Isä haluaa tavata lastaan vain joka toinen viikonloppu.
Olemme eroamassa pitkästä liitosta. Olemme yrittäneet sopia lapsen asioista mahdollisimman hyvässä hengessä, mutta nyt minulla keittää yli.
Isä haluaa tavata poikaansa joka toinen viikonloppu. Mies on muuttamassa samaan kaupunkiin n.2 km päähän vanhasta kodistamme. Tarjosin vuoroviikkosysteemiä, mutta mies itse haluaa vain joka toisen viikonlopun. Valintaansa hän perustelee sillä, että jää aikaa töille ja vapaa-ajalle ja voi sitten kahtena viikonloppuna kuussa keskittyä vain poikaansa.
(Minun vapaa-aikaani tai työtäni mies ei ilmeisesti sitten pidä kovin tärkeänä...)
Olen aivan ihmeissäni, sillä tähän asti mies on ollut oikein hyvä ja osallistuva isä, vaikkakin työ on aina ollut hänen elämässään tärkeää.
Onko muilla samankaltaisia kokemuksia?
Kommentit (30)
Eikö joka toinen viikonloppu vapaana riitä? Tai jos on säännöllinen harrastus, voisiko se isä luopua sellaisena iltana omasta arvokkaasta vapaa-ajastaan?
En ikinä vapaaehtoisesti suostuisi vuoroviikkosysteemiin, sillä en usko sen olevan lapselle parasta. Itselleni ei ainakaan olisi.
ei ihme että ero tuli. Tai sitten tämä on provo.
ja jos tapaa lastaan niin se on hyvä.Tuommoinen 7 v alkaa kohta kaverien kanssa mennä ja ei paljon viikolla kotona näy ennen klo 20. Ei ero ole kivaa ja kyllä se isä alkaa olla pojan kanssa enemmän kun tuntee siihe olevan kypsä.
että isä tapaa poikaansa joka toinen viikoloppu vaikka pe-ma ja lisäksi kahtena, kolmena iltana viikossa. Poika menisi arkipäivinä koulusta suoraan isälleen eli isä hoitaisi ruuat, läksyt jne, mutta poika tulisi kotiinsa yöksi. Isä voi harrastaa pojan kanssa, viedä harrastuksiin... Vuoroviikkosysteemi ei ole lapsen kannalta paras vaihtoehto. Lapsellä pitää olla YKSI koti.
Tuommoinen 7 v alkaa kohta kaverien kanssa mennä ja ei paljon viikolla kotona näy ennen klo 20.
Ihmettelen todellakin sellaisia perheitä, joissa lapset voivat hillua miten tahansa ja kohta seitsenvuotiasta ei enää näy kotona.
Olemme eroamassa pitkästä liitosta. Olemme yrittäneet sopia lapsen asioista mahdollisimman hyvässä hengessä, mutta nyt minulla keittää yli.
Isä haluaa tavata poikaansa joka toinen viikonloppu. Mies on muuttamassa samaan kaupunkiin n.2 km päähän vanhasta kodistamme. Tarjosin vuoroviikkosysteemiä, mutta mies itse haluaa vain joka toisen viikonlopun. Valintaansa hän perustelee sillä, että jää aikaa töille ja vapaa-ajalle ja voi sitten kahtena viikonloppuna kuussa keskittyä vain poikaansa.
(Minun vapaa-aikaani tai työtäni mies ei ilmeisesti sitten pidä kovin tärkeänä...)Olen aivan ihmeissäni, sillä tähän asti mies on ollut oikein hyvä ja osallistuva isä, vaikkakin työ on aina ollut hänen elämässään tärkeää.
Onko muilla samankaltaisia kokemuksia?
parempi, että lapsella on yksi koti, kuin että olis heittopussina kahden kodin välissä.
Mieti nyt; lapsi isällään joka toinen viikonloppu ja lisäksi perjantai ja maanantai. Lisäksi (tarkoitit kaiketi) joka toinen viikko kolme päivää esim. maanantai, tiistai, keskiviikko.
Huoh!
Lisäksi arkisin miten kulloinkin sovitaan.
Hankaloittaa elämääsi aivan suunnattomasti jos lapsi ramppaa edestakaisin ja suunnilleen käy kotona aina kääntymässä.
Lisäksi jos isällä on tapaamisoikeus joka viikko niin hän voi myös siten estää kaikki lomanne/ matkanne yms.
Lapsihan voi vapaasti tavata lastaan myös sopimuksenne lisäksi.
ma-pe viikonlopulla esim pe klo 18 - ma aamu. Useimmiten viikonlopputapaaminenhan on esim pe klo 18 - su klo 18.
Joo ehkä kolme arki-iltaa viikossa on liikaa. Mutta mielestäni lapsella on oikeus tavata isäänsä useammin kuin joka toinen viikonloppu.
Jos pojalla on joku harrastus arki-iltana, niin se ilta esimerkiksi voisi olla isäpäivä. Ja sillä viikolla, kun ei ole viikonlopputapaamista, voisi olla lisäksi toinen isäilta/päivä.
että miksi isällä on vapaus valita minkä verran vaivautuu olemaan isänä lapselleen? Että isän omat työt ja harrastukset ovat hänelle tärkeämpiä kuin oma lapsi, eikä edes halua olla lapsensa kanssa enempää. Kyllä minuakin nyppisi tuollainen vastuunpakoilu. Kivahan se on isukkia leikkiä vaan kaksi viikonloppua kuukaudessa. Toiset itkevät kun eivät saa nähdä lapsiaan enempää, vaikka haluaisivat.
T. Ohis, joka itse erosi lastensa isästä jo viisi vuotta sitten ja isä edelleen tapaa lapsiaan melkein päivittäin des lyhesti, koska haluaa olla heidän elämässään mukana. Olisin järkyttynyt, jos ilmoittaisi, että ei tapaa lapsiaan kuin vuoroviikonloput voidakseen elää vapaasti.