Lääkärit: oletteko ottaneet lapsillenne lapsivakuutukset?
Kommentit (9)
Mitään jonon ohi ei tietenkään mennä (miten muka pääsisi?), mutta toki voin kysyä neuvoa töissä kollegoilta. Olen sairaalassa töissä, ja voin toki konsultoida vaikka lastenlääkäriä esim. ruokapöydässä. Mutta eipä ole tullut tarvetta eteen, vain jos olisi jotain tosi erityistä
Mutta pienet vaivat voin toki hoitaa itse, lainatta töistä korvalamppua, kuunnella keuhkot ja määrätä vaikka ab-kuurin.
Tk:ssa kävisin, jos oma (tai tuttavien )asiantuntemus ei riittäisi.
esim. lapsen sairaudesta, niin saako vanhempi kirjoittaa tämmöisen lapun siis, jos on itse lääkäri tai sairaanhoitaja?
Itse maksetaan pitkä penni, kun ei kehdata joka flunssan takia vaivata terveyskeskusta vain siksi, että työnantaja vaatii joka pikkukuumeestakin lapun. Viedään siis yksityiselle.
Koska ymmärsin, ettei lapsivakuutus takaa sitä, että lapsi pysyisi terveenä (sellaisesta vakuutuksesta maksaisinkin mitä vain); vaan antaa vain rahaa käydä lääkärissä, jos sairastuu.
Enkä veisi omaa lasta yks. puolelle, kun tk-lääkärit ovat paremmin nykyhoitosuositusten tasalla. YMMÄRRÄN KYLLÄ, että joka paikkakunnalla ei näin valitettavasti ole, ja silloin onkin varmasti vakuutuksesta taloudellista hyötyä.
Olen kunnalla töissä, eikä meillä tarvita lääkärintodista lyhyestä sairauslomasta tai tilapäisestä hoitovapaasta. Onko yksityiset työnantajat niin epäluottavaisia työntekijöitään kohtaan?
ja tarvitsen joka hemmetin tilapäisestä hoitovapaasta lapun.
edellinen
Mä olin yksityisellä töissä ja mulla alko työnantaja vaatia kesken kaiken AINA lääkärintodistyuksen kun lapset muka sairasti niin paljon. Alkoi epäillä terveydenhoitajan kirjoittamia lappuja, että haen niitä turhaan. Mulla 2 - ja 4- vuotiaat lapset jotka alotti päiväkodin vuosi sotten syksyllä ja sairasti talvella molemmat muutaman flunssan ja mahataudin. Poissaoloja oli n. 10 päivää yhteensä. että semmosia ne on yksityisellä työnantajalla....On entinen työnantaja nykyään.
Eikä ole ollut mitään tarvetta ottaa.
silmätippareseptit yms kirjoitan itse, muuten olen käyttänyt ihan normaalisti lääkärillä, joko tk:ssa tai yksityisellä. Ja töistä saan olla pois 3 pvää omalla ilmoituksella.
Tosin syynä oli 1. kohdalla lähinnä, että ajattelin lapseni saavan minun kauttani varmasti astman (eipä saanut!). Sitten menin 1. lapsen jälkeen menin suhteellisen nopeasti takaisin töihin. Paikkakunnallamme ainoa mahdollisuus olisi ollut mennä erittäin ruuhkaiseen tk päivystykseen sairaiden lapsien kanssa. Joten valitsin vakuutuksen, jotta ei tarvitse jonottaa sairaan kanssa vaan pystyin varaamaan ajan lastenlääkärille. Kyseessä on aina tietenkin todella sairas lapsi, jos en itse pysty hoitamaan.
1. lapsi sairasteli paljon, toinen ei. Eli en tiedä onko kannattanut. Ja kunnallinen työnantajani hyväksyy 3 päivää oman ilmoituksen lapsen sairaudesta, joten todistusten takia ei ole kannattanut sitä vakuutusta ottaa.
Nyt mietimme, että irtisanomme ne vakuutukset.
jolla ei oo lapsivakuutuksia. Ja molemmat lapset sairastaa tosi paljon.
Mut suhteita on. Ja pääsevät jonon ohi lääkäreille. Eivät varmaan maksa täyttä maksua käynneistä. Siis ainakaan yksityisellä puolella.
(en siis ole lääkäri mut vastasin kuitenkin)