Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyy antaa noottia siitä ettei linnan juhlia ole koskaan

Vierailija
14.10.2010 |

peruttu vaikka Suomessa on ollut lama useita kertoja.Oisko sodan aikana ollut niin ettei juhlia vietetty muutoin kyllä.Outoa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerrankin sinne pääsee.

Vierailija
2/9 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

takia juhlia peruttaisiin, niin voisiko niitä pitää koskaan. Sota on eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en ole äänestänyt vuoden 2000 jälkeen eli en kymmeneen vuoteen!

Vierailija
4/9 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin sodan aikana.

Ehkä kannattaisi tutustua ensin historiaan ja palata sitten asiaan.

Vierailija
5/9 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän suomi enään edes ole itsenäinen....Suomihan on euroopan unioni "osavaltio" ei siis mikään oma itsensä enää.. Päätökset tehdään brysselissä. Ja onhan euroopanunionilla oma presidenttinsäkkin.

Vierailija
6/9 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodet ilman juhlia

Presidentti-instituution ohella eivät juhlatkaan olleet vakiintuneet vielä 1930-luvun alussa. Tästä on osoituksena, ettei vuonna 1931 järjestetty vastaanottoa samalle kuulle osuneen presidentti P. E. Svinhufvudin syntymäpäivän johdosta. Itsenäisyyspäivälle 1932 vuorostaan oli sovittu Ruotsin kruununprinssin valtiovierailu. 1930-luvun lama esti vuonna 1933 juhlimisen tarjottaviksi aiottujen ainesosien niukkuuden vuoksi, vaikka samalla tulikin osoitettua solidaarisuutta laman kanssa kamppaileville tavallisille kansalaisille. Pisin katkos juhlaperinteeseen tuli toisen maailmansodan myötä, kun juhlat jäivät pitämättä seitsemästi 1939–1945. Presidentinlinnan korjaustöiden sattuminen juuri itsenäisyyspäivälle 1972 puolestaan selittyy tuolloin vallinneella eliitin juhlien välttelemisellä.

* 1926 presidentti Lauri Kristian Relanderin sairaus[1]

* 1931 presidentti Svinhufvudin 70-vuotissyntymäpäivän läheisyys (15.12.)

* 1932 Ruotsin kruununprinssi Gustaf Adolfin valtiovierailu

* 1933 talouslama

* 1939 talvisota

* 1940 presidentti Kallion sairaus[2]

* 1941-1943 jatkosota

* 1944 Lapin sota

* 1945 presidentti Gustaf Mannerheimin sairaus[3]

* 1952 presidentti Paasikiven sairaus

* 1972 Presidentinlinnan remontti, juhlavastaanotto Finlandia-talossa (isäntänä pääministeri Kalevi Sorsa, vieraana myös presidentti Kekkonen)

* 1974 Sylvi Kekkosen kuolinpäivän läheisyys (2.12.)

* 1981 presidentti Kekkosen sairaus, juhlavastaanotto Finlandia-talossa (isäntänä pääministerin sijaisena toiminut sisäasiainministeri Eino Uusitalo, koska vieraana myös ollut pääministeri Mauno Koivisto hoiti tasavallan presidentin tehtäviä)

[muokkaa]

Vierailija
7/9 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka köyhille ja kodittomille, heille kunnon bileet. Nykyään vaan pukujuhla joissa rikkaat ja koreat ovat esillä.

Vierailija
8/9 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestetään aika maltillisella budjetilla. Itse olin viime vuonna siellä mieheni rinnalla juhlimassa, eikä siellä todellakaan törsäillä. Tarjoilut ovat vaatimattomat ja hyvä minusta niin, eihän sinne nyt syömään/juomaan mennäkään. Sen sijaan itse käytimme aika suuren summan rahaa juhliin, jos lasketaan nyt alkuun puku, kengät, kampaaja, meikki, miehen lainafrakki, taksimatka, lapsenvahti jne. Ne rahat menivät kaikki kuitenkin paikallisille yrittäjille. Muistaakseni linnanjuhlat maksoivat 60e/ henkilö, eli aika paljon enemmän rahaa minä kyllä kulutin niihin juhliin... Ja siellä on oikeasti ansioituneita ja mielenkiintoisia vieraita, niitä ei vaan televisiossa näy, joten en yhtään ihmettele, että juhlista välittyy hieman erilainen kuva television välityksellä. Itse ainakin yllätyin positiivisesti paikan päällä. Ja törmäsin myös kansanedustajiin, jotka olivat sitä mieltä, ettei heitä tulisi joka vuosi kutsua. Mielestäni juhlia ei tulisi missään nimessä perua, vaan enempi miettiä sitä vieraslistaa uusiksi ja muuttaa televisiointia niin, että kansakin näkisi miten erilaisia ihmisiä kutsuttujen joukosta löytyy. Nimimerkillä en itsekään uskonut koskaan juhliin pääseväni:)

Vierailija
9/9 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka köyhille ja kodittomille, heille kunnon bileet. Nykyään vaan pukujuhla joissa rikkaat ja koreat ovat esillä.

ihmeessä? Ei hollitupalaisia kannata päästää salin puolelle, oli jo yhdessä Kari Suomalaisen pilakuvassa aikoinaan.

Se porukka on osansa ihan itse ansainnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi