Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan ostaa pikkukakkosellemme kaikki ihanat vauvalelut

Vierailija
17.10.2010 |

jotka maa päällään kantaa. Ei auta, että esikoisen jäljiltä on tallessa vielä paljon ja että tiedän vauvalelujen käyttöiän jäävän lyhyeksi ja rahat voivan käyttää hyödyllisemminkin. Puhukaa mulle järkeä..?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antanut vauvoilleni muutamien ostettujen aktiivi -ym. lelujen ohessa kaapeista löytyvää. Tottahan on että vauvat "kyllästyvät" samoihin leluihin, paitsi esim. puruleluihin jotka tuntuvat suussa hyvältä...

Olen mm. puhaltanut vähän ilmaa rullasta vedettävään pakastepussiin, solminut pussin suun loppuosalla. Pussi saa olla pehmeä jotta vauva saa itse siitä kiinni ja hypistelee, rapistelee...on yllätävän kestävä jos ei liikaa ilmaa.

Solmukohdasta jäävävään pussiosaan vauva tarttuu ja huiskii vimmatusti pussi kädessään...

Ilmaopalloa en antaisi pienelle, mutta pakastepussi kestää ja on siksikin turvallinen vauvan pidellessä...Joku saattaa keksiä mitä pussin sisään laittaisi, huomioiden turvallisuuden mahdollisen pussin repeämisen vuoksi.

Häkkisänkyyn olen laittanut esineet kanttinauhaan. Pujotin sille korkeudelle mistä vauva voi huitoa käsillään ne liikkumaan: pikkuvispilän, pullasudin, tuttipullon kierrekorkin...ympärille katsoen löytyy...

Ostettujakin on, mutta vauva haluaa erilaisia asioita käsiinsä ja tutkimiseen, koska ei ihan vielä osaa leikkiä.

Vierailija
2/10 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan paljon aikuiselta aikaa, huomiota ja hyväksyntää.

Joku ruuvvi sinussa tätä ei ymmärrä.

Lapselle ei tee edes hyvää jos on paljon kaikkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kolmonen ei välittänyt vauvaleluista juurikaan sen jälkeen, kun itse pääsi liikkeelle konttaamalla ja samalla käsiksi kaikkiin muihin ihaniin leluihin. Olin ostanut kirppareilta paljon uutta kolmannelle ja jäivät huomattavasti vähemmälle käytölle kuin ekoilla.

Vierailija
4/10 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI haluat ostaa niitä vauvaleluja? Mihin tarpeeseen? Sekö, että ostaminen herättää jotain tunteita vai miksi?

Vierailija
5/10 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi syy liittyy ostamisen tuottamisiin tunteisiin, ei esim siihen että vauva tarvitsisi.

Vierailija
6/10 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi syy liittyy ostamisen tuottamisiin tunteisiin, ei esim siihen että vauva tarvitsisi.

Vauva tarvitsee:

- aikuisen tai aikuisia, jotka pitävät hänestä huolta

- ravintoa

- puhtaat ja kuivat vaatteet ja sängyn.

Vauvalle riittää aivan muutama lelu. Haluatko sä oikeasti kotiisi lisää tavaraa? Lapsiperheessä paikat täyttyy muutenkin lasten tarvitsemista (ja vielä useammin tarpeettomista) tavaroista. Sä et varmaan halua sitä lisää?

Jos haluat varata tulevalle vauvalle jotain, niin kudo tai virkkaa hänelle peitto. Prosessi kestää kauan, ja voit sen aikana käydä läpi kaikkia niitä tunteita, joita uuden vauvan tulo aiheuttaa.

Vierailija
7/10 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää nyt itsekin; vauvan lelut ovat käyneet läpi hurjan kehityksen ja niitä on nykyään saatavissa kaikissa eri väreissä, laaduissa jne. Iso osa on suunnattu sellaisiksi, että herättävät nimenomaan naisen huomion...kukakohan ne ostaa ;).

Minusta tässä "vauva ei tartte mitään"-touhussa on menty jo vähän liian pitkälle. Ketä me muka yritämme huijata? Ihankuin lapsi menisi tuossa iässä rikki yhdestä tai kahdestä "ylimääräisestä" lelusta! Meillä on biologinen(kin) tarve antaa lapsellemme vain parasta, kehittää häntä ja opettaa tarpeellisia taitoja.

Vierailija
8/10 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko tukkoisen kodin, joka pursuaa tavarapaljoudesta?

Vierailija
9/10 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap sanonut että esikoisen vauvaleluja on kotona tallessa. Eli tarvitseeko niitä vielä sitten lisää ostaa?

Itse mietin usein sitä kun vauvoille ostetaan kaikkea mitä markkinoilla on, mutta heti kun lapsesta tulee koululainen tai esiteini, niin sille ei tarvitsisi ostaa enää mitään. Silloin kuitenkin se on lapsi, joka niillä vaatteilla tai tavaroilla saa arvostusta kavereiden keskuudessa, toisin kuin vauva-aikana, jolloin kilpavarustelu on ihan äitien välistä puuhaa. Tästä varmaan johtuu, että isomman lapsen toiveita esim. merkkivaatteista, tietokoneesta tai pelikonsoleista pidetään turhina, kun se ei sitä äidin statusta enää nosta toisin kuin tietynmerkkiset lastenvaunut aikanaan.

Miettikää nyt itsekin; vauvan lelut ovat käyneet läpi hurjan kehityksen ja niitä on nykyään saatavissa kaikissa eri väreissä, laaduissa jne. Iso osa on suunnattu sellaisiksi, että herättävät nimenomaan naisen huomion...kukakohan ne ostaa ;). Minusta tässä "vauva ei tartte mitään"-touhussa on menty jo vähän liian pitkälle. Ketä me muka yritämme huijata? Ihankuin lapsi menisi tuossa iässä rikki yhdestä tai kahdestä "ylimääräisestä" lelusta! Meillä on biologinen(kin) tarve antaa lapsellemme vain parasta, kehittää häntä ja opettaa tarpeellisia taitoja.

Vierailija
10/10 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viihdyttää kaikella kotoa jo löytyvällä esineistöllä (turvallisuusnäkökohdat huomioiden), sillä kaikki on hänelle joka tapauksessa uutta. Muissa ikävaiheissa sama ei ole enää mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi