Kuka muka saa laitettua supon vauvalleen??
Kysyn vaan! Ensinnäkin, 8kk "vauva" ei meinaa millään pysyä selällään tai mitenkään muutenkaan päin paikoillaan. Kauhea huuto kun väkisin pitää eikä usko millään vaan venkoaa kahta kauheammain. Liukkaria laitoin kunnolla, mutta lapsi vaan punnas vastaan eikä suppo solahtanut sisään. Suposta oli enää puolet jälellä kun sitten annoin periksi :(
Onneksi ostin mysö nestemistä panadolia, sitä se sitten ois hotkinut vaikka kuinka paljon, makeasta kun tykkää...
Mutta mä luulin, että toi suuppo on helppo ja kätevä juttu, paskat!
Kommentit (41)
Mä teen näin:
- Avaan supon kuoren valmiiksi, mut jätän supon kuoren sisään. Laitan avatun supon esim sohvapöydälle.
- Lapsi selälleen lattialle käteen joku mielenkiintoinen tutkittava, johon lapsen huomio kiinnittyy
- vaippa, auki, tenavan jalat kohti kattoa, suppo pöydältä ja sujautus peppuun. Suppo pitää painaa kunnolla sisään jotta se menee sisemmän sulkijalihaksen taakse, muutoin se pullahtaa ulos
-
enkä tosiaankaan ole mikään hidas hämäläinen!
Mutta toista kertaa en kokeile, tykkäs niin kovasti tosta nestemäisestä :)
niin lapselle ei anneta periksi ja jätetä hommaa kesken vaikka mieli teksii. Jos äiti on päättänyt supon laittaa, niin se laitetaan. PISTE.
Aika hauska, ihan kuin koirankoulutusoppaasta :D :D
Monesti on tullutkin mieleen supernannya katsoessa, ettei ne vanhemmat koirankaan kanssa olis pärjänneet..
harjoituksen kautta se sujuu :) Joskus olen laittanut lapset makaamaan jalkojeni päälle tai sitten selälleen sängylle ja nostanut jalat ylös, niin sinne se sujahtaa.. Kyllä sen oppii, ku harjottelee!
kuin ihan pienelle vauvalle. Laitettua saatiin ja mielestäni todellakin kunnolla syvälle, mutta vauva inhosi koko hommaa niin, että työnsi lihaksillaan lopulta supon pois, vaikka oli sitä ennen pidetty paikoillaan jo jokunen aika.
Kakkonen saikin sitten heti tarvittaessa panadolia, ei enää kokeiltu suppoja.
Ei onnistu tämän kanssa vaikka olisi mitä houkuttimia! Kokeiltu nimittäin on!!! Ja ei ole tosiaankaan siitä kiinni, että olen "ensikertalainen" vaan tosiaankin kiinni siitä että vauvaa saa pitää paikoillaan KAKSIN käsin. Oli mullakin suppo valmiina, liukastettuna. Ceridalia kerkesin ruiskauttaa pyllyyn, sit se oli menoa. Kai se on sit villi ja vapaa ja pienestä pitäen.
Mutta onnittelut teille, jos teillä on helpompaa :)
PS. on muutenkin erittäin temperamenttinen... Ääripäät löytyy aika helposti...
sylissäkään, vetää siinäkin kaarelle tai yrittää pudottautua pois tai ihan mitä tahansa, jottei saisi niitä päälleen. Ja huuto on melkoista...
Istun sängylle, suppo auki valmiiksi, lapsi selälleen jalkojen väliin, jotain käteen, nilkoista kiinni ja koivet leukaan ja suppo sisään. Pidän vielä vähän aikaa kankkuja kiinni toisissaan että pysyy sisällä.
on kyllä ykkönen jos lapsi oksentaa. Ja meillä ainakin on oksentanut aina lääkkeiden jälkeen. Avuttomuutta minusta jos ei suppoa saa paikoilleen. Ja se vatsallaan jaloilla ja vauvalla pylly pystyssä on paras tapa rimpuilevalle muksulle.Ja sitten pakaran poskia pidetään hetki kiinni, että ei sulada pois.
Lapsia on erilaisia, eri vahvuisia fyysisilta voimiltaan ja luonteeltaan. Kuten on aitejakin.
Toiset huudattaa lapsiaan, eika tunnu missaan. Toisille aideille tekee fyysisesti pahaa nahda lapsensa itkevan. Toiset lapset ihan oikeasti on helpompia taman suponkin suhteen. Kokemusta on kahdesta eri lapsesta, toiselle sain laitettua, toiselle en.
Eika tuo suppo edes ole valttamaton, kun on nestemaista laaketta. Nestemainen toimii nopeammin, ja joskus se suppo voi oikeasti arsyttaa perasuolta. Ihmekaan jos siita ei tykkaa.
Joten ap, unohda suppo. Paa-asia, etta lapsi sai laaketta. Ja et muuten ole yhtaan sen epaonnistuneempi kuin nama suppoaidit.
on meillä kokeiltu ja ehdottomasti nykyään valitsen nestemäisen. Kyllä sen supon saa laitettua, mutta miksi sen valitsisi kun neste on tehokkaampaa ja vaikuttaa nopeammin. Myös vatsataudissa on ainakin meillä toiminut, koska vaikutus alkaa niin nopeasti. Nestemäistä panadolia voi mutten vähän hieroa ikeniin, kun on tulossa hampaita. Toimii :)
on kyllä ykkönen jos lapsi oksentaa. Ja meillä ainakin on oksentanut aina lääkkeiden jälkeen. Avuttomuutta minusta jos ei suppoa saa paikoilleen. Ja se vatsallaan jaloilla ja vauvalla pylly pystyssä on paras tapa rimpuilevalle muksulle.Ja sitten pakaran poskia pidetään hetki kiinni, että ei sulada pois.
pakkoko siita laakkeen annosta on tehda lapselle traumaattinen kokemus? Jos nestemainen menee paremmin ja lapsi viela nauttii siita, niin mika ihmeen itseisarvo se on huudattaa lasta ja vakisin (valilla oikein voimaa kayttaen) laittaa se suppo?
Tietysti eri asia, jos oksentaa, eika muuta vaihtoehtoa ole. Jos on muita vaihtoehtoja, ei ole avuttomuutta ottaa se katevampi vaihtoehto kayttoon!
Minä laitan aina niin ja hyvin onnistuu. ;)
Minä laitan aina niin ja hyvin onnistuu. ;)
kunhan on semmonen yrjötauti, että ei nestemäinen mene :)
Minun omani on helppo, senkuin laittaa vaan supon. Serkun lapsi taas on ihan vallaton, sille en meinaa saada millään kun joskus olen todennut että "sehän nyt vaan laiettaan"..
Ymmärrän, että laittaa supon, jos nestemäinen lääke saa heti oksentamaan, tms. Mutta miksi ihmeessä kukaan koittaisi ykkösvaihtoehtona suppoa?
Ymmärrän, että laittaa supon, jos nestemäinen lääke saa heti oksentamaan, tms. Mutta miksi ihmeessä kukaan koittaisi ykkösvaihtoehtona suppoa?
Nain on tehty sitten mummon aikojen, muuta vaihtoehtoa ei osata edes ajatella. Siksi.
the ykkösvaihtoehto vauvalle!
ei kaikki hommat suju. Kaikkihan me ollaan joskus ensikertalaisia oltu joka asiassa, ei vain äitiydessä.
Ehkä on helpompi antaa nestemäisenä, jos suppo on hankala. Tsemppiä!
t. se, joka neuvoi pitämään nilkoista kiinni