Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisitko tätä mun arkeani?

Vierailija
16.10.2010 |

Vuoden ikäisen lapsen yksinhuoltajana ilman mitään tukiverkostoja, työrytmi raskaalla hoitoalalla 5 päivää töitä, 1 vapaa, seitsemän päivää töitä, 1 vapaa, seitsemän päivää töitä, yksi vapaa, viisi päivää töitä, neljä vapaata.

Tuossa välissä iltavuoroja, jotka loppuu klo 22, ja seuraavana aamuna aamuvuoroon klo 07. Vauva silloin yötä päiväkodissa. Kahden iltavuoron välissä lapsi kotiin illalla klo 22.30 rattailla vieden syyspimeässä (ei ole autoa), jottei tarvitse jäädä yöksi, ja että saadaan olla edes jokunen tunti yhdessä.

Työaikasuunnittelu on täysin pyllystä, ei meinaa jaksaa.. Tätä on hoiva-ala. Itse ei voida vaikuttaa vuoroihin.

Uupumus painaa, ja lapsi käy kotona vain kääntymässä. Rahoissani en ole, pakko tehdä töitä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäki rupesin siivoojaks koska varasto alalt en löytäny työtä missä olis pelkkä päivävuoro, tulot tippu mut ahdistus katos ja voin paljon paremmin ja jaksan lapseni kanssa touhuta...

Vierailija
2/30 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmen lapsen yh, joka osaa laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Raha ei ole kaikki kaikessa. Vähemmälläkin pärjää, mutta lapsuutta ei saa takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan etsimään uutta duunia ja huom!! ehtoja voi ja saa sanella. Kun olet hyvä tyyyppi ja kova tekemään töitä, pääset vaikuttamaan työvuoroihin. Pääseehän niihin vaikuttamaan ne laiskat ja ammattitaidottomatkin hoitsut.

Vierailija
4/30 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka hevonen laitettaisi tuollaisille tyovuoroille niin johan olisi elainsuojeluihmiset aseissa.

Otan osaa, etko voi mitenkaan parantaa tilannetta?

Vierailija
5/30 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko tuo 1½ listan työt ja vapaat?

Vierailija
6/30 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on liian vähän vapaapäiviä.

Vierailija
7/30 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaan menoja pienemmiksi.

Vierailija
8/30 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ihmettele,että oot väsynyt!voimia!

Vierailija
9/30 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuusi vapaata on yhdessä listassa. Ja niille jeesustelijoille, jotka paasaa rahasta. Siis millä me sitten eletään? Stadissa asutaan ja asuminen MAKSAA! Ja ei, en ole muuttamassa Hikiälle. Ei ole autoa.

Vai onko tuo 1½ listan työt ja vapaat?

ap

Vierailija
10/30 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin pitkään jaksoon sinulla on liian vähän vapaita eli siinä on kahden jakson keskeltä päivät?

Välillä tulee tuollaisia paskaputkia niinkun meillä on tapana sanoa, tosin noin pitkää paskaputkea ei meillä ole kukaan saanut. Listantekijä pitäisi laittaa kurssille miten tehdään Ihmisille lista. En yhtään ihmettelisi jos tuollaisessa paikassa on huutava pula sijaisista.

Ja en jaksaisi arkeasi, yleensäkin ihmettelen miten pienten lasten äidit jaksavat hoitoalalla, minä tarvitsen joka päivä pari tuntia aikaa jolloin kukaan ei tarvitse minulta mitään. Omat lapseni ovat jo kouluikäisiä.

Vierailija
11/30 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää vaan sun lapsi ihan hirveästi. =((

Hoitajana pks:lla tiedän miten hyvä työtilanne meillä on; itse vaihdoin juuri päivätyöhön lasten takia. Sitä ennen tein vuokrafirman kautta paremmalla palkalla säädellen itse työvuoroni.

Vierailija
12/30 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän sä saat elatusmaksun,asumistukea ja muitakin tukia ja varmasti pärjäät ilman tollaisia vuoroja.Itse olen 3lapsen kanssa yksin ja tein lyhennettyä koska halusin olla lasten kanssa vaikka olivatkin jo koululaisia.Muuttakaa kaksioon ja hiukan kauemmas Stadista missä asuminen hiukan halvempaa.Alalta kyllä löytyy imhimillistäkin duunia

Oikeesti lapsi on pieni hetken ja sulla on aikaa tehdä duunia vaikka yötä pvää kuhan lapsi isompi

Vierailija
13/30 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa oli 10pv liikaa kolmen viikon listaan.

Vierailija
14/30 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim vanhuspuolella tosi paljon pulaa,ja hyvin pääsee vaikuttamaan vuoroihinsa.Mulla 3 viikon listassa 3 iltaa,1 viikonloppu,muut aamuja.Valintakysymys,todellakin.Uuden duunin saat vaikka maanantaina.

Vierailija
15/30 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyppäsin oravanpyörästä pois. exä sillon katto pienempiä omassa kotonaan ja yksi lapsista oli kotona. Sitten päätin ettei oo mun juttu ja sanoin itteni irti.

Päivääkään en ole katunut, olin sen jälkeen 9kk työttömänä ja nyt säännöllisessä päivätyössä.

En ikinä enää tee vuorotyötä!

Vierailija
16/30 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rääkkäät itseäsi ja lastasi. Minulla melkolailla samat lähtökohdat kuin sulla mutta olen kyllä valinnut yöni niin että teen pelkkää päivävuoroa, kaikkea ei hei tarvitse sietä ja kukaan ei täällä nälkään kuole.

Vierailija
17/30 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rankat hoitopäivät 1 vuotiaalla. En ymmärrä miksi teet töitä, kun voisit olla hoitovapaalla?

Kun lapsesi lähtee kouluun 6 vuoden päästä, niin elämäsi ei voi olla enää noin.

Pitää olla joku joka hoitaa lastasi, kun olet iltavuorossa. Onko tarpeeksi rahaa palkata lastenhoitaja?

Voi tuntua kaukaiselta ajatukselta, mutta ne vuodet menee nopeasti ja sinun jo nyt otettava huomioon ettei ekaluokkalaista voi jättää yksin koko illaksi kotiin. Voihan olla, että löydät miehen, jolla on päivätyö, mutta missä välissä sellaisen kerkeäisit hankkia?

Vierailija
18/30 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaa ja tee itse jotain elämällesi ja ennen kaikkea lapsesi elämälle! Kukaan muu ei tule sun elämääsi muutamaan...

Vierailija
19/30 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteessa samassa tilanteessa 10v,vaikka lasten päihdeongelmainen isä on pyöritetty mukana samalla tavalla kuin muksut.Hän ei ole ikinä hoitanut lapsiaan tuntia enempää(ehkä 1x kk max)hän ei ole ottanut mistään asiasta vastuuta,olen joutunut kaikki hänenkin asiansa hoitamaan,kotitöitä hän on tehnyt n.1x VUODESSA!jAKSANUT OLEN NIMENOMAAN KUN SAAN TEHÄ TÖITÄ VANHUSTEN PARISSA.jaksamista sinulle :)

Vierailija
20/30 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pikkukoululaisen kanssa tuntui tuo pikkulapsiaika vielä helpolta sovittaa työelämä ja perhe-elämä. Nyt jo helpottaa, kun lapsi jo reilusti toisella kymmenellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi