Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rattaiden kankaiden pesu

Vierailija
15.10.2010 |

Oon nyt irrottanut kankaat noista meidän Gracoista (eikä mennyt kun ehkä 15min! Oon lykännyt hommaa muutaman kuukauden, koska oon ollut varma, että se on tosi vittumainen homma.) ja seuraavaks ne pitäis pestä.

Voinko mä laittaa pesuaineeks tota vanishin geeliä, vai laitanko ihan vaan omoa? Mahtaako tehota kunnolla, kun pitää kuitenkin 30asteen hienopesulla pestä...

Ja uskallanko mä pestä myös ton kuomun, kun siinä on tuo muovi-ikkuna? Laitanko jotain huuhteluainetta?

Joo, ohjeessa on, että käsinpesu, mutta tossa meen koneessa on käsinpesuohjelma, sillä mä oon turvakaukalon päällisenki pessyt, ja vaunujen jalkapussin, jne, eikä ne oo mennyt miksikään.

Nuo rattaiden kankaat nyt kuitenkin on paljon likasemmat, joten siks pitäis saada vähän jotain tehoa enempi tohon pesuun.

Ainii, mulla ois tuolla kaapissa tollasta tekstiilien suoja-ainetta, mikä tekee pienen vettä- ja likaa hylkivän kalvon, laitakon sitä pesun jälkeen?

Samasta kaapista löytyis myös tekstiilien homeenestoainetta, suihkutettavaa, oisko se ok laittaa? Mahtaako nuo pelittää yhdessä, vai laitanko vaan toista tai en kumpaakaan?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhuu!

Vierailija
2/3 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän ne lähde ihan tavallisella pesuaineella ihan hyvin, ja ohjeen mukaan kannattaa pestä, vaikka kyllä mäkin oon tosiaan joskus pessyt jotain käsinpestäviä koneessa tollasella käsipesuohjelmalla. Luulisin, että ei huuhteluainetta.

Noi tekstiilien suoja-aineet on musta vähän epäilyttäviä, kun niissä on ties mitä myrkkyjä, joten en vaunuihin suihkisi, enkä enää sohvaankaan, nyt kun on lapsia. Jostain luin tästä joskus, mutta en nyt muista enää mistä...

Sanoisin siis, että peset vaan ihan tavallisesti ilman huuhtelu- ja muita aineita, joko käsin tai ehkä sit sillä käsinpesuohjelmalla. Ja kato, mitä siinä kuomussa sanotaan pesemisestä, yleensä tollaset muovit menee vähintäänkin aika ruttusiksi pesukoneessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalilla pesuaineella. tahrakohtiin ruiskutin vanishia. Kuomusta ei saanut kankaita irti, joten sen pesin käsin.

Mä laittaisin varmaan vain sitä vettä ja likaa hylkivää ainetta, koska me pidettiin rattaita lämpöisessä varastossa. Jos pidätte kylmässä niin silloin voisi myös sitä homeen esto ainettakin ruiskuttaa. Jos ruiskutat molempia, niin ruiskuta ensin homeenesto. anna kuivua kunnolla ja vasta sitten ulkosuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi