puhu sinusta paskaa! koska jos tuollaisen shoun oli pistänyt.. ehkä kannattaa varautua siihen, että lapselle keksii juttuja...

Vierailija
6/9 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan vain ja ainoastaan sinä tiedät missä se on! ei silloin ainakaan saa rajan yli vietyä!

Vierailija
7/9 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viranomaisten kanssa, tahtoi mies sitä tai ei. Ja jos vähääkään pelkäät miehen vievän lapsesi, niin sitä tärkeämpää on asioida viranomaisten kautta. Oma moka miehellä, jos ei suostu lastenvalvojalle, sitten ei kyllä kannata mistään valittaakaan. Älä nyt luota exääsi, noin monet lapsikaappaukset ovat alkaneet. Viralliset sopimukset lapsen tapaamisesta, tai sitten mies voi tosiaan hakea apua oikeudesta. Sinä olet onnrksi vahvoilla, kunhan et suostu miehen ehdotuksiin ilman viranomaisten mukanaoloa. Ja voit kertoa kyllä lastenvalvojalle senkin, ettei mies suostu tapaamiseen, mutta haluaa lasta itselleen enemmäksi aikaa. Jos mies haluaa olla isä lapselleen, hänen täytyy ottaa vastuuta omasta elämästään. Jos ei edes sitä halua, niin ei voi lapsestakaan huolehtia. Ole varovainen..

Vierailija
8/9 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

velka puoliksi ja molemmille omat. Yleensä pankissa ollaan halukkaita auttamaan.

Vierailija
9/9 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen passin olen ottanutkin,pankkiin on varattu aika ja auto lähtee myyntiin.

ex vertaa mieädn tilannettamme hänen tuttunsa tilanteeseen ja kuvittelee että tämä menee samalla tavalla.

menen sitten vaikka yksin lastenvalvojalle.

tämä on todella inhottavaa ja stressaavaa,yritän olla "normaali" lapsen ollessa paikalla..ikävöi isäänsä kovasti.

välillä ex uhkaa ja käyttäytyy yllä mainitulola tavalla ja toisinaan sitten puhuu yrittämisestä..jos torjun hänet niin alkaa välittömästi ne "se on sitten viikko ja viikko" -jutut.

luulen hänen olevan hädissään että vien lapsen häneltä,mutta ei ymmärrä että tuolla tavalla ei ainakaan helpota omaa osuuttaan asiaan.

jos hoitaa asiansa kuntoon,muuttaisi lähemmäs meitä yms. niin voisi tuo viikkosysteemi tullakkin kyseeseen.

ei vaan ymmärrä nyt lopettaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme