Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kannattaako viedä lapsi lääkäriin? Huomenna etelään

Vierailija
16.10.2010 |

Meidän pojalla on kova nuha ja huomenna olemme lähdössä etelään. Pohdin tässä, olisiko viisasta viedä hänet täällä päivystykseen, jotta saisimme mahdollisesti antibiootit matkalle mukaan (hänelle tulee helposti korvatulehdus) - antaako lääkäri antibiootit, vaikkei tulehdusta vielä olisikaan?

Voiko poika ylipäätään uida ja sukellella nuhassa, vai tuleeko siitä korvatulehdus?

Kuumetta ei ainakaan suuremmin ole ollut.

Mielipiteitä?

Nenäsuihketta olen antanut hälle jo pari päivää.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vakuutus, niin yksityiselle mars. Ja korvatulehduksen saa helposti uima-altaan vedestä.

Vierailija
2/12 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on päivystys tänään.

Ai miten uima-altaasta saa korvatulehduksen? Poika on uimari muutenkin (treenit kolme kertaa viikossa), joten lienee "tottunut" uimiseen/sukeltamiseen, mutta ei hän tietysti nuhassa treenaa. Onko tuo etelän altaiden vesi jotenkin bakteeripitoisemapaa?

HArmittaa vaan, jos istutaan "turhaan" jonottelemassa päivystyksessä ja sitten lääkäri sanoo että nenäsuihketta vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antakaas lisää mielipiteitä ja neuvoja epävarmalle :)

Vierailija
4/12 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei olisi vakuutustakaan?

Jos vakuutus, niin yksityiselle mars. Ja korvatulehduksen saa helposti uima-altaan vedestä.

Vierailija
5/12 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmuuden vuoksi ei missään nimessä pidä antibiootteja popsia, 1 kuurin jälk kestää 1v ennnekuin elimistön suoliston bakteeritasapaino yms on kutakuinkin taas normaalilla tasolla ja ok.

Toiseksi kävisin yksityisellä ja pyytäisin sen respetin "takataskuun" ja kolmanneksi käyttäkää lapsella korvatulppia kun hän ui.

Vierailija
6/12 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä tämän tiedän. Mutta jos vaihtoehtona on täysin pilalle mennyt etelänmatka ja korvasärkyä itkevä lapsi, joka ei voi uida ollenkaan, minusta antibiootit saatetaan tarvita.

Vierailija
7/12 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä rupea sitä antibioottia sille syöttämään jo nyt ikäänkuin varuilta! vaan vasta sitten jos alkaa oireilla jotenkin, esim itkuisuudella tai valittamalla korvaa tai jos korva on kovin aristava kun korvanlehdestä varovasti "kiskaisee".

Ja siihen uimiseen on tosiaan omanlaisensa korvatulpat, apteekista ostimme sellaisia voimakkaan pinkin värisiä meille.

-7-

Vierailija
8/12 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nimenomaan, että jos tuo pahenee ja kuume alkaa nousemaan, tai jos korvaa alkaa särkemään tai muita selviä oireita.

Kiitos korvatulppavinkeistä, minäpä kipaisen apteekissa.

Voi olla että käytän vielä etelässäkin lääkärissä, jos oireet pahenee, varmistetaan onko tulehdusta. Kerran vain jouduimme siellä "pulaan" kun antibiootitkin piti itse sekoittaa (mikstuura). lisäksi poika sai niistä allergisen reaktion ja koko loma oli pilalla. Ei parantunut korvatulehdus ja koko vartalo oli nokkosrokon vallassa.

ap

Vierailija
9/12 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ratkaisu ole jo ihan selvä.

Vierailija
10/12 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie ihmeessä lääkäriin ja pyydä resepti valmiiksi. Toivottavasti saat reseptin ja siten voisit hakea lääkkeetkin. Mutta ota lääkkeet mukaan vain varoiksi ja aloita kuuri vasta jos korvasärky alkaa. Oletan että teillä pojasta jo oppinut milloin on korvatulehdus?

Me lähdemme tänään etelään ja vanhin lapsi on flunssassa. Pientä lämpöä ja nuhaa. Pienin alkoi myös niiskuttaa. Eivät siis ole täysin kunnossa, mutta eivät yleensä kärsi tulehduksista. Taidetaan nauttia siis puolikuntoisten lasten kanssa uimisesta ja auringosta etelässä.

Toistaalta tämä syksy meillä lapsilla ollut koko ajan kurkku kipeä, flunssaa ja nuhaa, sekä pientä lämpöä välillä. Ei siis eroa mitenkään edellisestä kuukaudesta. Tähän jo turtuu, eikä lapsia voi koko aikaa pitää levossa. Eletään siis muuten normaalisti, ainoastaan urheilutreenit jäävät välistä ja kouluun ei mennä. Kotona saavat puuhastella niinkuin muulloinkin, kuten siellä etelässäkin:)

Vierailija
11/12 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävimme lääkärissä ja kuuri saatiin mukaan varuiksi. Myös vahvempaa/parempaa nenäsuihketta saatiin.

12: mitä se sulle kuuluu :)? Mua ärsyttää tämä palsta, kai mä saan nostella viestejäni jos mua huvittaa. Mikäs poliisi sinä olet?

Viimeiselle kirjoittajalle hyvää etelänmatkaa, ja toivotaan että flunssat hellittävät!

Vierailija
12/12 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävimme lääkärissä ja kuuri saatiin mukaan varuiksi. Myös vahvempaa/parempaa nenäsuihketta saatiin.

12: mitä se sulle kuuluu :)? Mua ärsyttää tämä palsta, kai mä saan nostella viestejäni jos mua huvittaa. Mikäs poliisi sinä olet?

Viimeiselle kirjoittajalle hyvää etelänmatkaa, ja toivotaan että flunssat hellittävät!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän