Miten saisi kuukauden ikäisen nukkumaan itsekseen?
Eli vauvan koppa omassa sängyssä kiinni, iltasella nostan sinne kun nukahtaa maitotankkaukseen sylissä (tai on nukahtamaisillaan, nukahtaa sitten samantien sängyssä). Vähän kapalotyylisesti peittelen peitettä suojaksi. Yleensä ekan yöimetyksen jälkeen jatkaa hyvin uniaan omassa, mutta aamuyöt on sellaisia, että aloittaa imetyksen jälkeen ähinän ja itkeskelyn omassa sängyssä ja viihtyisi enää vain minussa ja rinnassa kiinni. Heräilee omassa jatkuvasti, minunkin vieressä melkein vaatisi että nänni on suussa ja naama siis aivan rinnassa kiinni.. arvatenkin en uskalla itse nukkua, pelkään että tukehdutan vauvan. Aamuyöt on siis todella levottomia. En haluaisi pitää vauvaa vieressä siksikin, että isommat sisarukset kömpivät joskus viereemme ja pelkään että vauva jää heidän alleen. Tuttia vauva ei kelpuuta, monesti yritetty. Millä saisi vauvan nukkumaan loppuyönkin omassa sängyssään?
Kommentit (6)
Miksi toivottavasti provo? Outo kommentti. En muista miten oli isompien kanssa, ikää heillä jo 4 ja 6, mutta sen kyllä muistan että jossakin vaiheessa harmittelin miten pienempi oppi nukahtamaan vain tissi suussa. Jos saisi alusta lähtien opetettua tämän nukahtamaan rauhallisemmin omaan sänkyynsä.
aamuyöllä ei riitä unta muutakuin tissi suussa. en tiedä mtn. opetuskeinoja 1kk vauvalle...tai minun mielestäni 1kk vauvaa ei tarvi opettaa.
kyllä se ajan kanssa helpottaa, tai ainakin lapsi kasvaa ja uskallat pitää tissillä :)
ja 3 lasta minullakin. ei tuo ollut ongelma...joskus ne vauvat vaan ähisee/itkee/tms. tuntitolkulla, ei siihen ole mitän apuja.
ja kokeile nukkuisiko siinä. sitä on helppo heiluttaa käsi laidan yli itsekin puoliunessa!
niin paljon kuin haluaa!
relaa nyt vähän!
ruoka ja läheisyys on todella tärkeetä.
miksi vauvaa pitäisi vastasyntyneenä kouluttaa kuin koiraa?siksi että äiti saisi nukkua.
anteeksi,mutta minua ärsyttää tällaiset aloitukset.miksi sitten halusit vauvan?
mietippä asiaa puolen vuoden kohdalla uudestaan ja ole nyt vaan ÄITI.
tissilapset on semmosia ja jos kerta teillä non muitakin lapsia ,luulisi sinun niiden perusteella tietävän kyllä asian.
toivottavasti provo.