Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tädin mies juuri kuoli, mitä teen

Vierailija
16.10.2010 |

Pitääkö lähettää tädille kukkia? Vai mitä tehdä?

Ei olla hirveän läheisiä ja tädin kuolleesta miesystävästä en pitänyt. Mutta toki ymmärrän, että tädille tämä hirveä järkytys.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraile jos mahdollista kukkapuskan ja osanottokortin kanssa ja löydä miehestä edes jotain mukavaa sanottavaa. Hautajaisiin voit laittaa adressin jos et paikan päälle mene. Mutta jos saavut paikalle, voitte muiden sukulaisten kanssa laittaa kimppakukkalaitteenkin.

Vierailija
2/14 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pelkkä korttikin riittää, jos ette olleet kovin läheisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut kovin läheinen tädin kanssa ja tädillä on läheisempiäkin sukulaisia.

3

Vierailija
4/14 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankaluutena tässä on, että täti kuolleen miehnsä kanssa on tällä hetkellä 200 km päässä, vaikka asuvat n 3km päässä meistä.

Hautajaisiin kai on vähän pakko mennä jos kutsutaan..

Mutta nyt siis täti pyrkii sieltä kotiin tai tyttärelleen eli mun varmaan kannattais laittaa kukkalähetys sitten huomenna.. jos se kerran on tapana..

Vierailija
5/14 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mielelläni soittaisi, koska oikeasti en oikein pystyisi sanomaan mitään positiivista miehestä.. enkä halua valehdella.

Vierailija
6/14 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista myös pahoitella.

Itse tekisin varmaan niin, että soittaisin ja kertoisin kuulleeni suru-uutisen ja pahoittelisin tapahtunutta. Sanoisin myös, että jos vaan mitenkään voin olla tässä hetkessä hänelle avuksi, niin sanoo vaan. Sanoisin myös, etten halua tungetella mutta olen ihmisenä ja sukulaisena käytettävissä.

Tässähän on mahdollisuus lähentyä!

Vierailija
7/14 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

otat vaan osaa suruun, keskity tätiin tai sano että et osaa sanoa mitään ja halaat tätiäsi. Jos on tulossa kotiin viet huomenna kukat ja halaukset.

Vierailija
8/14 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos en olisi läheinen. Itse en ainakaan halunnut vatkata läheisen kuolemaa non-stop parin ekan päivän-viikon aikana kummin kaiman serkkujen kanssa. Lähimpien ystävien kanssa puhuminen tietysti asia erikseen. Tekstari riittää aluksi.

Vierailija
9/14 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos en olisi läheinen. Itse en ainakaan halunnut vatkata läheisen kuolemaa non-stop parin ekan päivän-viikon aikana kummin kaiman serkkujen kanssa. Lähimpien ystävien kanssa puhuminen tietysti asia erikseen. Tekstari riittää aluksi.

Vierailija
10/14 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/14 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit laittaa osanottokortin tädillesi hänen kotiinsa. Osta valmiskortti, niin ei tule kirjoitettua siihen mitään sammakoita. Hautajaisiin ei ole mikään pakko vihamielellä mennä. Miehellä on varmasti omiakin perheenjäseniä ja omaisia hautajaisiin.

Vierailija
12/14 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pelkkä miesystävä, eli eivät edes asuneet yhdessä, niin ei tosiaankaan tarvitse mitään osanottokortteja laittaa. Jos oli avopuoliso/aviopuoliso, niin sitten, mutta miesystävä on miesystävä, seurustelivat vasta.

Vierailija
13/14 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteamus: Olen pahoillani menetyksesi johdosta/ Otan osaa rakkaasi positumisen vuoksi. tvs. on paikallaan.

Tässä et ota mitään kantaa vainajan ominaisuuksiin. Jos täti sanoo; "kun XX oli niin hyvä mies", voi siihen todeta niin tvs.

Vierailija
14/14 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka sanoi että ihan hassua sanoa leskelle että soita ja pyydä apua, kun hän ei jaksanut leikata ruohoa ei sitä tullut mieleenkään soittaa kenellekään ystävällisen toivotuksen antajalle ja sanoa nyt en jaksa leikata nurmikkoa.

Sen sijaan hänestä oli mukava kun sisko tuli perheineen ja sanoi että nyt mennään istuttamaan ruusut jotka nuorella leskellä odottivat istutusta.

Hän myös sanoi että juuri leskeytyneenä loukkaantui toisten hyvää tarkoittavista sanoista, kyllä sinä uuden vielä löydät tai jostain kyllä se siitä tokaisuista.

Hän lisäsi että osaanottava hiljaisuus oli ihan hyvä. Eli halaus ja voivoi riitti. Sen sijaan välinpitämätön hiljaisuus oli hyvä.

Samassa ohjelmassa sanottiin että surussa paikalle rientävät kaikki itselleen lohtua hakevat, mutta oikeat ystävät iloitsevat myös ystävän onnesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme