MIksi kirkosta eronneet ei käy puuhaamaan omaa hautausmaata?
Ärsyttää tuollaiset vapaamatkustajat, jotka eivät maksa kirkollisveroa ja sitten kuitenkin tunkevat maatumaan siunattuun maahan. Perustakaa omat hautausmaanne!
Kommentit (15)
Ärsyttää tuollaiset vapaamatkustajat, jotka eivät maksa kirkollisveroa ja sitten kuitenkin tunkevat maatumaan siunattuun maahan. Perustakaa omat hautausmaanne!
Jospa ottaisit selvää asioista. Kirkolla on hautausmaiden pitämiseen käytännössä monopoli, joten sinne ei olla tunkemassa vaan ennemminkin joudutaan. Ja hautauksesta laskutetaan erikseen.
ei kirkollisverosta. Sinänsä olen sitä mieltä, että sekä hautaustoimen että vihkimisoikeuden voisi ottaa pois kirkolta.
Valtio nimittäin maksaa ev.lut kirkolle osan yhteisöveron tulosta maksuna valtiollisten toimien, kuten hautausmaiden ja kulttuurisesti arvokkaiden rakennusten ylläpidosta.
Katoaa kuin tuhka tuuleen, kun ei pysty sanomaan enää mitään. looser!!
Vai etkö ole koskaan kuullut esim. vapaa-ajattelijoiden hautausmaasta???? Tampio.
Vituttaa tuommoiset typerykset, jotka ei selvitä faktoja ennen kuin alkaa meuhkaamaan.
jonka ylläpidon ja ympärivuorokautisen valaistuksen maksaa - yllätys yllätys!!! seurakunta kirkollisverosta. Eli me sekin saadaan kustantaa.
jonka ylläpidon ja ympärivuorokautisen valaistuksen maksaa - yllätys yllätys!!! seurakunta kirkollisverosta. Eli me sekin saadaan kustantaa.
Juurihan tuossa edelle selitettiin, että kirkolle korvataan nämä kulut yhteisveron tuotoista saatavilla rahoilla.
vissiin sitten sieltä pyhästä vedestä. Mun puolesta saatte hautausmaanne pitää :D! Mut selvittäkää nyt hyvät ihmiset tosiasiat ennen keuhkoamista...huuh huh. Onneks joukossa ihan selväpäisiäkin. Miten mä rupeen jo näkee punaista noiden kirkon puoltajien takia o_O.
Tuskin itse olen määräämässä minne raatoni tungetaan, mutta eiköhän jokin jätehuoltolaki pidä huolta siitä, ettei jäännökseni jää maan pinnalle. Itselleni se on yks hailee, missä mätänen. Olenkohan kuoltuani sekajäte...? Biojäte kenties... Tai peräti ongelmajäte tekopyhien raatojen hautuumaalla :-D
Tai sitten on osa hautausmaasta varattu kirkkoon kuulumattomille.