Mitenhän paljon kirkosta erottaisiin, jos
eroamiseen vaadittaisiin esim. kirkkoherranvirastossa käyminen eikä eroaminen onnistuisi netissä? Syntyisiköhän samanlaista joukkopakoa, kuin esim. tämän homokeskustelun myötä on käynyt, jos eroamiseen vaadittaisiin muutakin kuin muutama klikkaus? Nähtiinhän se Facebookin yleislakon kohdallakin, että klikkaukset ovat helppoja, todellinen toimiminen puuttuu...
Kommentit (15)
olen eronnut silloin aikanaan kun piti käydä virastossa eroamassa. Onneksi tuo on nykyään vaivattomampaa. Kun kerran ihminen liitetään kirkkoon jo vauvana mielipiteitä kyselemättä, niin hyvä että kirkosta pääsee eroon nykyään helposti.
kirkkoakin, mutta tarkoitin, että jos pitäisi ihan oikeasti mennä jonnekin ja kirjoittaa lappusia, niin riittäisikö monen protestitahto tähän vai onko vaan niin helppo protestoida netin välityksellä?
Ylellä syytä olla ylpeä, kun onnistuneet tekemään ohjelman, joka herättänyt näin paljon keskustelua!
itsellä jäänyt ihan vaan kirjakerhostakin eroaminen sen takia, ettei sitä voi tehdä netissä vaan pitäs laittaa kirjallinen ilmoitus tai soittaa...
klik klik!
Kolmoselle, uskon, että kaltaisesi ovat enemmän tosissaan, kuin netissä eroavat.
Ap
... miks ei samalla kaikki helsinkiläiset ala boikotoimaan urheilupaikkojaan, eikö niissäkin ollut jotain homofobisia jeppejä, jotka ei suostuneet markkinoimaan sitä homokampanjaa? Musta se on paljon oudompaa kuin se, että kirkko ei hyväksy.
kyllä ihan varmasti ne, jotka tosissaan esim. tuon ohjelman jälkeen ovat tulleet vakuuttuneiksi, että eivät jaa enää näkemyksiään kirkon kanssa, eroaisivat silti. Jos joku eroaa ihan joukon jatkona miettimättä asiaa sen tarkemmin, niin sellaiset varmaan jättäisivät eroamatta. Tiedä sitten, kuinka moni eroaa kirkosta ihan vain sen takia, kun muutkin eroaa, vaikka uskoisi Jumalaan ja olisi edelleen kirkon puolella...
(olen positiivisesti yllättynyt!), miten homomyönteinen kansa meistä onkaan sukeutunut esille tämän yhden tv-ohjelman kautta!
(olen positiivisesti yllättynyt!), miten homomyönteinen kansa meistä onkaan sukeutunut esille tämän yhden tv-ohjelman kautta!
Samoin. Minut myös herätti se, miten kirkko lisää syrjintää ja rakkaudettomuutta, vaikka heidän mielestäni pitäisi pitää erityisesti sorrettujen puolta ja edistää yhteisöllisyyttä. Nyt he haluavat nostaa muureja ihmisten välille ja kohottavat itsensä muiden yläpuolelle. Raamatussa sanotaan monta muutakin asiaa, joita ei kirjaimellisesti enää tässä ajassa noudateta. Edes uskikset eivät itse noudata.
jos ei olisi vauvana liitetty? Siitähän tässä on kyse. Itse ei ole valittu jäsenyyttä.
jos ei olisi vauvana liitetty? Siitähän tässä on kyse. Itse ei ole valittu jäsenyyttä.
moni kuitenkin vahvistaa liittymisensä teini-iässä rippikoulun myötä.
vielä tottumuksen voimalla, kun ei uskalleta olla omaa mieltä.
vielä tottumuksen voimalla, kun ei uskalleta olla omaa mieltä.
kun kyse oli niistä vauvoina liitetyistä.
Samoin. Minut myös herätti se, miten kirkko lisää syrjintää ja rakkaudettomuutta, vaikka heidän mielestäni pitäisi pitää erityisesti sorrettujen puolta ja edistää yhteisöllisyyttä. Nyt he haluavat nostaa muureja ihmisten välille ja kohottavat itsensä muiden yläpuolelle. Raamatussa sanotaan monta muutakin asiaa, joita ei kirjaimellisesti enää tässä ajassa noudateta. Edes uskikset eivät itse noudata.
moni kuitenkin vahvistaa liittymisensä teini-iässä rippikoulun myötä.
uskonasioiden kannalta? Vai mennäänkö sinne vain koska kaikki muutkin menevät?
Jumalaan voi uskoa sen jälkeenkin.