Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yökylävieras, lapsi ilmoittaa että ei halua syödä mitään

Vierailija
15.10.2010 |

iltapalaa tarjosin klo 21.00 lapsi toteaa toisesta huoneesta en mä syö mitään, ei mun tarvitse.

miten toimisit?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä aamupala sitten maistuu. Jos ei sekään, syö sitten kotonaan. Ei se nälkään puolessa vuorokaudessa kuole.

Vierailija
2/13 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin ettei ole pakko syödä mutta seuraava ruoka on kello se ja se aamulla. Yöllä ei syödä. Tietenkin voisin yrittää tarjota iltapalaa pari kolme kertaa ja houkutella sanomalla esim. mitä "hvyää" pöydässä on. Tai kysymällä mistä ehkä tykkäisi esim. jos ei leipä maistu niin sitten ehkä jogurtti?

Mutta jos ei edelleenkään halua niin sitten se on aamupala seuraavaksi. Ja tietenkin lapsen lähtiessä kotiin sanoisin ehkä lapsen vanhemmille ettei iltapala maistunut tai söi sitten aamulla sitä tai tätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulee nälkä voi käydä jääkaapilla hakemassa itse ruokaa tai pyytää sitä minulta.

Olettepa te muut aika tiukkapipoja. Kyllä meillä saa niin vieraat kuin omatkin lapset käydä jääkaapilla iltapalankin jälkeen jos on nälkä. Tässä tuskin on kyse mistään kovin pienestä lapsesta.

Vierailija
4/13 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset eivät esim. tunne tuota tapaa syödä iltapalaa, meillä syödään iltaruoka klo 18-19 välillä eikä sen jälkeen syödä ikinä mitään.

Aamupalaakin syödään viikonloppuna vasta klo 9-10.

Ehkä yökylävieraan perheessä ei myöskään syödä noin myöhään?

Vierailija
5/13 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos vanhemmilta ei ole tullut viestiä tyyliin "meillä muuten se suomalaiskansallinen iltapala syödään klo 22 eikä klo 19-21", tai lapsi ei ole älynnyt sanoa, ettei heidän kotona noin outoihin aikoihin syödä, niin antaisin olla koko jutun. Syökööt kun maistuu - tosin meillä se "syö kun maistuu" on sitten se seuraava suomalaiskansallinen ruoka-aika.

Vierailija
6/13 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulee nälkä voi käydä jääkaapilla hakemassa itse ruokaa tai pyytää sitä minulta. Olettepa te muut aika tiukkapipoja. Kyllä meillä saa niin vieraat kuin omatkin lapset käydä jääkaapilla iltapalankin jälkeen jos on nälkä. Tässä tuskin on kyse mistään kovin pienestä lapsesta.

Minä en päästä vieraita lapsia jääkaapille. Ja en varsinkaan lapsia.

Meillä kyläili kesällä ja alkusyksyllä kaksi ihastuttavan reipasta sisarusta, jotka ottivat tässä isossa talossa jokaisen tilan, kaapin, laatikon ja siellä olevan tavarain omakseen. Lupaa kysymättä he menivät, aukoivat, tutkivat, ottivat leikkiin. Jääkaapille myös.

Oli kamala homma etsiä ne tavarat, laittaa paikoilleen, johonkin leikkikokonaisuuteen kuuluvat osat yhteen jotta niillä voisi jatkossakin leikkiä..

siinä oli jo tarpeeksi. Mutta jääkaapille ei sentään mennä !! Eikä kaapille laseja hakemaan!!

Kun en ole antanut heidän tonkia koko kotiani aina kodinhoitohuoneen kaappeja myöten _ jalupaa kysymättä siis, ja kyseessä 8 v lapsi _ ja olen pitänyt tiukkaakin saarnaa, on kyläilyt harventuneet. Mutta on ainakin mennyt perille, että kun sanon; nyt on aika mennä kotiin, myös menevät.

Aiemmin söivätkin meillä. Ei se mitään, se kävi, mutta sitten alkoi niin usein kieltäytyä etten enää tarjoakaan.

Vierailija
7/13 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sanoisin, että kerro, kun on nälkä niin saat ruokaa.

Vierailija
8/13 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ei meinannut suosutua syömään mitään aamullakaan, puolikkaan jogurtin sentään.

tiedän että perjantaina lapsi ei ole syönyt mitään kunnollista klo 17- jälkeen, jotain tikkaria imeskeli kun tänne tuli.

Meillä ei kyllä mennä jääkaapille jos on juuri tarjottu ruokaa.

ap

Vierailija
9/13 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aina kotona ojentelemassa niitä laseja?

Vierailija
10/13 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nimittäin haluaisin tietää, jos lapseni ei ole noin moneen tuntiin syönyt mitään kunnollista.

Vierailija
11/13 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähtenyt kaverin synttäreilekkään, kun sielllä piti syödä. Onneksi meni ohi jos tälläkin lapsella on joku pelko. Oli pieni ja hento lapsi.

Vierailija
12/13 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran kyleessä eräs tyttö, joka syö kotona ainoastaan roskaa. Tarkoitan sillä limua, popparia, karkkia, pasteijoita jne. Meillä kun sitten on tarjolla tavallista ruokaa, niin eipä lapselle kelpaa mikään. Pari ensimmäistä kertaa yritin kysellä ja tarjota kaikennäköistä, mutta en suostu ostamaan pelkkää roskaa edes vieraan lapsen takia. Jos ei siis normileivät kelpaa, niin on sitten syömättä.

On kyllä niin kalpea ja aneemisen näköinen lapsi, että ei varmaan ikinä syö mitään fiksua.

Vierailija
13/13 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaapeille ei mennä tonkimaan omin luvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä